verhaal: 3 grasparkietjes gevonden

Gestart door Olga, november 15, 2006, 13:33:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olga

Hallo, :-\

Een tijdje geleden heb ik 3 vogeltjes gevonden.
De eerste had ik na veel uurtjes gevangen, en binnen in een kooitje gezet.
Ik had geen idee van wie ie was en had al wat rondgebelt of iemand een parkiet verloren had.
Het vogeltje is helemaal opgeknapt en vliegt nu bij mijn andere parkietjes in de voliƫre.
Volgens mij is het best wel een oud vogeltje.

Later kwam er een kennis die vlak bij mij woond een grasparkiet brengen, ze het het vogeltje gevonden in haar huis. Waarschijnlijk heeft haar kat die naar binnen gebracht, hij leefde gelukkig nog en was niet gewond, maar een dag later wat ie overleden.

2 week later zag ik weer een grasparkiet vliegen, een witte. Hij zat in het land naar zaadjes te zoeken. Ik heb hem na veel moeite gevangen, maar toen ik hem naar binnen wou brengen glipte ie uit mijn netje en was ie weer los. Hij bleef de hele tijd om mijn huis vliegen en het is me weer gelukt hem te vangen, maar de volgende dat was ie overleden.

De vogeltjes hadden allemaal diaree, maar helaas zijn er toch 2 overleden
Ik vond het best wel raar, 3 grasparkietjes in zo'n korte tijd, ik denk dat iemand de vogeltjes gewoon los heeft gelaten,

ZOIETS DOE JE TOCH NIET!!!

Dit wou ik even vertellen,

Groetjes,

Olga ::)


paooltje

Hoi Olga,

Wat goed zeg dat je de parkietjes hebt opgevangen? Heb je wel geprobeerd de eigenaar te achterhalen?

Ik heb een paar maanden geleden ook een grasparkietje gevonden en ik heb ook allerlei advertenties gezet, maar kennelijk miste niemand de kleine schat. Ze heeft het nu erg naar zin in de buitenvoliere met haar nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

Ik ben het helemaal met je eens dat je een parkietje dus niet loslaat, ZOIETS DOE JE INDERDAAD NIETen als ze per ongeluk ontsnapt zouden zijn, er wel iemand zou zijn die ze zou missen.
Ik vindt dat als je niet voor zo'n klein schatje wil zorgen, je er ook niet aan moet beginnen.

Groetjes, Paola

Jetske

Het is inderdaad wel heel toevallig dat je in korte tijd drie parkietjes vindt. Denk inderdaad dat iemand de vogels zat was en ze los heeft gelaten. Zoiets doe je niet!  >:( dan heb je geen hart vind ik persoonlijk... zo'n weerloos beestje.  :(

nadia

begin november heb ook ik een parkiet opgevangen. Al drie keer zijn mijn advertenties bij de twee supermarkten hier in het dorp weg gehaalt, maar ik heb geen reactie gekregen. Ik neem aan dat de eigenaar zo wil laten zien dat het voor hem wel goed zit zo. Nou was het vogeltje helemaal kaal van ondere, hij zit nu bijna drie weken bij ons en ja hoor door alle goede zorg zien we nu langzaam veertje en dons komen op zijn buikje. Verder wordt ie eerder dag vrolijker en is helemaal gek van onze zoon van 2,5 jaar die hem pino heeft genoemt (is de enigste vogel die die kent dus vandaar dat het gelijk pino was :D)
We zitten hier niet echt in een ideale situatie met een kat en een hond in huis maar ons leven is echt verrijkt met malle pino dus daar heb ik wat gejaag achter de kat aan als we weg gaan wel voor over. Verder kan de kat bij echt slecht weer lekker boven op zolder donderjagen zonder dat ze dan bij pino kan dus voor alle partijen is het goed zo. De kat ziet hem vaak niet eens meer zo gewoon vindt ze het al

Josephine

Wat goed dat je de vogeltjes hebt opgevangen! Jammer dat er 2 zijn overleden, maar je hebt je best gedaan...