te koud in de kamer?

Gestart door Elbie, november 08, 2006, 21:57:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elbie

Heeeee parkietenexperts!

Als ik overdag niet thuis ben zit mijn parkietje in de kou... (want ik wil de kachel niet de hele dag laten branden)
Is dat slecht voor 'm? Wat is de minimum kamerthemperatuur?
En ja, als ik thuis kom, gaat de kachel aan... dat is zeker ook weer niet goed??   :-X
Hmmm...

graag advies!!!

Bedankt!
Elbie

smartie

Hoi Elbie.

Het gaat niet zo zeer om de minimum kamertemperatuur, maar meer om de constantheid van de temperatuur in huis. Parkieten kunnen niet goed tegen temperatuurverschillen. En ook niet goed tegen tocht!

Bij mij is het als ik thuis ben ongeveer 20 C en als ik op mijn werk ben of in de nacht laat ik de temperatuur niet verder zakken dan 18 C. En in de nacht krijgen ze in het winterseizoen een doek om de kooi tegen de kou.

karin v h

Hallo Elbie,
Ik denk niet dat het goed is om overdag jou parkietjes in de kou te laten ziten (jij zou het toch ook niet fijn vinden als bijv jouw moeder weg zou gaan en de kachel uit zou zetten en dat jij dan in de kou mocht zitten). De verschillen van temperatuur zijn veel te wisselen.

Er is zelfs gebleken dat mensen die overdag de kachel vrij koud zetten en hem 's avonds weer hoog zetten meer voor energie moeten betalen als de mensen die een constante warmte hebben.
De kachel moet n.l. iedere keer veel te veel aantrekken.

Ik zou de kachel overdag op zo'n 20 graden zetten en 's avonds op 18. Ik leg in de winter altijd een dik groot badlaken over de kooi - blijft de warmte er tenminste onder hangen.
Groetjes karin

roha

Hallo,

Zo gaat het bij ons ook als we thuis zijn is het zo rond de 20 graden en als we weg gaan en in de nacht dan staat de kachel op ongeveer 17 graden. Op donkere dagen doen we ook nog het lampje van de kooi aan en deze geeft ook nog extra warmte af.
Wij doen ook nog 's avonds als ze gaan slapen een doek over de kooi, deze is o.a. er voor om de warmte zolang mogelijk in de kooi te bewaren.

Roha

lotte

hej,
ik had eigenlijk de zelfde vraag alleen is op mijn kamer de verwarming nooit echt aan het is er denk ik rond de 15 en 17 graden. maar nu heb ik hier al antwoord op  ;) ik zelf denk dat je inderdaad niet te veel tempratuur schommelingen moet hebben want dan gaan ze van warm naar koud en anders om. maar er zijn nu ook parkieten in een voliere( met goed nachthok) dus ze kunnen denk ik wel tegen wat kou.

Groetjes Talitha

*Z*

Nu staat de verwarming aan, de kooi van mijn parkiet staat midden in de woonkamer. Soms wil ik hem bij ons in de buurt zetten alleen dan staatie weer dichtbij de verwarming,, Dat is dus niet goed? want dan is het weer warmer toch!

* als ik parkietje op mijn vinger neem voel ik soms dat zijn voetjes koud zijn? is dit dan weer normaal maar de verwarming staat dan wel aan maar niet hoog

Groetjes zeynep

Elbie

Hallo!
Bedankt voor alle reacties! Ik heb helaas geen thermostaat dus ik kan geen vaste temperatuur instellen... (en trekken is bij mij n.v.t.) Maar ik zal de kachel als het erg koud is altijd een beetje open zetten en 's nachts een deken over de kooi is ook een goeie, dan blijft ie 's ochtends ook lekker stil  ;)

doei!

;D