Schurftmijt vogel Wierden (omg. Almelo)

Gestart door Sanne, november 18, 2006, 12:28:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jetske

Wat goed zeg! Ik kijk ook altijd even bij de vogels als ik in de dierenwinkel ben om zeker te weten dat er geen ziek is. Vind het gewoon zo zielig, en die diertjes worden natuurlijk nooit verkocht en moeten dan alleen maar lijden. Daarom super goed dat jij sweety hebt gered van verder lijden!  ;D

Hetty

Zelfde hier! Ik kijk ook altijd even! Ik vind het heel goed dat je Sweety hebt opgevangen! Hou je ons wel op de hoogte van Sweety!

mozart

Super!!!
Wat een goeie actie zeg!
Ik had hetzelfde gedaan, zo'n beestje kun je toch niet achterlaten?!
Veel succes ermee en het komt vast wel goed met haar, je zorgt zo goed voor haar!
groet Mozart

Sanne

Hallo allemaal,

Even een update: Sweety is de nacht goed doorgekomen. Ik kon de warmtelamp niet aanlaten ivm brandgevaar. Dus heb ik d'r tegen de schoorsteen aangezet (de kachel had de hele dag flink gebrand dus de schoorsteen straalde flink wat warmte uit. En handdoek over de kooi om de warmte vast te houden). Vanochtend heeft ze gelukkig wat zaadjes van de bodem gegeten  ;D. Ze zit al mooi weer op een stok in plaats van de hele tijd op de bodem te slapen (zoals ze in de dierenwinkel deed).
Tja verder begin ik me af te vragen waar ze vandaan komt. Ze is niet echt bang, dus ze zal niet uit een voliere komen. Ik denk eigenlijk dat ze bij mensen thuis heeft gestaan. Maarja dat zal ik nooit weten. Net zoals dat ik geen idee heb hoe oud ze is (wel ouder dan 1 jaar waarschijnlijk). Maarja dat maakt ook niet uit... is meer nieuwsgierigheid :)

Kortom ik denk/hoop dat 't goed gaat komen.
't enige nadeel is dat ik aan 't eind van de dag echt naar Eindhoven moet. En Simba en Robin, maar ook Sweety mee moeten. Ik heb al een klein doosje voor haar gevonden. De bovenkant dek ik af met doorzichtig spul (plastic) en ik maak d'r wat openingen in voor frisse lucht. Ja verder komt d'r ook een dekentje op de bodem en natuurlijk eten en trosgierst (=snoep :P). En 'k zal d'r natuurlijk proberen zo warm mogelijk te houden... onder m'n jas op de stations etc. Maarja ik kan d'r niet bij m'n ouders laten (die weten veel te weinig van vogels af om een zieke vogel te behandelen, en bovendien heb ik een uur aan hun hoofd moeten zeuren voordat ik die vogel mocht ophalen (maar dat was meer omdat ze bang waren dat Simba en Robin ook ziek zouden worden)).

Groetjes van Sanne, Simba, Robin en Sweety

Caradow

De reis overleeft ze wel... 
Hou haar inderdaad zo goed mogelijk warm, je zou eventueel als je ouders zo'n kersenpitkussen of een andere warmtepakking hebben die onder haar doosje kunnen leggen. Ook een warme handdoek (even op de verwarming opwarmen) geeft extra warmte en houd de warmte iets langer vast. Schurftmijt zorgt voor lelijke vergroeiingen, maar ik geloof niet dat ze door de reis daaraan zou overlijden..

Sanne

Hey Caradow,

Kersenpittenzak had ik al bedacht ;D... 'k moet alleen nog even bij m'n moeder zeuren (ja ik ben 20 jaar  :P :o)

Groetjes!

Hetty

Geweldig wat je allemaal doet voor Sweety, ben benieuwd hoe ze de reis doorstaat!!

Parkieten-Freak

Goed idee die kersenpittenzak!
Ik hoop dat de reis voorspoedig loopt allemaal. De trein is inderdaad niet het probleem maar het komt wel goed denk ik.
Misschien hebben je ouders ook nog een soort zo'n zilverkleurige "diepvries producten" tas in huis die ze bij de supermarkt verkopen? Je zou het doosje daar in kunnen zetten, als je buiten bent. Succes vanmiddag! Laat je nog even weten hoe het gegaan is vanavond?


Scotty - Keecko

Sanne, wat super van je dat je dat zielige beestje mee hebt genomen uit de dierenwinkel! ;D

Ze is nu in goede handen en daar ben ik echt blij om!
Die reis gaat vast wel goed komen en ik hoop dat de schurft snel verdwijnt bij Sweety.

Ik ben benieuwd hoe Sweety het reizen vindt.

Echt geweldig dat je dit allemaal voor Sweety doet! :) ;)

Groetjes Ilse

Sanne

Citaat van: Parkieten-Freak op november 19, 2006, 13:13:39
Succes vanmiddag! Laat je nog even weten hoe het gegaan is vanavond?

Dank je! En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte  ;D. Maar ik heb al meer hoop dat 't goed komt dan gister. Toen dacht ik echt van ik geef dat beestje nog een paar fijne laatste dagen... maar nu denk ik wel dat 't goed komt :) Ze heeft al nog een keer zitten eten :D

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

Sanne

#30
Hallo allemaal,

Ik heb Sweety net even over m'n bed laten lopen, en wat foto's gemaakt/laten maken door m'n broer. Dus hieronder een aantal foto's.

Op deze foto is de aantasting van de snavel, en 't "gat" tussen de boven en onderhelft van d'r snavel duidelijk zichtbaar


Hier probeert ze op m'n kussen te klimmen/vliegen. Hier zijn de vleugels duidelijk te zien.... geen kruiper toch??


Dit is een van de verwondingen die de andere vogels in de dierenwinkel haar hebben toegebracht :(. Verder heeft ze ook nog een kale plek op d'r hoofdje en mist ze een nageltje. Ook d'r andere vleugel is toegetakeld :(



En zo schattig/zielig is ze als ze op de arm van m'n broer zit (niet vanwege m'n broer :P, maar omdat ze d'r zo toegetakeld uitziet)


Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

http://img90.imageshack.us/my.php?image=zittendoparmsy4.jpg

kekavo

Wat ontzettent goed zeg, dat jij zo'n ziek diertje opvangt. Dat is een hart voor dieren hebben.
Veel succes met haar. ;D ;D

roha

Hoi,

Jeestje zeg, wat ziet Sweety eruit zeg. Echt goed dat jij bestaat een reddende engel voor haar.  ;D Ze lijkt me al een oudere parkiet, want de iris is duidelijk zichtbaar in haar ogen. Ik zou toch nog even bij een dierenarts langsgaan, want bij de knobbel ziet het eruit alsof het nog open is. Ik denk dat de nagel er af is gevallen door de schurftmijt, hopelijk blijft die achterste nagel van het andere pootje gespaart, die ziet er ook niet zo mooi uit.
Met deze snavel kan Sweety wel eten hoor, met dat stukje eraf moet ze geen last van hebben.
Maar wat een avonturen maakt ze mee zeg! Hopelijk geneest ze snel en kan ze weer volop genieten van het leven dat jij haar hebt gegeven.
;D
Groetjes Hanneke

Caradow

Nee, een kruiper is het denk ik niet, maar de veren zien er niet uit... Maar ik denk zeker dat met jou goede zorgen en gezonde voeding Sweety een hele eind de goede kant op krijgt...

Het gat dat je bedoelde tussen beide snaveldelen zit vrij ver naar achteren, het pellen doen ze voornamelijk met de voorkant van de snaveldelen dacht ik, dus lijkt mij geen probleem. Houd het in ieder geval goed in de gaten dat ze wel eet. Misschien kun je haar dagelijks wegen en zo haar gewicht in de gaten houden?

Ik deed zelf hier met de kleine monsters een badje op de zijkant op de keukenweegschaal zetten en daar de vogel in, zodat ze niet weg kunnen lopen...


Sanne

Hey Caradow,

Ik heb d'r al een paar keer zien eten  ;D, en dan liggen d'r ook van die schilletjes. Dus ze kan gelukkig wel zaadjes pellen (daar was ik gister bang voor dat dat niet ging).
Dus daarom wil ik haar de stress van een weegschaal ook niet aan doen (bovendien heb ik geen keukenweegschaal in Eindhoven)

Groetjes Sanne en de rest :P

Caradow

Citaat van: Sjuh op november 19, 2006, 16:21:29
(bovendien heb ik geen keukenweegschaal in Eindhoven)

Groetjes Sanne en de rest :P

Je moeder kan hem geen tijdje missen zeker ;)

Nee, zonder gekheid, ik denk dat je ene heel eind gaat komen met Sweety

Parkieten-Freak

Jeetje.......Sweety heeft inderdaad heel erg hard hulp nodig.
Ongelofelijk dat het zover is moeten komen bij dit diertje. :(
Ik vrees dat dit vogeltje een flink vitaminentekort heeft. (Mede door de slechte veergroei, de kale plekken rond de ogen en de vergroeiingen aan één van de pootjes). Een bezoek aan de dierenarts lijkt me zeker aan te raden.
Maar goed, laat haar eerst maar eens even wennen in Eindhoven en een paar dagen goed eten.
Succes!


Sanne

Hey Caradow,

Nee ik krijg de keukenweegschaal hier niet mee (dat hoef ik niet eens te proberen :P)
Verder heb ik een koeltasje gevonden om het doosje van Sweety dalijk in te zetten :D
Ik dacht misschien is een warme kruik handig... maarja misschien wordt 't dan ook wel weer te warm... 't koeltasje isoleert echt supergoed.. nog beter dan die van Simba en Robin ;D

Wat denken jullie?

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

P.S. om 18 uur begint de grote reis :P

Sanne

@ Parkieten-Freak

Ja ik snap dat een bezoek aan de dierenarts geen kwaad kan/misschien wel nodig is. En als m'n eigen vogels ziek zijn gaan ze d'r ook zeker heen. Maarja ik heb geen baantje, en de studiekosten zijn al superhoog. Dus ik ga morgen vitaminen halen bij die dierenwinkel (zal de dierenarts wel even bellen en vragen wat die nodig heeft aan de hand van een omschrijving). En dan kijk ik 't eerst nog even aan. 't gaat al een stuk beter dan gister. En ik heb van die druppels en vaseline om de schurftmijt te behandelen, en met vitaminepreparaten d'r bij knapt ze misschien wel weer een heel eind op. Als ik niet binnen een week of twee duidelijke verbetering zie mbt de schurft dan zal ik zeker een bezoekje brengen aan de dierenarts... maar ik verwacht dat deze druppels heel goed helpen omdat ze bij Simba toen ook zo goed hebben geholpen toen ze mijten aan d'r voetje had.


Groetjes!

roha

Goede reis zo dadelijk!!
Hopelijk gaat alles naar wens en ben je snel op de plek van bestemming!!

Hanneke