Speelgoed voor parkieten: zin of onzin?

Gestart door Ingrid, november 19, 2006, 14:24:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

onze parkiet heb ook speelgoed in z'n kooi en daar vermaak die zich prima mee.
als die geen speelgoed zal hebben dan zal die zich erg vervelen denk ik.
omdat die constant aan het spelen is met z'n speelgoed.
dus speelgoed is belangrijk voor de parkiet.

groetjes hilde

Mars

Even aansluitend op dit topic...
Het valt me op dat op veel verpakkingen van veel parkietenspeelgoed staat dat er niet mee gespeeld mag worden zonder toezicht. Natuurlijk om de producenten in te dekken zodat je ze niet aankaagt als er iets mis gaat, maar ik vind het wel erg apart...

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ashley

hallo,

ik vind speeltjes ook wel bellangrijk ik zie mijn parkietjes vaak te het belletje pikken en ze zijn bij mij ook altijd gek van schommeltjes.
dus ik vind het zeker geen onzin vooral voor parkietjes die alleen zitten hebben ze iedergeval nog wat te doen als ze helemaal alleen zijn ;)

groetjes ashley

Kiwi en Weepeetje

speelgoed is duidelijk wel belangrijk voor een parkietje, ik denk dat als ze dat niet zouden hebben ze zichzelf echt behoorlijk zouden gaan vervelen, ik heb ook een tijdje een speelgoed-tic gehad, bij elke dierenwinkel waar ik kwam moest en zou ik een speeltje kopen!! dat is nu gelukkig wel over want het werd een beetje vol in de kooi!!
:D

minplus

speelgoed is belangrijk voor je pietje :D. Stel je voor dat jij een parkietje bent en je baasje moet weg dan moet je de hele dag in een kooi zitten zonder speelgoed of aandacht aleen een paar zit stokken. jij zou het ook niet leuk vinden. dus een parkietje heeft speelgoed nodig.

groetjes

Vanessa

Hoi,

Voor mijn parkietjes quick en flupke is hun speelgoed superbelangrijk. Ik zit namelijk tijdens de week op internaat. Ze kunnen zich dan toch nog wat amuseren met elkaar en hun speelgoed. Spijtig genoeg mogen ze van mijn ouders niet door het huis vliegen, dus moeten ze altijd in de kooi blijven.

Vroeger had ik één parkietje alleen. Mijn ouders vonden speelgoed ook onnuttig... Mijn Stefke heeft het niet zo lang bij ons uitgehouden! 3 maanden om precies te zijn. Hij was heeeel agressief en had zelfmoordneigingen !  :o Vreselijk !!! Hij heeft zichzelf ook van het leven beroofd!!  :(
Stefke was mijn favo parkietje, ik vind het zeer spijtig dat het zo moest eindigen... Ik voelde mij ook zeer schuldig hiervoor. Nu heb ik twee parkietjes, zo kunnen ze elkaar wat gezelschap houden. :D
In het weekend probeer ik elke keer ik langs de kooi passeer even een geluidje te maken en mijn hand eens in de kooi te steken. Dat vinden ze ook leuk. Enkel quick wil op mijn vinger zitten, maar hij bijt (vind dit blijkbaar leuk  ???

DUS: Zorg voor een zinvolle bezigheid voor je parkiet!!! Hij heeft het echt wel nodig.

Gevederde groetjes

Vanessa, quick en flupke


myparakeet4life

mijn parkietje vind speelgoed volgens mij ook heel zinnig, sommige dingen raakt hij nooit aan en met andere dingen speelt hij heel de tijd :-X

Omdat mijn parkietje gek is op glimmende voorwerpen had ik sleutelhangertjes (de ijzertjes) om een kettinkjes gedaan en die opgehangen, hij vind het prachtig, constant zit hij eraan.

zijn knaagblok vind'ie ook leuk.

grts

Frans en Cocorita

speedy

Speelgoed is echt belangerijk. Want iedereen is wel eens weg en wat doet je parkietje dan? Voor ik naar buiten ga, haal ik trouwens eerst Speedy eruit. Maar hij kan er zelf weer in en heeft een speelboom

els

hallo,

ook ik ben van mening dat speelgoed erg zinvol is .
Wij hebben zelf drie speeltjes in zijn kooi hangen .
Sjakie is helemaal gek van zijn ringen hij is eraltijd mee in de weer .
Kruipt van het ene in het andere ring ,erg leuk om naar te kijken .
Ook de gekleurde ballen met belletje er in vind hij ook super .
Ook heb ik zef een speelboom gemaakt voor hem waar hij graag in zit .(zie zelf een parkieten boom maken op deze site )

Groetjes Els

annievvv

Ik heb nu als nieuwste speeltje een soort van rad wat je om het stokje heen
schuift,en waar allemaal balletjes met belletjes aanzitten.Hebben ze net 2 dagen
zijn ze helemaal gek op. Als ze er aan gaan hangen,draait het rad rond,en komen
ze eronder te hangen.En de touwschommel,ook grote favoriet.

Laila

Hallo allemaal,

Ik vind speeltjes voor parkietjes absoluut geen onzin, want als een parkietje bijvoorbeeld helemaal in zijn eendje in een kooi zit moet hij zich toch ergebs mee vermaken..
Al zitten ze met z`n tweeen is het nog steeds geen onzin want soms kunnen ze elkaar misschien wel zat worden en dan willen ze echt wel met speeltjes spelen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben..

Groetjes Laila

Stijn

Ik ben van mening dat Parkieten speelgoed nogdig hebben omzichzelf te ontwikkelen. Mijn parkietjes zitten de hele dag bij speelgoed

NaOmi_W

Parkieten zijn intelligente beestjes en hebben zodoende afleiding nodig. Een (intelligent) mens heeft ook uitdagingen nodig... anders komt de verveling tevoorschijn en dat is niet goed! 
Waarom zou speelgoed onzin zijn :S

Isis

net als iedereen vind ik speelgoed voor een parkietje ook belangrijk.
Isis vind het geweldig om aan vanalles te knagen dus ik heb speeltjes met touw in de kooi hangen en nog een wcrol met papier erin. ook ga ik denk ik zo'n hondenspeeltje kopen dat helemaal van touw is  :P

crazy

Mijn mening is,
Dat het ZEER zinvol voor vogels is
Mijn grasparkiet (crazy :-*) kan niet zonder!
Ik raad een "schommel" aan
En een "belletje"

dsmmeijer

Die van mij kunnen niet zonder, dat weet ik zeker.
Ze hebben een speeltje met 5 ringen, en daar hangen en trekken ze vaak aan, en nog een belletje, en een radje met belletjes.

Dus mijn mening is: net als bij kinderen, ZEER belangrijk, en zinvol.

Siempke

Speelgoed is zeker zinvol bij onze gevleugelde vriendjes  ;D

bij mij hebben ze ook die ringen [verschillende kleuren] aan elkaar hangen en van die kattenballetjes lijken het wel 3 onder elkaar endaar onder dan een balletje.
Het spiegeltje spreekt ze hier wel erg aan  ::) :P
En een klein trapje en een grote.
De grote past niet n de kooi  maar die komt in de voliere.
*Zodra ik meer weet over de voliere laat ik het weten. ;)

groetjes simone  8)

Oja, Prettige Feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar