meningen graag!

Gestart door FuZZ, november 19, 2006, 13:55:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FuZZ

hallo allemaal,
ik ben lang niet meer op dit forum geweest maar heb nu iets waarover ik graag jullie meningen hoor.

ik heb dus denk ik op mijn tiende een grasparkietjes gekregen die ik met veel geduld tam heb gemaakt. Koko was echt een heel leuk beestje, hij kwam naar mij toe vliegen als ik de kamer binnenkwam, haalde rare streken uit, was nieuwsschierig etc. gewoon een geweldig beestje!
Maar toen hij op een warme zomerdag buitenstond omdat het op mijn kamer te warm zou zijn heeft hij het dekseltje van het voerbakje eraf gekregen en is ontsnapt. Ik heb in alle supermarkten briefjes opgehangen maar tevergeefs koko was weg en ik ontroostbaar! Van mijn vader mocht ik een nieuw parkietje uitzoeken in de winkel en ik had besloten om er twee te nemen omdat koko best eenzaam was op mijn zolderkamer terwijl ik nog op de basisschool zat en dus haast nooit op mijn kamer was. Ik wist wel dat twee grasparkietjes nooit zo tam zouden worden als koko maar Lolo en Nona moeten helemaal niks van em hebben behalve eten dan. Ze zijn niet bang voor mensen want voor trosgierst komen ze wel op je hand zitten maar zonder trosgierst vertikken ze het. En toen ik een keer vergeten was ze s'morgens eten te geven vielen ze mijn vader gewoon aan! Ze zijn ook helemaal niet nieuwsschierig en ondernemend, ze kunnen de hele dag vrij rondvliegen in mijn kamer en hebben speeltjes in hun kooi die ik regelmatig afwissel. Toch zitten ze heel de dag maar zo hoog mogenlijk in de kooi wat mee de fluiten met de radio elkaar te betroetelen van te kibbelen of aan de wilgentakjes te knabbelen en eentje speelt ook wel eens met een belltetje en om de zoveel tijd maken ze even een rondje in mijn kamer landen in mijn kamer doen ze alleen op de hanenbalk en verder nergens.

Ik ben daarom bang dat ze zich gaan vervelen maar ik kan proberen wat ik wil maar ze zijn gewoon niet nieuwsschierig genoeg voor nieuwe speeltjes volgens mij want ze zijn er gewoon bang voor!
En ik wil niet egoistisch klinken maar ik vind het wel gezellig om mijn huiswerk te maken terwijl ik ze hoor enzo maar liever had ik dat ze iets tammer waren geweest.

Een oplossing zou zijn om ze weg te doen en een nieuwe te nemen maar ik heb ze nu eenmaal gekocht en ik kan de kooi schoonmaken en eten geven dus vind ik het niet terrecht om ze af te danken omdat ze niet tam zijn. Daarom dacht ik eraan om een parkietje die al tam is en heel nieuwschierig en ondernemend is van een particulier te kopen of van een opvang te kopen. Ik heb nog een klein kooitje waar hij/zij tijdelijk in kan om ze aan elkaar te laten wennen. Maar is dit een goede oplossing en zou ik dan een mannetje of een vrouwtje moeten nemen (ik heb nu een mannetje en een vrouwtje)?
groetjes anne

KiimmBiimm_

hallo ik dacht dus het zelfde om een tam vogeltje te nemen
dit helpt nie mijn andere parkietjes zijn nog even wild als altijd ik heb me erbij neergelegt

FuZZ

Citaat van: KiimmBiimm_ op november 19, 2006, 16:26:03
hallo ik dacht dus het zelfde om een tam vogeltje te nemen
dit helpt nie mijn andere parkietjes zijn nog even wild als altijd ik heb me erbij neergelegt


is dat tamme parkietje dan nog wel tam en komt die bij je zitten enzo?

heb trouwens op internet gelezen dat je ze kan kortwieken om ze tam te maken... wat denken jullie daarover?

roha

Hoi,

Heb je al eens rondgekeken op de site, gebruik anders eens met de zoekfunctie naar kortwieken, dan vind je genoeg meningen.

Roha

kekavo

Heb je al geprobeert om ze met eten naar een nieuw speeltje te lokken? Door het bijvoorbeelt eerst naast een streng trosgierst te hangen?
Hoe lang heb je ze trouwens al?

