Los vliegen!?

Gestart door KiimmBiimm_, november 13, 2006, 16:17:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Halloo Halloo
mensen
ik weet dat deze vraag vaker is gestelt MAAR
bij ons kunnen de gordijnen niet helemaal dicht
mijn vraag was moet ik iets voor het raam plakken
ik heb mijn schatjes nu ongveer een maandje of 2/3 en we hebben ook een hele grote spiegel
hoe kan ik dit het beste aanpakken

Josephine

In het begin alles helemaal dichtplakken. Ook de spiegel. Als ze dat dan een beetje gewent zijn kan je het steeds wat meer open doen. En op het laatst helemaal open...

Mars

Misschien even met een paar vuilniszakken met wat schilderstape afdekken? Dat is gemakkelijk te verwijderen. Zoals je weet vliegen er regelmatig parkietjes tegen een raam of spiegel en dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Het is even werk, maar het is het wel waard lijkt mij.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KiimmBiimm_

Dat is het zeker waard
alleen mijn probleem is
als die beestjes in paniek raken raak ik da ook en da moet je nou net niet doen
ben gewoon ongeloofelijk bang dat er iets met ze gebeurd
Groetjes Kim

Josephine

Als je iniedergevalzorgt dat ramen/spiegels bedekt zijn dan ben je al een heel eind. Andere dingen kan je eigenlijk niks aan doen. Zorg dat je geen vissenkom heb, zorg dat er geen warme pannen op het vuur staan, en misschien ook dat de verwarming niet aan staat. En let gewoon goed op. Stel je vogel vliegt ergens heen waar hij niet heen mag, ga dan niet al een gek achter hem aan dan wordt hij er zelf ook bang van en dat is voor jou ook niet leuk.

Zorg dat je parkieten een stevige landplaats hebben. En neem de tijd als je ze eruit laat. Niet 10 min. voor je weg moet want dan zijn ze nooit meer optijd in de kooi en dan moet je achter ze aan rennen :(

Dit staat geloof ik ook nog allemaal op de parkietenfreak site ;)

Groetjes Josephine

DarkWolf

Of wacht tot het donker is..Wij hebben beneden ook geen gordijnen, en we hebben een schuifraam..Ik w8e dus tot het donker was tot ik mijn parkiet los liet, en oke de 1e dagen vloog ie tegen de ramen (hij gaat sowieso ook tegen de gordijnen fzo vliegen) maar nu weet ie goed waar de ramen enzo zijn!

Josephine

Citaat van: DarkWolf op november 13, 2006, 17:16:10
Of wacht tot het donker is..Wij hebben beneden ook geen gordijnen, en we hebben een schuifraam..Ik w8e dus tot het donker was tot ik mijn parkiet los liet, en oke de 1e dagen vloog ie tegen de ramen (hij gaat sowieso ook tegen de gordijnen fzo vliegen) maar nu weet ie goed waar de ramen enzo zijn!

Als het donker is kan natuurlijk ook, maar dan went je parkiet heel erg aan het kunst licht, teminste, dat is mijn mening. En als je bijv. lampen hebt die warm worden is dat ook niet goed voor je parkietje, stel dat hij daarop gaat zitten! Je kan natuurlijk gewoon wachten tot het donker is maar (bij ons) glimt het raam dan niet erg?
Als je het overdag doet dan moet je alleen de ramen afplakken.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet...

Groetjes Josephine

Caradow

Ook als het donker is vliegen ze tegen de ramen als ze het niet gewent zijn, ze zien dan immers verlichting en andere bebouwing door het raam heen, dat veranderd niet wanneer het donker is.
Ook maakt het niet uit of je parkietje in het licht of in het donker tegen het raam vliegt, de schade maakt geen verschil....

DarkWolf

Citaat van: Josephine op november 13, 2006, 17:49:32
Als het donker is kan natuurlijk ook, maar dan went je parkiet heel erg aan het kunst licht, teminste, dat is mijn mening. En als je bijv. lampen hebt die warm worden is dat ook niet goed voor je parkietje, stel dat hij daarop gaat zitten! Je kan natuurlijk gewoon wachten tot het donker is maar (bij ons) glimt het raam dan niet erg?
Als je het overdag doet dan moet je alleen de ramen afplakken.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet...

Groetjes Josephine
Ik heb mijn parkiet eerst in het donker leren vliegen (met enkele lichten aan) maar nu vliegt ie overdag ook..En enkel de 1e keer toen het echt licht was is hij tegen het venster gevlogen (maar niet hard, dus hij had ook nx) en nu weet ie echt perfect waar de deuren, ramen, muren, plafond,...zijn. Maar misschien verschilt dit ook van parkiet tot parkiet :)