Biobox geen succes voor Kiki en Pien

Gestart door emceeelwee, november 13, 2006, 15:41:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

emceeelwee

Heej

Nou, ik heb eindelijk, met pijn en moeite (nouja, zonder pijn eigenlijk ;)) een Biobox gevonden in Nijmegen. Jammergenoeg bij de winkel waar ik nooit meer heen wilde gaan na het vorige bezoek. Maarja, ze waren echt de enige winkel hier die 'm hadden...

Gelijk uitgepakt en gevuld met de bijgeleverde zaadjes, water in het bakje en klaar. Na 4 dagen al wat groene sprietjes boven het dekseltje, dus ik de biobox in de kooi gehangen... Nou, dat was vorige week, vandaag hangt de biobox erbij als op de foto hieronder...(dan kunnen mensen ook zien wat nou eigenlijk een biobox is  ;)) Alles wat ervan is gegeten, is door mij gegeten... om hun nieuwsgierigheid te wekken, zonder resultaat...

Dus nog steeds niks gevonden aan fruit/groente wat Kiki en Pien WEL eten, *zucht*

[verwijderd door de beheerder]

Chicowen

Haha, dat klinkt bekend. Chico en Pucky wilden eerst ook niks van de biobox weten. Toen het echt een oerwoud werd heb ik een deel afgeknipt en op een gegeven moment zijn ze het toch gaan eten. ;D

Succes en groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

emceeelwee

Okay  ;D Dan ga ik binnen kort ook maar eens snoeien  ;). Ook hier volhouden dus  ???

Meltjuh

Citaat van: emceeelwee op november 13, 2006, 16:04:14
Ook hier volhouden dus  ???
Zeker weten ;)! hier moesten ze er ook niks van hebben. En nu is geen BioBox meer veilig :-X

Josephine

Wat je jammer dat ze er niks van eten! Maar zo te zien zijn ze er niet bang voor want ze zitten er gewoon naast. Ik zou het gewoon laten hangen, en als het verlept is gewoon weer opnieuw erin doen. Ze moeten er denk ik ook aan wennen. Als ze eraan gewent zijn gaan ze er vanzelf een keer inzitten om mee te spelen en dan komt het eten vanzelf!

Groetjes Josephine

karin v h

Hallo,
Ook hier geldt waarschijnlijk 'de aanhouder wint' .....
Bij mij wilde ze de eerste dagen er niets van hebben. Heb het gewoon laten hangen en nu maken ze er zelfs ruzie om ze eten zelfs de steeltjes tot het raster op.
Eten ze bij jou wel groente? Dat zijn ze bij mij n.l. gewend.
Groetjes Karin

Caradow

Citaat van: karin v h op november 13, 2006, 18:41:57

Bij mij wilde ze de eerste dagen er niets van hebben. Heb het gewoon laten hangen en nu maken ze er zelfs ruzie om ze eten zelfs de steeltjes tot het raster op.

Groetjes Karin

Bij mij gaan ze nog een stap verder... ze trekken de stngels met zaad en al uit de biobox en graven net zo lang met het puntje van de snavel tot ze ook de andere zaden eruit gefrunnikt hebben....

karin v h

OFFTOPIC
Ja, de mijne hebben een goede opvoeding genoten.

Maar ik was echt zover dat ik er mee wilde stoppen en nu krijgen ze het eens in de vier dagen en is het een traktatie.

emceeelwee

Haha, allemaal bedankt  ;D Ik zal volhouden ;)

@ Karin: nope, ze moeten niks weten van fruit en groente... Of er moet een groente zijn die ik niet lust en zij wel... Die heb ik nog niet geprobeerd, want ja, ik heb het nooit in huis...

@ Josephine: de foto geeft een vertekend beeld. Kiki en Pien zitten "helemaal" aan de andere kant van de kooi. De biobox is ik denk zo'n 5cm hoog (zonder groen). Ik verwacht dus niet dat ze erin zullen kruipen, hihi ;). Maar, ze zijn er niet bang voor...

karin v h

Heb je al eens een blaadje witlof geprobeerd. Lekker nat maken en of in de kooi hangen of boven op de kooi leggen (mocht jij ze niet eten je kunt ze bijna overal per stronkje halen en je bewaart hem gewoon in de koelkast).
Maar ik zou het maar gewoon een tijdje proberen..... je weet het als vast-forumlid - de aanhouder wint....
Ja, bij mij eten ze vanaf het begin witlof de oudjes geven het voorbeeld zelfs kleine lucky van 8 weken eet het nu.
Probeer het eens.
Groetjes karin

emceeelwee

Jah, dat is inderdaad iets wat ik echt niet lekker vind. Ik schrijf het op mijn boodschappenlijstje ;D

Mars

Lussen ze ook geen planten? Jim is er niet bij weg te slaan: een gevaarlijke hobby dus (aangezien ik de latijnse namen van mijn plantjes niet onthouden heb  ::) ).
Het verbaasd mij daarom dat ze de biobox niet gebruiken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Bij mij groeien de plantjes in de Biobox zo pieterig. Als ik er een 1/2 theelepel in doe komen er misschien 10 of 12 sprietjes op amper de moeite waard. Het vervelende is als ik het erin hang is het binnen 5 minuten leeg geplukt.
Doe ik iets fout?
Zijn ze bij jou nou al gewend aan de biobox emceeelwee?