Caradow

Zolang je parkietje gekortwiekt is zal die wel bij je blijven zitten. Niet omdat hij het leuk vind, maar omdat hij geen andere opties heeft....
Zodra de vleugels aangegroeid zijn, kan hij echter wel weg en zal dit ook doen....

En met een beetje geluk word je parkietje niet goed geknipt en zal hij NOOIT meer kunnen vliegen..

Ja, dit is cynisch...kijk inderdaad eens rond met de zoekfunctie, dan zul je begrijpen waarom ik zo reageer...

Dat komt ook omdat je de opmerking hebt gemaakt dat je ze misschien zou moeten inruilen voor een ander paar, maar gelukkig zeg je al dat het niet fair zou zijn om ze zo af te danken.

Een derde parkietje is in zoverre gene optie, omdat parkieten paartjes vormen en je de kans hebt dat er eentje (mogelijk de nieuwe, maar misschien ook een van de oudere) alleen komt te ziten. Als derde wiel aan de wagen... dit zou ook niet fair zijn.

Tam maken van parkietjes kost heel veel tijd en geduls en als jij niet zo heel veel thuis bent, en die tijd dus niet hebt, dan zul je moeten accepteren dat je waarschijnlijk geen supertamme parkietjes zult krijgen... Ook niet als je er een nieuwe bij neemt, want ook DIE heft die tijd nodig...

FuZZ

#6
Ik heb nu dus eens rondgekenen op de site en inderdaad al gezien dat kortwieken niet bepaa;d een optie is! Ik wist niet dat dat zoveel kwaad zou kunnen aangezien bij de dierenarts een krantenartikel hing over dat een vrouw haar vogeltjes had laten kortwieken omdat de dierenarts dat had aangeraden omdat ze anders dood zouden gaan van verveling ofzo ??? en geduld heb ik echt wel en tijd ook wel al zit ik natuurlijk wel op school Koko heb ik immers ook heel tam gekregen. Lolo en Nona zij niet bang mijn vader is bang voor ze omdat hij toen zo aangevallen werd.

wat lekers aan een speeltje vastmaken helpt misschien wel ja. Bedankt voor de tip ;D

en met dat dat ze koppeltje vormen dan kan ik er toch nog eentje bij nemen als dat gebeurd ze hebben ruimte zat. en ik zij al dat ik een tamme vogel erbij zou nemen eentje die met de hand gevoed is of een oudere parkiet uit een opvang.

Caradow

ja, maar een tamme vogel moet je ook tijd in investeren om deze tam te houden...zeker wanneer die in ene neiuwe omgeving komt...

FuZZ

Citaat van: Caradow op november 19, 2006, 20:29:14
ja, maar een tamme vogel moet je ook tijd in investeren om deze tam te houden...zeker wanneer die in ene neiuwe omgeving komt...

Dit snap ik en ik heb daar ook voldoende tijd voor waarom zou ik anders een tamme vogel willen? minstens een half uur per dag moet wel lukken om echt te spelen enzo en verder ben ik iedere dag wel 2 uur op mijn kamer om huiswerk te maken/leren, computeren, tv-kijken etc.

smartie

Een half uur? Dat vind ik persoonlijk nogal kort. Dat is een dubbel speelkwartiertje! En dan zit de aandacht voor de hele dag er al weer op? Je wil dan ook maar 1 parkiet toch? Dan vind ik het helemaal kort. Want dat komt neer op 23,5 uur per dag zichzelf vermaken. Veel slapen, beetje eten/drinken, JOEPIE 30 minuten aandacht en dan weer in het kooitje. En zijn kop houden want dan moet jij huiswerk maken. Mmm, als ie dan nog niet genoeg aandacht heeft gehad naar zijn zin dan kom jij volgens mij niet aan je huiswerk toe. Heb je er goed over nagedacht? Zou er eventueel niet een plekje in de woonkamer zijn? Daar kan ie dan ook een half uur aandacht van jou krijgen maar wellicht ook van je ouders en/of eventuele broers/zussen?

Ik weet niet hoeveel echte aandachts tijd andere forumleden aan hun parkietjes geven maar mijne mogen er op een uitzondering (ziekte van hen of mij) een paar uur uit en al die tijd ben ik ook echt met ze bezig. Nou ja, met Lucky dan. Pino is meer een vrijbuiter en komt maar af en toe. Lucky wil altijd kletsen en is geobsedeerd door mijn lippen en moet er ook dichtbij zitten. Pino vermaakt zichzelf dus meestal wel, maar Lucky wil echt vermaakt worden. Iets om toch over na te denken voor je een (solo) parkietje neemt?

