Gaan ze nu beginnen??

Gestart door pascalparkiet, november 20, 2006, 17:15:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pascalparkiet

hallo,

ik heb ongeveer 2 maanden terug een nestblok bij mijn koppeltje gehangen, vanaf de tweede week knabbelde ze er heel vaal aan, maar toen bleef het 2 weken bijna ongebruikt.
nu zie ik wel meer dan 6 keer per dag, en dan ben ik er lang niet de hele dag bij, dat tweety het vrouwtje erin zit! het mannetje zit dan rustig op de stok die eraan vastzit, hij neemt ook een kijkje maar ik heb het idee dat tweety alleen gelaten wil worden. Zijn dit tekens van het broeden??
hoe groot is de kans dat ze nu met een kweek bezig zijn, het lijkt mij echter heel groot.

groetjes

Annika

klinkt inderdaad als voorbereiding van broeden.

Je parkietjes zitten toch hopelijk wel binnen he?

pascalparkiet

ja hoor, ze zitten gezellig samen in een binnen voliere van 1,90 hoog en 1 bij 1 meter breed/diep!


pascalparkiet

oh jah nog een vraagje,
is er dan al gepaart of moet dat nog gaan gebeuren
?

Annika

dat zou ik je niet kunnen vertellen. Het kan zijn dat er al gepaard is en dat ze binnen nu en korte tijd het eerste eitje legt, maar het kan ook zijn dat ze het broedblok nog aan het inspecteren is.
Spannend hoor!

Groetjes Annika

Sara

Bij mij werd er ook eerst aan het broedblok geknabbeld,en dan een tijdje later toen het vrouwtje erin ging,was er inderdaad al gepaard,want kort erna is het eerste eitje gelegd.Misschien dat dis dus bij jou ook het geval is. :)

Veel succes,
groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Josephine

Als parkietjes gaan broeden, is het heel normaal dat ze eerst het blok gaan inspecteren. Maar bij sommige parkietjes duurt het wat langer dan bij de ander...

pascalparkiet

nou inspecteren deden ze in het  begin, nu zit ze er echt wel een 10 minuten in soms...
Ik ben heeel benieuwd, er komen zeker foto's als het zover is hoor!
ik ben op alles voorbereid, ik kan ook handvoeden voor als het misgaat.

pascalparkiet

ik heb nog een vraagje, moet ik nog iets op de bodem leggen? ik heb van dat molm(zaagsel voor konijnen)
maar ik weet niet of dit nodig is!

Safrena

Hey pascalparkiet

Misschien is het een goed idee om eerst even deze link door te lezen

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Parkietjes hebben niks nodig in hun broedblok. Ze broeden het liefts op harde ondergrond

Vele groetjes

pascalparkiet

ja ik had het gelezen maar ik dacht dat het kan verschillen aangezien mijn vrouwtje allemaal afgepulkt hout erin gooit...

bedankt voor alle reakties, wat mij betreft kan het topic gesloten worden!

Annika

voor het gesloten wordt :

zelf doe ik altijd houtsnippers op de bodem, mijn popje doet dat zo schoffelen tot het goed ligt. Ik vind het makkelijker om het blok schoon te houden zo en blijkbaar vinden mijn parkietjes het geen probleem.

Groetjes Annika

pascalparkiet

hallo,

het is dan zover, vanmorgen het eerste eitje zien liggen!

groetjes,

duurt het echt 4 tot 5 dagen tot iok kan zien of het eitje bevrucht is..??

Josephine

Wat leuk dat het eerste eitje er licht!!!! En nu licht er waarschijnlijk over 2 dagen weer een eitje! Leuk hoor!

Dit topic hoeft nog niet op slot denk ik hoor hou ons maar op de hoogte.

pascalparkiet

hoi,

ik denk dat het eitje vannacht gelegd is maar ik heb nu al het tweede eitje zien liggen :)
het kan haast niet beter! het is toch geen probleem dat er niet een toch tussen zit?
bedankt voor je reaktie, als dit topic open blijft dan houd ik jullie op de hoogte en zet ik de links naar foto's in het foto album er bij.

groetjes:)

Mars

Heb je al een idee of je de vogeltjes (als de eitjes uitkomen) houdt?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pascalparkiet

hoi,

ik moet het nog even zien, ik wil er wel 1 houden, ik wil er wel heel zeker van zijn dat ze goed terecht komen voor dat ik ze weg doe, tot die tijd blijven ze bij mij!
Ik zou het namelijk heeel erg vinden om te horen dat een nakomeling van mijn vogels, naar het assiel wordt gebracht of iets dergelijks... zodra de jongen er zijn kan je dus wel reserveren, ik ga ze af en toe op mijn hand pakken zodat ze daar al vast aan wennen.

groetjes

simpy

ik ben blij voor je dat je vogeltjes eitjes hebben gelegd!!! spannend is dat hé?

maar ik wou je even waarschuwen: het aller eerste nestje van een vogel is bijna altijd onbevrucht. dus als je ziet dat er niks in de eitjes zit kun je ze beter weghalen.  :( het is sneu maar wel beter voor de vogel.

veel plezier en succes er mee!!!!!  ;D

* heb je al een paar leuke namen in gedachte?? *

pascalparkiet

kan ik nu al zien of het bevrucht is of moet ik nog even wachten??
hoe groot schat je de kans in dat het een bevrucht legsel is?
ik heb ze wel zien paren hoor! en het mannetje bemoeid zich ook veel met het nest,  soms zitten ze er ook samen in.
ik ga nog wel even goed goed opzoeken hoe je kan zien of het bevrucht is of niet, ik zie wel als ik met een fel lampje erop schijn een rondje aan de onderkant van het eitje.

groetjes

pascalparkiet

net kijk ik in het blokje en zie ik dat er 1 eitje bij is gekomen en tot mijn grote verbazing is er 1 eitje kapot gegaan, ik durf niet te kijken of er iets inzit, wat moet ik met het eitje doen???

Caradow

Weghalen. Mogelijk heeft het popje zelf het eitje stukgemaakt

pascalparkiet

kan ik aan het eitje zien of het bevrucht was?

Sara

Als het eigeel vloeibaar is en/of er lopen adertjes door of er is een zwart stipje in is het bevrucht en als het eigeel verhard was was het niet bevrucht.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

pascalparkiet

hoi,

het eigeel liep er uit, het was dus vloeibaar... ik vind het heel erg dat ik een bevrucht eitje weg heb moeten doen :( maar het voelde nog niks toch?

groetjes

roha

Citaat van: baasje van Arno op december 03, 2006, 19:33:02
Als het eigeel vloeibaar is en/of er lopen adertjes door of er is een zwart stipje in is het bevrucht en als het eigeel verhard was was het niet bevrucht.

Vele groetjes,
Sara

Er behoren ook aders en een zwarte stip te zien zijn in het eigeel als het bevrucht was. Niet alleen vloeibaar eigeel, zou mooi zijn dan eten we allemaal bevruchte kippe-eieren......