Plaatsing

Gestart door Sharon, november 16, 2006, 18:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sharon

Hallo,

Ben nog niet zo lang hier op het forum dus weet niet precies hoe alles werkt.
Ik heb namelijk een vraagje en ik weet je kan die ook op de site vinden maar ik heb
meer of minder een bevestiging nodig!

Voor kerst krijgen we een parkiet en ik omdat we een redelij grote kamer hebben met veel raamwerk blijft er niet veel meer over aan muur, dus zou hem eigenlijk al bij een raam ofz in de buurt moeten plaatsen.
Nou hebben wij in het midden van de kamer op het einde 2 openslaande tuindeuren, en zou de parkiet daar graag neer zetten. Mijn vraag nu is dus of ik dat dan wel zou moeten doen?
Ik heb zelf gevoeld en ervoor gezeten echt tochten doet het niet. Maar je kan natuurlijk nooit zeker zijn he.

Hoop dat het me lukt om die foto erop te zetten en dat jullie mij misschien kunnen helpen.
Het is dubbelglas mja of dat veel zegt??

Alvast bedankt
Kusjes Sharon  :-*

PS als het niet goed staat in het topic kunnen jullie het verzetten!! Dankje :)

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Je vraag staat prima hier Sharon.  ;)
Ik zou de kooi niet voor de tuindeuren zetten. Grote kans dat deze deuren af en toe open gaan en dan zit de vogel toch snel in een koude luchtstroom.
Is het misschien mogelijk om de kooi op een geschikte plaats aan het plafond op te hangen?


Sonja

Hoi Sharon,

Een plekje bij de ramen raden we wel altijd af, omdat het daar vaak tocht inderdaad, en ook omdat de temperatuurverschillen er groot kunnen zijn. Teveel temperatuurschommelingen zijn niet goed voor je kromsnaveltje, net als tocht.

Om te testen of het tocht bij de ramen, kun je een kaarsje aansteken, blijft het kaarsenvlammetje stil, dan tocht het niet.

Het beste plekje voor je parkietje is wel een plaats waar 1 zijde van de kooi tegen de muur staat, en van waaruit hij een goed overzicht heeft over de rest van de kamer.

Groetjes, Sonja.

Sharon

#3
hallo!

Okee ga dat zeker even proberen sonja! Bedankt!
En we hebben nog een achteruitgang dus deze zou dan dicht blijven! :)
Weet niet of het plafond zo goed is moet ik het met mijn vader ver hebben
anders moeten we hier maar een beetje gaan schuiven zou het anders ook niet echt weten!
Echt heel weinig muur, en als er al muur is is over de verwarming een brede vensterbank geplaatst.

Ja dat met de muur had  ik ook al gelezen, er i nog wel een stukkie maar neit al te groot misschien kan ik hem daar tegen zetten alleen het punt is daarnaast een stuk naar achter staat weer een raam  :P

Ik ga er met me paps eens over hebben he! Het kaarsja ga ik nu uitprobere!


Groetjes!!
Je hoort het zo !
Groetjes xx Sharon

Even later!!

Ik heb het geprobeerd met het kaarsje en eigenlijk het enige waarmee die een beetje beweegde was wanneer een nieuwschierig konijn aan me arm aan het duwen was!  :P 8)