FuZZ

#10
smartie zou je in het vervolg wat beter willen lezen ik zei namelijk minstens een half uur dat betekend dus dat het over het algemeen nog wel maar zal worden. en het wordt geen solo parkietje maar hij/zij komt bij mijn twee andere parkietjes zoals je aan het begin van dit topic hebt kunnen lezen. ook wordt het niet 30 minuten aandacht en dan weer in het kooitje ze hebben de hele dag de tijd om mijn kamer onder te -knip- :(

en wat dat huiswerk betreft ik vind het heel gezellig om mijn parkietjes bij me te hebben. Ik leer in blokjes van 20 minuten zo kan ik best na 20 minuten even wat aandacht geven nu ga ik even 10 minuten tekenen ofzo als pauze. Huiswerk maken dat doe ik toch nooit  :-\
In de huiskamer mogen ze niet omdat mijn vader allergisch is en ze dan niet heel de dag los kunnen vliegen doordat in de huiskamer veel gevaren zijn.
-xxx-jes

misschien is het trouwens een leuk topic voor in het discussie-forum over hoeveel aandacht je je beestjes geeft en hoeveel ze nodig hebben enzo?

We letten een beetje op het taalgebruik. ;)
Groetjes, Sonja.

smartie

Ja, ik heb goed gelezen. In zekere zin wordt het wel een solo parkiet, want je wil een TAMME parkiet. En denk ik dat je dat ene tamme parkietje (die trouwens ook niet vanzelf tam wordt, ik heb nog nooit een tamme afgeleverde parkiet gehad maar als je marktplaats moet geloven bestaat dat wel.)in een kooitje apart wil houden. Dus de andere 2 in een kooi samen en deze apart. Maar mogen ze dan wel samen vliegen? Want ook dan krijg je te maken met dat die tamme die soortgenootjes wel erg interessant vindt. Zelfs als die in de kooi zitten zal ie er naartoe gaan. Je blijft te maken hebben met het feit dat je nog 2 andere parkietjes hebt die niet tam zijn en de tamme die nieuwsgierig is naar zijn soortgenoten. Die hij (neem ik aan) elke dag ziet en hoort op dezelfde kamer. Het lijkt me dan dus dat het lastig wordt. Niet onmogelijk. Maar ik denk dat het ook niet onmogelijk is om de parkietjes die je nu al hebt met veel liefde, aandacht en geduld nog tam te krijgen. Je vroeg om MENINGEN. En dit is de mijne! Wat je doet is aan jou!

FuZZ

Parkietjes die vanaf dat dat kon vastgehoden zijn en misschien zelfs de laatste paar weken met de hand gevoed zijn lijken mij wel tam?
Het is de bedoeling dat ze na een tijdje naast elkaar te hebben gestaan en smamen los hebben gevlogen gewoon samen gaan. maar jij zegt die tamme parkiet naar zijn soortgenootjes toe zal trekken en mij zal gaan negeren? Maar jij hebt toch ook twee parkietjes en die zijn toch ook tam?
en hoe zou ik dat aan moeten pakken als ik die van mij tam wil krijgen? ik heb al zoveel geprobeerd! :(

-xxx-jes

Caradow

Heel veel tijd erin steken... maar die tijd heb jij niet door school en dergelijke, dus dan minder tijd, maar zal het wel langer duren.

Ik zie echt geen oplossing in die derde parkiet erbij aanschaffen. Zoals ik al eerder zei, ook al is dat een al tamme parkiet, die parkiet kent jou niet en zal aan jou en zijn nieuwe omgeving moeten wennen en daar zul je dus ook veel tijd in moeten steken om die tam te houden... Daarbij ben ik zelf geen voorstander van een oneven aantal parkietjes, omdat ze paartjes vormen. Er zijn wel suituaties dat het wel prima gaat, zeker wanneer de aantallen parkietjes een stuk groter zijn, maar voor 3 zou ik niet kiezen, dan 2 of 4.

Parkietjes die met de hand gevoer worden om tam te maken ben ik ook geen voorstander van. Jonge dieren horen door de ouders gevoerd te worden, via de ouders krijgen ze de nodie afweerstoffen mee die ze hard nodig hebben om te kunnen overleven in de grote wereld. Wanneer de ouders het opvoeren van de jongen niet KUNNEN volbrengen door sterfte van de ouders of ziekte, dan is het een ander verhaal.

