vraagje over het vliegen

Gestart door 1993koko, november 14, 2006, 12:37:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1993koko

hallo,ik krijg over 1 weekje mijn parkietje en was benieuwd wanneer hij voor het eerst uit zen kooi mag als hij een beetje aan de kamer gewend is en zo please geef me snel een antwoord
doei groetjes michelle

Mars

Zoals je op de site kunt lezen, wordt er geadviseerd om je parkiet pas rond te laten vliegen als hij/zij aardig tam is. Zo hoef je het beestje niet op te jagen of te vangen om hem terug in de kooi te krijgen.

Maar met de zoekfunctie kun je hier meer over lezen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

1993koko

ja oke maar de (nu nog) eigenaar zei dat ik hem 2 week in de kooi moest houden zodat hij allees goed kan overzien omdat vogels niet goed kunnen zien . ik dacht dat vogels juist wel goed konden zien maar 2 week lang in de kooi houden is een soort van mishandeling.
toen mijn vogeltje voor de eerste keer rond vloog was hij 5 week oud en ontsnapt en heeft toen 2 keer dzen koppie heel erg hard gestoten aan een balk.
ik snap er nu geen bal meer van.
wat moet ik doen help!!!1

groetjes michelle

Monique8736

Hoi Michelle,

Leuk dat je een parkietje krijgt! Voor je hem/haar wilt laten vliegen zal je hem eerst goed tam moeten maken.Hij/zij moet zonder problemen op je hand stappen.Want stel dat de parkiet los vliegt en hij moet snel zijn kooitje in,dan moet je wel snel kunnen handelen.Anders zul je de parkiet moeten gaan vangen,en dat komt tam-heid niet echt ten goede.Dus maak eerst je parkietje goed tam,en dan kan hij los.Lees op http://www.parkietenfreak.nl over tam maken en over het losvliegen.Succes!

Groetjes Monique

1993koko

oke bedankt , nog nog 1 vraag denk je dat hij mischien letsel ofzow iets heeft omdat hij 2x tegen een harde balk is gevlogen?

groetjes michelle

Monique8736

(Even off-topic,een antwoord kun je altijd van iedereen krijgen,je hoeft dus geen extra berichtjes neer te zetten als 'Geef please een antwoord' dat krijg je,daar zijn we hier voor,om elkaar te helpen,niet meer doen dus!)

Over enig letsel kan ik je niks zeggen,gezond is het niet dat je vogeltje twee keer tegen een balk aan vliegt nee,maar is hij er uiteindelijk ook aan overleden? of heb je het over het parkietje wat je nu hebt,gaat krijgen? en waarom ben je niet naar een dierenarts gegaan als hij evt. een raar gedrag vertoonde na de botsing?

Groetjes Monique

1993koko

oke sorry ik zal geen berichtjes meer sturen. ::)
maar het is nu nog niet mijn vogeltje en hij doet wel nogrmaal
enzow maar het gevoel maakt me gewoon bang en mij werd vertelt dat vogels niet snel laten zien dat er wat met ze is snap je?

nou nou hartstikke bedankt
groetjes michelle

Monique8736

Als je vogeltje verder normaal is,heb je geluk gehad.Kijk anders eens bij:

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Daar staan alle ziektes met sympthonen beschreven,onder andere een hersenschudding,die een parkiet kan oplopen met een botsing.Er staat ook een stukje over vrij vliegen,wat voor jou wel heel handig kan zijn.

Groeten Monique

1993koko

oke bedankt ik ga meteen kijken :D :D

groetjes michelle

bo22

om even terug te komen op het uit de kooi laten, ik vind het een beetje onzin om je parkietje pas uit de kooi te laten als hij tam is. zo duurt het veel langer voor hij echt kan wennen.

Ik heb mijn parkietjes meteen na een dagje wennen in de kooi eruit gelaten en zo is hij ook veeeeel sneller tam en aan je gewend dan dat je hem in de kooi houd. Want hij kan direct zijn nieuwe omgeving verkennen.

Dat is mijn ervaring ermee! succes!

Groetjes Bo