ik ben nieuw! en ik heb een vraag...

Gestart door lorrelau, november 07, 2006, 10:10:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lorrelau

hallo allemaal! ik ben nieuw hier, maar heb al 2 jaar mijn lieve parkiet Robin (rechts op de foto) en sinds kort een vrouwtje erbij (gevonden door de dierenambulance) waar ze precies vandaan komt weten we dus niet, ze was nog wel jong. nu heb ik een vraag, sinds een paar dagen heeft mijn vrouwtje hele waterige poep, soms is het alleen maar vocht, en als ik er dingen over lees, dan noemen ze nog veel meer ziekte verschijnselen die zei niet heeft. ze zit niet bol, is juist heel actief en mooi, eet heel veel (vooral nu veel eivoer want ze is nu ook in haar jeugdrui) ik heb haar expres even geen groenvoer gegeven, maar de diarree blijft. wat moet ik nu doen!
groetjes laura 8)

Mars

Hallo Laura,

Welkom op het forum!
Je kunt beter wel even langs de dierenarts. Parkieten zijn soms erg goed in het verbergen van ziekten, maar waterige poep die aanhoudt is wel een duidelijk signaal en ook heel veel eten kan duiden op ziekte. Misschien kun je de uitwerpselen voor de zekerheid even opvangen en dat meenemen zodat het onderzocht wordt.
Succes en houd ons op de hoogte!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Laura,

Welkom op het forum! :)

Ik sluit me aan bij het advies van Marcia. Je kunt het beste voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan en de poepjes ook laten onderzoeken.

Hoeveel eivoer krijgt je parkietje overigens? Een teveel is nl. niet goed voor de niertjes van je vogeltje.
Als je parkietje in de rui is, kun je wat roosvicee door het drinkwater doen (vruchtenmix, met gele dop). Daar zitten veel vitaminen in. ;)

Hier kun je meer lezen over uitwerpselen:
http://parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php

Hou je ons op de hoogte?

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

lorrelau

heey dankjewel allemaal!
over dat eivoer, ze krijgt niet heel erg veel, want de helft gooit ze eruit en de rest eet ze op, dan geef ik meestal pas na 2 of 3 dagen weer nieuw, dus dat kan het denk ik niet zijn, zou het komen omdat ze van buiten komt? we weten namelijk niet hoe lang ze rond heeft gezworven voordat we haar vonden...
maar wat handig is! ik loop nu net stage bij de dierenarts, dus kan ik het morgen gelijk even vragen, ik heb expres papier op de bodem van het hok gelegd zodat je het goed kan zien, maar sinds eergister zie ik geen waterige poep meer, maar ik neem morgen de papiertjes wel even mee naar de dierenarts...
in ieder geval bedankt!!! ;D

Josephine

Citaat van: lorrelau op november 08, 2006, 13:31:40
heey dankjewel allemaal!
over dat eivoer, ze krijgt niet heel erg veel, want de helft gooit ze eruit en de rest eet ze op, dan geef ik meestal pas na 2 of 3 dagen weer nieuw, dus dat kan het denk ik niet zijn, zou het komen omdat ze van buiten komt? we weten namelijk niet hoe lang ze rond heeft gezworven voordat we haar vonden...
maar wat handig is! ik loop nu net stage bij de dierenarts, dus kan ik het morgen gelijk even vragen, ik heb expres papier op de bodem van het hok gelegd zodat je het goed kan zien, maar sinds eergister zie ik geen waterige poep meer, maar ik neem morgen de papiertjes wel even mee naar de dierenarts...
in ieder geval bedankt!!! ;D

kijk, dat is pas handig! Ik hoop dat het niks erntigs is.

lorrelau

 hey hey! nou ik ben naar de dierenarts geweest hoor, t is helemaal niks ernstigs gelukkig, t is trouwens al weer helemaal over. van de dierenarts hoorde ik dat het inderdaad kan dat ze gewoon te veel eivoer in een keer op heeft gegeten. dat kan ook wel kloppen, want opeens was dat hele bakje leeg... ::).

ze ziet er nu echt  ;D mooi uit, ze is net uit 'r rui...  :-*
en nou begint die ander weer... ::) ik blijf stof zuigen...:s
nou tot ziens

Mars

Het is ook echt een mooi beestje, zo op de foto, maar dat ter zijde.

Wat goed dat er niets aan de hand was! Maar beter een beetje te overbezorgd... zeker met zo'n parkietje van de straat!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..