Wanneer jij de parkietjes die je nu hebt zitten alsnog tam wilt maken, dan zou je gewoon weer helemaal van voor af aan moeten beginnen. De allereerste stappen zullen mischien wat sneller gaan, omdat ze jou al wel kennen, maar gewoon alles weer doorlopen. Op de site staat genoeg informatie hierover. En heb heel veel geduld. Investeer veel tijd en geduld in jou parkietjes, dan kun je nog veel bereiken.

En als het echt niet mocht lukken, accepteer het dan gewoon. Niet alle parkieten worden even tam. Als ik kijk naar mijn 2 volwassen vogels, die geven een pootje wanneer ik dat vraag en genieten van aandacht in de vorm van lekker kletsen met ze. Ze zullen nooit zomaar bij een vreemde opstappen en het zijn ook geen vogeltjes die graag uit zichzelf bij ons komen. Hoewel dit wel een beetje veranderd, heel langzaam.

Als jij perse vogels wilt hebben die supertam zijn en de hele tijd bij je komen zitten, dan zou ik je willen aanraden om een pluche vogeltje te nemen. Die doet alles wat je wilt behalve praten en tjirpen...

karin v h

#14
Ik denk dat het een groot verschil is of je een parkietje bij een kweker koopt of bij iemand die ze in de huiskamer heeft gekweekt.
Ik heb bij mijn 4 nestjes de parkietjes  (in de huiskamer) iedere dag een paar keer vastgepakt geaaid. Gewoon omdat ik er niet vanaf kon blijven omdat ze zo lief/schattig zijn - heb ze ook beet gepakt vanaf dat ze wat veertjes hadden.
Degene die mijn parkietjes hebben gekregen hebben bijna allemaal gereageerd met het verhaal dat ze binnen 1 week al rondvlogen - op de schouder/op de hand zaten etc. Ze hadden bij mij zoveel aandacht gekregen dat ze daardoor al handtam waren.

Mijn eigen parkietjes die ik heb gehouden zijn willen allemaal lekker gekroesd worden daar zijn ze gek op. Iedere dag willen de kleintjes nu is de oudste een half jaar oud geknuffeld worden.

Mijn andere parkietjes komen van een kweker. Ik ben daar echt best wel een maand intensief meebezig geweest om ze tam te maken.
Ik ben ook van mening dat je best ver kunt komen als je er maar enorm veel tijd insteekt niet even zo nu en dan. Ik heb er uren bij gezeten - ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik op een gegeven moment een cassette-recorder heb ingesproken met lieve woordjes en iedere keer zijn naam om hem aan mij te laten wennen als ik wegging. Zo had hij dan toch nog 1 1/2 uur mijn stemmetje bij zich.

Veel tijd, liefde, aandacht, blijven proberen dat is mijn passie.
Groetjes karin

hillie

wij hebben ook een parkietje maar die kan ook niet de hele dag rond vliegen omdat we allebei werken.
Maar als we thuis zijn mag die gelijk uit z,n kooi maar dan komt die er ook niet zelf uit dan moeten we hem ook nog zelfs uit de kooi halen.
maar dan blijft die wel bij ons zitten,maar dat duurde ook wel wat langer dan misschien bij andere mensen.
maar blijf geduld hebben dan wordt die van zelf wel tam. ;)

                         groetjes hilde

Scotty - Keecko

Citaat van: Caradow op november 21, 2006, 17:10:18
Ik zie echt geen oplossing in die derde parkiet erbij aanschaffen. Zoals ik al eerder zei, ook al is dat een al tamme parkiet, die parkiet kent jou niet en zal aan jou en zijn nieuwe omgeving moeten wennen en daar zul je dus ook veel tijd in moeten steken om die tam te houden... Daarbij ben ik zelf geen voorstander van een oneven aantal parkietjes, omdat ze paartjes vormen. Er zijn wel suituaties dat het wel prima gaat, zeker wanneer de aantallen parkietjes een stuk groter zijn, maar voor 3 zou ik niet kiezen, dan 2 of 4.

Parkietjes die met de hand gevoer worden om tam te maken ben ik ook geen voorstander van. Jonge dieren horen door de ouders gevoerd te worden, via de ouders krijgen ze de nodie afweerstoffen mee die ze hard nodig hebben om te kunnen overleven in de grote wereld. Wanneer de ouders het opvoeren van de jongen niet KUNNEN volbrengen door sterfte van de ouders of ziekte, dan is het een ander verhaal.

