Hoe Oud

Gestart door sebastiaan, juni 28, 2005, 13:12:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sebastiaan

hou oud moet een parkietkje zijn als ze hem bij de ouders weg halen??,
:P

Sonja

Hoi Sebastiaan,

Een parkietje mag bij de ouders weg, als hij goed zelfstandig kan eten, dus met een week of 7 a 8.

Groetjes, Sonja.

Parakiki

#2
Dus je mag in de tussentijd die kleine niet tam maken ofzo?

In de tussentijd hoort een parkiet netjes te worden opgevoed door de ouders, dus is het niet verstandig om daarmee te gaan bemoeien. Mocht je dit toch doen is het gevolg dat de vogel een stuk van zijn opvoeding mist.

Gr Jorijn

deborah

Als een parkietje uit de dierenwinkel kom weet je vaak al dat hij ouder is dan 8 weken vaak. Dan pas worden ze geloof ik verkocht.
Ik had laatst een dweg papagaaitje gekocht en die bleek dus te vroeg bij zijn ouders weg gehaald te zijn. Hij was geloof ik amper 4 weken.
Hij kon nog moeilijk eten en had ook erg heimwee. Na 1,5 dag is hij overleden, omdat wij er te laat achter kwamen dat hij zelf niet kon eten.
Maar je gaat er vanuit dat als je een vogel in de dierenwinkel koopt dat hij gewoon zelfstandig kan eten.

Het is dus belangrijk dat een parkietje totdat het zelfstandig is bij de paps en mams blijft..
Bij geringde vogeltjes kan je makelijker zien hoe oud ze zijn dat staat op de ring.

Sonja

#4
Hallo allemaal,

Een GOEDE dierenspeciaalzaak verkoopt inderdaad zijn vogels pas op een leeftijd van 7 a 8 weken, maar helaas..........het gebeurt maar vaak genoeg dat ze te jonge vogeltjes verkopen.
Zulke dierenwinkels denken alleen aan de verkoopcijfers, en niet aan het welzijn van het dier. Jammer, maar waar.
Reden te meer om zelf je ogen goed open te houden, en niet alles te geloven wat ze je in de dierenwinkel vertellen.
Het is altijd belangrijk om jezelf er van te overtuigen dat het diertje oud en zelfstandig genoeg is, en om informatie in te winnen voordat je een vogel (of ander dier) aanschaft, zodat je goed beslagen ten ijs komt.

Groetjes, Sonja.

Jorijn

CiteerHallo allemaal,

Een GOEDE dierenspeciaalzaak verkoopt inderdaad zijn vogels pas op een leeftijd van 7 a 8 weken, maar helaas..........het gebeurt maar vaak genoeg dat ze te jonge vogeltjes verkopen.
Zulke dierenwinkels denken alleen aan de verkoopcijfers, en niet aan het welzijn van het dier. Jammer, maar waar.
Reden te meer om zelf je ogen goed open te houden, en niet alles te geloven wat ze je in de dierenwinkel vertellen.
Het is altijd belangrijk om jezelf er van te overtuigen dat het diertje oud en zelfstandig genoeg is, en om informatie in te winnen voordat je een vogel (of ander dier) aanschaft, zodat je goed beslagen ten ijs komt.

Groetjes, Sonja.
[snapback]6256[/snapback]

Ik heb destijds de oudste parkiet uit de kooi genomen (Donkey) en hij bleek toen 8 weken te zijn. Dus ik vermoed dat het toen nog veel jongere parkieten zaten.

Mischien een idee om deze dierenwinkel een keer naar dit forum te verwijzen :P
Kunnen ze inderdaad  nog wat van leren.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

deborah

#6
Een ezel stoot zijn hoofd geen 2 maal aan de zelfde steen en ik denk jullie ook niet. Na mijn dode vogeltje been ik boos naar de dierenwinkel gegaan en heb wel een nieuwe gehad. Dus mocht het gebeuren dat je een vogel koopt houd je het recht 14 dagen in haden en mocht er dan wat gebeuren horen ze je een nieuwe te geven.


:unsure: Een parkietje is geen handelswaar   :angry:  maar een levend wezentje
gr safrena

Kuslar

Citeer :unsure:  Een parkietje is geen handelswaar  :angry: maar een levend wezentje
gr safrena

[snapback]6267[/snapback]

HI allemaal

Ik ben het helemaal met je eens safrena. Mijn gulcan is nog steeds niet helemaalde oude, maar ze knapt gelijdelijk op en krijgt al veel nieuwe veren. Ze begon ziek te worden toen ik haar 1 dag had. Ik heb haar niet terug gebracht, het kwam niet in me op om haar terug te brengen. Ik heb haar in huis gebracht dus ik ben er verantwoordelijk voor.  :angry:

Dat doe je toch ook niet met je kinderen, of wel? :mellow:

deborah

#8
CiteerEen ezel stoot zijn hoofd geen 2 maal aan de zelfde steen en ik denk jullie ook niet. Na mijn dode vogeltje been ik boos naar de dierenwinkel gegaan en heb wel een nieuwe gehad. Dus mocht het gebeuren dat je een vogel koopt houd je het recht 14 dagen in haden en mocht er dan wat gebeuren horen ze je een nieuwe te geven.
:unsure:  Een parkietje is geen handelswaar  :angry: maar een levend wezentje
gr safrena

[snapback]6267[/snapback]

Ik heb het niet over handelen...
Maar een vogel of het nou een parkiet is of niet mag niet in 1 dag dood zijn.
Ik had dat beestje 1 dag en toen was k hem kwijt.
K ben er nu 2 weken later nog onderste boven van, als ik een foto zie begin ik weer te huilen.



Om er geen discussie van te maken, ieder denkt er anders over.

Anita & Marisa

Hoi Deborah,

Je verhaal kwam anders over bij ons. Je vertelde dat je vindt dat je garantie op je parkiet moet hebben, want als hij dood gaat dat je dan gratis een nieuwe krijgt (anders kost het je geld).
Hierom zei Safrena dat een parkiet geen handelswaar is!
Je ruilt je zieke kind toch ook niet voor een ander in!

Nu laat je ook je emotie zien, doordat je zegt dat je er veel verdriet van hebt! Waarschijnlijk kwam het hierdoor verkeerd over. Misschien bedoel je dat mensen op moeten passen met het kopen van een parkietje in een dierenwinkel, omdat deze parkieten niet altijd gezond zijn. En wanneer ze overlijden heb je er veel verdriet van. Want je houdt al gelijk van zo'n lief beestje! En gaat het je niet om het krijgen van een nieuwe als je andere overleden is!

Veel liefs,
Anita en Marisa.