Trillen van vleugels

Gestart door Fenixjuh, november 18, 2006, 14:17:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenixjuh

Hoi,
ik had een vraagje, ik had deze link gevonden, waarin stond dat een parkiet met zijn vleugeltjes kan gaan trillen als hij gespannen is.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=9128.0
Nou had ik de vraag of dit ook kan gebeuren als een parkiet je bijt, en nog voor je erop kan reageren al begint met trillen, omdat hij weet dat je dat niet wil. Piwi begon na een lichte bijtpoging waar hij vanzelf gelijk mee ophielt ineens met zijn vleugeltjes te trillen, heel lichtjes, dat je het bijna niet zag, en een minuutje later zat hij alweer gekke acrobatische stunten uit te halen, dus hij is verder niet ziek ofzo. Ik vond het alleen raar dat hij eigenlijk van mij verwachte dat ik 'niet doen' zou zeggen en boos zou kijken. Weet iemand of dit normaal is?
Alvast bedankt!
Groetjes!!

dkm

hey,Fenixjuh
ik weet niet veel daarover maar mijn vorige parkietje dee
dat ook.
we hebben aan een paar vogelexperts gevraagd wat dat zijn kon en toen zeiden dat hij een beetje angstig was dat ik heel boos op hem zou gaan worden.
en als ik er niks van zij hielt hij even later gewoon weer op met trillen.
maar ik weet het ook niet hoor er komt vast nog wel een reactie van een expert.

doeidoei groetjes

Sonline

Mickey heeft dat ook een tijdje gedaan, maar dat was in de eerste weken dat hij bij mij woonde. Inmiddels is dat helemaal over. Dus ik denk dat het te maken had met het wennen, misschien een beetje angst voor mij omdat hij ineens een ander baasje had. Hij begon vlak daarna ook met de rui. Geen idee of het verband heeft met elkaar.

cees

#3
hey..
mijn 2 parkietjes doen dat ook maar zij doen het als ik alleen al voor de kooi ga staan en als ik met mijn hand in de kooi ga ze zijn nu ouders als een jaar en ik denk altijd dat ze bang voor me zijn en heeft iemand tips hoe ik ze tam kan maken en hoe ik ze niet meer bang kan maken?..

Het is niet zinvol om in verschillende topics dezelfde soort vragen te stellen. Maak eventueel een eigen topic of stel je vragen in een topic waar het het meest thuishoort. Gr. Ingrid