Wanneer jij de parkietjes die je nu hebt zitten alsnog tam wilt maken, dan zou je gewoon weer helemaal van voor af aan moeten beginnen. De allereerste stappen zullen mischien wat sneller gaan, omdat ze jou al wel kennen, maar gewoon alles weer doorlopen. Op de site staat genoeg informatie hierover. En heb heel veel geduld. Investeer veel tijd en geduld in jou parkietjes, dan kun je nog veel bereiken.

En als het echt niet mocht lukken, accepteer het dan gewoon. Niet alle parkieten worden even tam. Als ik kijk naar mijn 2 volwassen vogels, die geven een pootje wanneer ik dat vraag en genieten van aandacht in de vorm van lekker kletsen met ze. Ze zullen nooit zomaar bij een vreemde opstappen en het zijn ook geen vogeltjes die graag uit zichzelf bij ons komen. Hoewel dit wel een beetje veranderd, heel langzaam.

Hier ben ik het helemaal mee eens. ;)
Verder als aanvulling wil ik dit nog zeggen:

Ik heb mijn parkietjes gekocht in het begin van de zomervakantie. Ze kwamen uit een volière, daardoor misten ze wel de vrijheid helaas :( Omdat het vakantie was, had ik lekker veel tijd om ze tam te maken (ik had dit speciaal zo gepland). Die van mij waren eigenlijk vrij snel tam. Ze zaten wel apart, en Scotty kwam na 1 dag al op mijn vinger zitten en na 1 week was ie handtam. Maar sinds 2 maanden is hij echt heel tam, komt bij je zitten, spelen en kusjes geven enzo. Mijn andere parkietje Keecko duurde langer, kwam na ongeveer 5 dagen op mijn hand en was pas bij ongeveer drie weken handtam. Sinds 2 maanden is ze ook echt heel tam, net als Scotty (alleen wil ze nog niet echt kusjes geven, ze is een wat bangig parkietje).
Ik moet nu altijd 's middags naar school (ze mogen dan soms beneden staan), dus 's ochtends krijgen ze aandacht en uiteraard mogen ze elke avond 4 uur vliegen :D

Een tip dus voor jou:
Het is bijna kerstvakantie. Ga in de kerstvakantie lekker veel met je parkietjes spelen en oefenen. Dan komt het vast en zeker goed. Ga zeker geen 3e parkietje erbij kopen, doe dan 4, maar ik zou het eerst bij deze 2 laten en deze maar handtam maken. Want dat wou je toch zo graag?? en als je er meer bij koopt, wordt dat des te moeilijker.

Succes, en ik hoop dat dit wat geholpen heeft!

Groetjes Ilse

smartie

Mijn mijn laatste berichtje probeerde ik je hetzelfde duidelijk te maken als ik de reacties die na mij kwamen. Nee, ik zeg niet dat ze jou gaan negeren. Maar ze zullen graag tijd met elkaar willen doorbrengen. En wie weet ook ooit met jou, als jij hun vertrouwen gewonnen hebt.

Ja, ik heb zelf 2 parkietjes. En ja, ze zijn allebei tam. Maar heb daar dan ook extreem veel tijd in gestoken. Pino was mijn eerste en door omstandigheden kon ze niet in het nest blijven. Ik ben haar met de hand gaan voeren omdat er geen andere keus was en ik de tijd had. Ik was op dat moment aan het afstuderen en alhoewel ik het daarmee druk had werkte ik thuis. Dus ik kon alle aandacht aan het kleintje geven die het nodig had. Ik deed ruim 50 minuten over 1 voeding. Ze kreeg er nog 4 per dag. En naast de voedingen lag ze veel in mijn handen en trui. Gewoon voor de warmte. En ondanks dat ik haar met de hand heb gevoerd is ze minder tam dan Lucky die ik later heb gekocht. Door het handvoeden en in die warme handen liggen is ze nooit bang geweest voor handen, maar of dat nou een voordeel was? Daardoor beet ze er ook graag in! Ieder vogeltje heeft een eigen karakter. Mijn Pino is een heel pinnig meisje met d'r eigen willetje. Wel stapt ze altijd op en kan ik haar zo weer terug zetten in d'r kooi. Maar bevalt haar iets niet dan laat ze direct van zich horen of voelen. Schreeuwen en bijten kan ze nog altijd goed. En ook daar blijf ik op hameren. Net zo lang tot ze het opgeeft. 2 parkietjes trekken zeker naar elkaar toe. Mijne kunnen elkaar lekker dwars zitten. Vooral Pino kan Lucky dwars zitten. Maar vaak ook wil Pino d'r eigen gang gaan, lekker de grote kooi in van Lucky en daar spelen en eten. En Lucky heeft graag positieve aandacht en komt me overal achterna vliegen. Maar heb ik even geen aandacht, dan trekken ze naar elkaar toe.

