buurvrouw blijkt ook parkiet te hebben en overtuigd XtraVital gebruiker

Gestart door smartie, november 07, 2006, 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smartie

Zo grappig: gister kwam ik mijn bovenbuurvrouw tegen. We raakten aan de klets (wonen nog allebei niet zo lang hier) en ze kwam even in mijn huis kijken. Oh, leuk: 2 parkieten! Ik heb er pas 1tje!

Nou, daarna ik een kijkje bij haar nemen. Een blauwe mannetjes parkiet. In een nette kooi. Zie ik een pak Xtra Vital staan. Dus ik meteen: goed hoor! Zegt ze: heeft de dierenwinkel me aangesmeerd maar misschien koop ik wel de volgende keer het gewone voer. Dus ik even uitgelegd waarom het goed voer is (nee, niet gerept over Harrisons). Maar dat ze wel in het vervolg maar 1,5 schepje per dag moet geven ipv het hele bakje vol te gooien. Het viel me namelijk op dat het etensbakje tot de nok toe gevuld was. Dus snacken zoveel ie maar wil! Ik ben blij dat ze dat nu weet en hoop dat ze krijgt wat ze wil. Ze hoopt namelijk dat ie gaat praten. En tam wordt. Dus gezegd: OEFENEN, GEDULD EN LIEFDE. Dat zijn de wachtwoorden!!

Wel grappig dat je zo maar weer merkt dat er in je omgeving wel meer mensen zijn met grasparkietjes!!! Dat wilde ik gewoon even kwijt...

Hetty

Leuk verhaal! Ik kan me voorstellen dat je je verhaal even kwijt wilde, vooral omdat je buurvrouw toch minder verstand heeft van parkieten dan jij!

Parkieten-Freak

Leuk dat je dit even meldt Smartie, ik vind het trouwens ook heel leuk om te lezen dat onze leden andere parkietenliefhebbers met raad en daad helpen!  ;D
Safrena heeft dit vorige week ook gedaan: Ze is een familie gaan helpen met de verzorging van hun parkiet en ze heeft hun geleerd hoe je een parkiet moet verzorgen etc. Zelfs speeltjes had ze meegenomen omdat het vogeltje in kwestie geen enkel speeltje had.......
Eigenlijk zijn jullie een soort "grasparkieten-buddy's"  ;D


Josephine

Wat leuk dat je er ineens achterkwam dat je buurvrouw ook een parkiet heeft! Misschien kan je er nog een tip aan de hand doen om te kijken op dit forum!

Joske

Leuk verhaal inderdaad! :)

Zo kom ik er steeds achter dat mensen nogal bevooroordeeld zijn over het hebben van parkieten (saai, duf, niet aaibaar, je kunt er niet mee spelen), maar als ze hier Gigi en Swiffer mee maken een heel andere kijk erop krijgen. Want ja, je kan wel spelen met een parkiet! En hem of haar kroelen! En hoe gezellig zijn die parkietengeluidjes!

Ik denk dat dat soort mensen in de war zijn met kanaries :P :-X

Jetske

Heb mijn broer ook al wat tips gegeven. wel grappig, aangezien hij al veel langer grasparkietje heeft.