Dit is Jack.. Of is het nou Jacky?

Gestart door starling, november 10, 2006, 16:51:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

starling

Hallo,

Mijn parkietje is nu zo'n 3 en een halve maand oud, en eigenlijk weet ik nog steeds niet wat zijn/haar geslacht is. Hoe zie je dat, of zijn er hier misschien mensen die dat kunnen zien?

Foto aangepast ;)
Gr safrena


[verwijderd door de beheerder]

maartje

hoi starling,
ik kan het nie tgoed zien ondanks het gebruik van het spiegeltje, maar is dat een gras-parkiet? "Het" is wel erg mooi, erg mooie kleuren. weet niet niet zeker of dat bij andere parkieten het zelfde geldt met de neusdop als bij grasparkieten.

Sara

Wat voor parkiet je hebt,weet ik niet.Ik heb daar niet zo'n ervaring mee.Ik weet wel dat het geen grasparkiet is,en vraag me ook af of bij andere parkieten dezelfde regels geld als bij grasparkieten.
Bij grasparkieten geldt de regel : volwassen popjes hebben rood-bruine neusdop en volwassen mannetjes hebben een blauwe neusdop,jonge popjes hebben dan weer 'n lichtblauwe neusdop met wit rond de neusgaatjes en jonge mannetjes een paarse neusdop.
Misschien kan je eens googlen,dan vind je zeker hoe je het geslacht kan bepalen van deze soort parkieten.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Virginie

Normaal als je een grasparkiet zou zijn (waar ik denk niet het geval is)
zou het een meisje zijn want ik zie een rozebruine neusdop...
Maar het is denk ik geen parkiet , het ziet er anders uit... :P
Veel plezier ermee 

Caradow

Wat voor soort parkiet is het?

Een Catharina? Of het zou zelfs een Forpus kunnen zijn? (een dwergpapegaaiensoort)

Als ik weet wat voor soort parkiet het is kan ik er wel achter komen hoe je het geslacht kunt vaststellen, maar dan moet ik inderdaad wel de soort weten.


Robin

ik dacht eerder dat het een turquisine was  :-\

starling

klopt robin, dit is inderdaad een turquoisine parkiet.. :)

dus caradow, wat denk je?

mozart

Hoi

Ik heb even geneusd op google, kun je zelf ook doen, krijg je een aantal leuke sites.
Ze praten niet over de neusdop, maar over de kleurstelling van de vogel om het geslacht te bepalen.
Bij wat ik gelezen heb gok ik dat de jouwe een man is.

Caradow

http://www.neophema.nl/

Als je hier leest, zou ik voor een pop gaan, aangezien ik geen rode schouderbalk zie. poppen hebben een witte streep onder de vleugel, dus als je de vleugel spreid en eronder kijkt weet je het zeker...

starling

ik had zelf via google inderdaad ook al het een en ander gelezen ja over die rode veren.. weet echter niet of die veren nu na 3 maanden nog kunnen komen of dat ie nou eigenlijk al soort van uitgegroeid is..

die witte streep heb ik echter niet ontdekt..

hmm.. :)

starling

Wat een handige site trouwens Caradow! Ik weet meteen een stuk meer over mijn vogel..

Ik heb die witte streep onder zijn vleugel zeker niet ontdekt.. en dat moet er dan op wijzen dat het dan toch een mannetje is.. Best raar gezien hij dan ook weer geen rode plekken heeft! Misschien dat die wel komen nadat hij in de rui is geweest of zo..?

Caradow

Het kan misschien ook met de mutatie te maken hebben..

Je zou via de contact knop op de site je vraag aan de eigenaar van de website kunnen stellen. Ik weet dat hij er echt heel veel vanaf weet en daarbij is hij ook bezig met een opleiding tot keurmeester (voor tentoonstellingen). Ik denk dat hij jou vragen over turqoisines veel beter kan beantwoorden aangezien we hier toch merendeel op de grasparkieten gericht zijn. Over geslachtbepaling en kleuren en mogelijke vererving en mutaties dan. Over het tam maken en dat soort dingen maakt het natuurlijk niet veel verschil, daarvoor zit je hier zeker goed ;) (dus ik wil je heus niet wegjagen)

emceeelwee

Haha, zelfs met andere parkieten kun je op dit forum terecht, echt super  ;D

Mars

off topic:

CiteerHaha, zelfs met andere parkieten kun je op dit forum terecht, echt super

Het heet toch ook parkietenweb? En het is hier erg gezellig... (of moet ik schrijven informatief). Dus ik zou blijven als ik Starling was!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Erg mooie Turquoisine!
Ik ben erg aan het twijfelen of het een pop of een man is.
De kleuren zijn namelijk erg fel en het blauwe masker loopt door bij de ogen naar een streep wat mannetjes hebben.
Maar hij mist de rode streep op zijn schouder ???... ik ga denk ik toch voor een pop ::)

emceeelwee

Citaat van: Mars op november 13, 2006, 16:33:19
off topic:

Het heet toch ook parkietenweb? En het is hier erg gezellig... (of moet ik schrijven informatief). Dus ik zou blijven als ik Starling was!

Jah, dat is waar ook  ;)