eitjes uit nest gooien

Gestart door inca, november 05, 2006, 19:17:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inca

Hoi ik ben inca en ik heb een vraagje over de parkietjes uit mijn voliere. Ik heb van mijn parkietjes al wat nestjes gehad die goed uit zijhn gekomen. Nu had iki vorige week nog en parkietje met 7 eitjes waar ze netjes op zat te broeden. Er waren inmiddels net 2 eitjes uit gekomen en nu lagen ze ineens uit het broedblok op de grond gegooid met de andrere eitjes erbij. Echt heel zielig alles dus overleden . weet iemand hoe dit komt en waarom een parkietje dit doet. ik denk namelijk niet dat ze het zelf heeft gedaan omdta ik nu andere parkietjes bij het blok zie. Haar vorige nestje was wel een succes. Ik hoor het graag.
groetjes Inca

Safrena

Hey Inca

Welkom op het forum

Het is best mogelijk dat je popje dit gedaan heeft, het is namemlijk ook geen broedperiode meer.
Het wordt veel te koud. Tenzij ze binnen huis zijn en de temperatuur en dagritme enz.. is aangepast

Ook kan het inderdaad door andere parkietjes gedaan zijn, die opzoek zijn naar een broedblok
Als ik lees heb je een broedblok en meerdere parkietjes??

Dat is niet goed, dat is vragen om problemen. Je moet altijd meer broedblokken hebben dan koppeltjes.

Lees ook maar even onderstaande link ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Vele groetjes

inca

Hoi bedankt voor het reageren. Ik hoop dan maar dat het met de tijd van het jaar te maken heeft. Ik heb alleen wel meerdere broedblokken hooor ze hebben keuze genoeg. Wel jammer dat het zo is afgelopen. Maar goed bedankt voor de reaktie.
Groetjes Inca