Ik zie net als Caradow niet in waarom een 3e erbij te nemen. Dit omdat ze juist zo graag koppeltjes vormen zou ik kiezen voor 2 of 4 parkieten. Tenzij je heel veel tijd voor je parkietje hebt (thuis werkt, ziektewet, pensioen of iets dergelijks) dan zou 1 ook kunnen. Dit is bij mijn ouders het geval. Die zijn allebei uitgewerkt en dus hebben alle tijd voor het parkietje. Bovendien denk ik dus dat je met veel geduld en aandacht voor je 2 parkietjes ook nog heel wat kunt bereiken. Ik heb ooit een parkietje gehad die al een jaar oud was en in een voliere buiten gezeten had. Wij zouden het proberen en mocht het echt niet lukken mocht ie terug bij dezelfde kennis de voliere in. Maar het werd het tamste en liefste parkietje wat we ooit gehad hebben! Dus geef niet te snel op. Blijf geduldig en lief.

Wat Caradow al zei: het is ook maar net wat je onder 'tamheid' verstaat. Zo vind ik mijn Pino minder tam dan andere vogels die ik ooit gehad heb, alleen omdat ze graag haar eigen zin doordramt. Maar ze is niet bang, komt af en toe bij me (en vaak bijt ze me dan na een tijdje om even te laten zien dat zij de baas wil zijn) en vliegt vaak ook snel weer weg. Lucky is echt supertam. Stapt altijd op, wil altijd kusjes geven en bij je lippen zitten en kletst daardoor ook supergoed. Is een echte knuffelvogel dus. Maar niet elk karakter is hetzelfde, dus verwacht dat ook niet van elke parkiet. Hoeveel aandacht je er ook instopt.

Als je streeft naar precies dezelfde parkiet als die je ooit had dan zul je teleurgesteld worden, hoe leuk je vogel ook is. Want 2 dezelfde parkieten bestaan niet!!

Caradow

En ja, een supertam parkietje IS hartstikke leuk... Ik was gisteren bij Tupenjoep om wat langs te brengen...
Even kennismaken met Tup en Joep en wat denk je? die schatjes stappen gelijk bij mij op en komen lekker bij me zitten. Ja op zon moment ben ik ook stikjaloers dat Coco en Ukkie dat nooit zullen doen en Moppie en Binkie zijn al helemaal nog niet zo ver...

Maar helaas werkt het niet zo. Elk parkietje heeft zijn eigen karakter en sommige parkietjes worden zelfs niet supertam hoeveel tijd je er ook in steekt....

FuZZ

hallo allemaal,
Ik ga in de kerstvakantie niet weg dus kan ik 2 weken lang super veel aandacht aan ze geven wat ik ook zeker ga doen. Het heeft mij echt heel veel hoop gegeven dat Smartie zij dat ze een parkiet van 1 jaar nog tam kon krijgen die van mij zijn 3 maar zijn al beter gewend aan mensen dan dat parkietje. En smartie heeft ook zo gelijk dat ik nooit een koko terug zal krijgen echt hoor bij dat zinnetje kreeg ik meteen tranen in mijn ogen :(. Koko was ook wel extreem op zijn gemak bij mensen, op de ochtend van dat hij ontsnapte lag ik in bed wat tv te kijken en zat hij heel de tijd maar raar te doen op mijn hand bleek er daarna een druppeltje wit spul op mijn hand te zitten :P ontmaagd door een parkiet :-X
maar kennelijk vond hij mij niet goed genoeg en ging hij op zoek naar een parner waar hij meer mee gemeen zou hebben :(

jullie horen nog van me... want er gaan op het fotoforum heel veel foto's staan van mijn parkietjes die gezellig bij mij zitten :-\
-xx-jes