Safrena

Hey Karin

Ik vul het bio-boxje iets meer dan half vol  ;)
Met zo een zakje kan ik dus een viertal boxjes vullen.

Dan laat ik het een paar dagen staan zodat wat gegroeid is, en ze lekker kunnen smullen (Maar hier plukken ze hem niet meteen kaal, af en toe eten ze er een beetje van)  ;)

vele groetjes

karin v h

Hallo Safrena,
Vul jij alleen dat ronde gaatje van de biobox of ook de zijkanten?
Bij mij is iedere keer dat viltendraadje wat er een stukje uit moet steken zoek., ik had het 1 cm. laten uitsteken maar het zit iedere keer onderin het bakje.
Ik geef het nu iedere dag aan de bovenkant wat water?
Groetjes karin

Caradow

Nee, je moet het hele bakje voor de helft vullen. Niet voller want dan klapt de deksel eraf ;)  (jaja ervaring)

Staat ook op de verpakking dat je er ongeveer 10 gram in moet doen, dus 1 zakje is inderdaad voor 4 vullingen/boxen.

Ik geef als het ongeveer 6 cm hoog staat en geef het maar even, omdat ze alle zaden er tussen het platic door uit vissen :P

Tip voor iemand met een traliedak op de kooi, hang de biobox vlak onder de tralies IN de kooi, zodat ze er van eten als ze Bovenop! de kooi zitten, dan kunnen ze gene zaden poielen en doe je langer met 1 vulling :P

Caradow

problemen met het lontje heb ik niet... steekt bij mij ongeveer een halve cm uit en ik vul via het tuitje

karin v h

Bedankt - we gaan het opnieuw proberen.
Ik ben misschien wat te zuinig omdat ik het spul nergens kan krijgen hier alleen maar via internet!!!!
(en daar had ik heb besteld en het zit niet bij de bestelling omdat het op is! Fijn dus.).
Groetjes karin

Pam

Hé Karin,

Heb je al eens een poging gedaan om het kiemzaad dat ik je heb gestuurd in de Bio-box te doen?
Ik persoonlijk vind het "originele spul" waardeloos. Bij mij kiemt het kiemzaad ontzettend snel in de box.
Ik laat het draadje een heel klein beetje in het rondje uitsteken en doe er dan wat schelpenzand op (het draadje is dan niet meer zichtbaar), daarop dan weer een laagje zaad, nat maken en het onderste bakje vullen met water. De eerste paar dagen geef ik bovenop ook nog wat water.

Succes ermee.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

karin v h

Hallo Pam,
Ik heb een bakje staan met het originele zaad en een bakje staan met jouw zaad.
Ik geef het nu ook vanaf de bovenkant water.
Dat lontje wat bij het origineel zit dat is niets - maar ik begrijp dat jij er draadjes in hebt zitten.
Ik heb nu ook het hele bakje gevuld met de zaadjes.
Hoop dat het nu goed gaat.
(offtopic: het gekke is ik heb groene vingers orchideeen komen iedere keer weer in bloei, maar dit wil schijnbaar niet!).
groetjes karin
P.s. maar dat spul wat jij hebt kan ik nergens krijgen dus ik zal toch over moeten gaan naar iets anders!

Pam

Hoi Karin,

Ik heb het misschien een beetje verkeerd omschreven, ik gebruik wel het originele lontje en daar doe ik al heel erg lang mee moet ik zeggen. Wat je misschien ook kunt gebruiken is een lontje wat je ook in olielampjes gebruikt, die zuigen tenslotte ook veel vocht op. Of misschien een spons "aan diggelen" knippen, het is maar een ideetje.
Wel vreemd dat het bij jou niet wil "groeien" en dat het bij mij de grond uitbrult!!

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Caradow

Je hebt sponsdoekjes, van Sorbo, deze kun je in repen knippen. Wel even goed uitspoelen voor je ze gebruikt. Een gewone spons is te broos en je moet ook niet de goedkope sponsdoekjes hebben (in mijn geval van de Lidl) want deze absorberen minder goed. die van Sorbo heb ik nu en werken wel goed.

De originele lontjes doen het bij mij ook niet zo heel lang

karin v h

Ja, ik heb het originele lontje nog wel maar ik dacht dat Pam misschien gewoon een paar katoenen draadjes had genomen en die rondom erin gelegd.
Maar we wachten even een paar dagen af want ze staan nu in de keuken te 'kweken' ..... ;D
Laten we hopen dat ze nu goed gaan uitkomen.
Groetjes karin