Houten speelgoed/zitstokjes schoon maken?

Gestart door mirandab, november 08, 2006, 11:13:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirandab

Hey

Ik had eventjes een vraagje, na de zoek functie even gebruikt te hebben vond ik zo snel geen gepast antwoord op mijn vraag dus maar even een nieuw topic.

Ik vroeg mij af hoe maken jullie de houten zitstokjes, laddertjes ed voor jullie parkietjes schoon?? het speelgoed dat ik heb is niet gelakt dus wanneer je deze nat maakt zal het water er gelijk intrekken en zal het ook lang vochtig blijven en vlekjes van poepjes die nat worden met het afwassen trekken dan ook in het hout.
Helaas heeft mijn bello d'r plezier in (denk ik) om z'n stokjes en speelgoed vol te poepen..  ;) Ik had zelf al gedacht om de speelgoedjes met een droge borstel af te vegen maar dit heeft als nadeel dat je eventuele bacterien niet verwijderd?

groetjes Miranda


Mars

Hey,

Ik laat ze meestal even in heet water weken en schrob ze. Dan hang ik ze snel daarna weer terug, wel wat vochtig, maar dat droogt vrij snel.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Miranda

Ook ik laat de houten speeltjes even in heet water liggen, schrob ze nog even en hang ze even later weer in de kooi
Heb nog nooit geen problemen mee gehad en ook nog nooit vlekken op de houten speeltjes gehad

vele groetjes

kekavo

Hoi Miranda,
Zodra ik zie dat er poep op stokjes of speelgoed zit, haal ik het zo snel mogelijk af. Verder doe ik het ook regelmatig even in heet water. Dat doe ik als de vogel los is, dan mist hij zijn stokjes niet.
Groetjes, Karin

mirandab

Okeej hardstikke bedankt, ga ik dat dan maar snel uitproberen als bello op z'n kooi zit (verder weg durftie nog niet alstie los is ;))

groetjes Miranda

Caroline

Nog een tipje: ik heb een paar extra zitstokjes in huis. Die wissel ik om met de stokjes in de kooi als ik die ga schoonmaken. Zo kan mijn parkietje toch op stok zitten, terwijl de 'vuile' stokjes in heet water liggen. Na de poetsbeurt gaan de extra zitstokjes weer in de lade. Ook handig als je parkietje ergens zit waar je moeilijk bij kan. Dan pak ik een stokje, hou ik voor hem en dan hipt hij er zo op :D.

DarkWolf

Wel oppassen voor gekleurde stokjes...Ik had mijn parkiet zijn schommel eens afgewassen en toen ik het wou afdrogen kwam de verf eraf ??? Er hangt wel nog verf aan hoor, maar mijn handdoek zag ook helemaal blauw-geel-rood-groen

patric a

Ik sluit me helemaal bij de andere aan: je kunt gewoon de houten stokjes met heet water schoonmaken. Ik heb nog nooit anders gedaan


groetjes, Patric en Toto

smartie

Ook ik doe het op dezelfde manier. In heet water leggen en daarna schrobben. Daarna afdrogen en weer terug plaatsen in de kooi...

Danielle

Citaat van: DarkWolf op november 08, 2006, 18:02:32
Wel oppassen voor gekleurde stokjes...Ik had mijn parkiet zijn schommel eens afgewassen en toen ik het wou afdrogen kwam de verf eraf ??? Er hangt wel nog verf aan hoor, maar mijn handdoek zag ook helemaal blauw-geel-rood-groen

Dat had ik dus laatst ook dat alle verf los kwam. Alleen dacht ik bij me zelf dat het dan toch ook niet goed voor parkieten kan zijn. Als ze eraan gaan knabbelen dan krijgen ze verf binnen  ???? Ik heb dat speeltje dus maar weg gegooid.

esther

Citaat van: Danielle op november 09, 2006, 12:25:47
Dat had ik dus laatst ook dat alle verf los kwam. Alleen dacht ik bij me zelf dat het dan toch ook niet goed voor parkieten kan zijn. Als ze eraan gaan knabbelen dan krijgen ze verf binnen  ???? Ik heb dat speeltje dus maar weg gegooid.


Speeltjes speciaal voor parkieten zijn gekleurd met speciale producten die niet schadelijk zijn voor parkieten, het verf geeft af als er water bij komt omdat
het op waterbasis is maar het is niet gevaarlijk/schadelijk.

Leika

hoi hoi,

ik leg ze ook in heet water of als het danniet oplost, even met vloeibare zeep,
WEL goed afspoelen daarna en dan weer snel terug hangen,

groet Tanja
and all the birdies
Willie,wollie,wannie en blondie de valken,
loekie, luca en coco de grasjes (kwik kwek en kwak) ;D


mirandab

Hey

De stokjes en speeltjes zijn inmiddels geschrobt en heb voor de zekerheid ook maar een 2e setje stokjes gekocht, kan ik er ook 2 als tijdelijke parkietenboom op m'n bureau ergens tussen zetten zodat bello m'n microfoontje tenminste met rust laat ;P En gekleurde speeltjes, bedankt voor de waarschuwing! Ik heb (nog) geen gekleurde houten speeltjes maar goed dat komt vast nog wel;)

Bedankt voor alle reacties iniedergeval :D

groetjes Miranda

Oma

Wij hebben plastic zit stokken, is dat ook goed?

Idske

Hey Oma,

Het is altijd goed om wat aan te vullen met houten zitstokjes of volledig te vervangen. Ook kun je wat takken van fruitbomen erin hangen. Hierdoor slijten de nageltjes vanzelf wat af en hoef je ze bijna niet te knippen, ook is het goed voor de spieren in de pootjes van de parkiet. En parkieten knabbelen graag aan houten dingetjes.

groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!