pro-kweker of hobbykweker?

Gestart door hannah, november 02, 2006, 23:10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hannah

heey allemaal
ik heb bij de opvang gavraagd of ze nog parkieten hadde die een nieuw baasje zochten,maar dat was niet zo. omdat ik mijn popje niet te lang alleen wil laten met een koppeltje ben ik van plan toch maar een parkietje bij een kweker te halen. ik las hier wat over pro- en hobbykwekers, hoe weet je met welke kweker je te doen hebt? :o
en wat vinden jullie ervan als diegene een bordje langs de weg zet met: parkieten te koop? dan denk ik: zoek je wel een goed tehuis voor je parkietjes? maar misschien is dat wel gedacht overdreven hoor... ::)
nog 1 vraagje: je kunt aan een parkiet van middelbare leeftijd niet zien hoe oud die precies is toch (ik had een parkiet van hoogstens 5 jaar en eentje waarvan ik de preciese leeftijd niet wist)?
groetjes!

Josephine

hallo hannah,
Het verschil tussen een pro- en hobbykweker: een pro kweker doet het MEESTAL om het geld, een pro kweker kan natuurlijk ook heel goed zijn. Maar ik zou zelf voor een hobbykweker kiezen... ik  denk dat een hobbykweker meer plezier heeft in z'n ''hobby'' maar dat is maar mijn mening.

Volgends mij is hier trouwens al wel eerder op het forum over gesproken...

hannah

ja ik heb er wel meerdere topics over gezien, maar niet hoe je nou weet of het een pro of hobbykweker is. een prokweker is niet zo moeilijk, maar hoe vind je een hobbykweker. als ze hun parkietjes op marktplaats zetten is het dan (bijna) altijd een prokweker?


Caradow

Nee dat hoeft niet, er zijn ook genoeg hobbykwekers die adverteeren op marktplaats omdat ze in hun omgeving die jonge parkietjes niet kwijt kunnen.

Scotty - Keecko

Als je echt wil weten of de kweker een prokweker of een hobbykweker is, dan is de beste oplossing:
Zelf even een kijkje nemen.
Dat heb ik ook gedaan. Op internet (marktplaats.nl) stond een kweker van grasparkietjes en twee foto's van zijn volière. Ik ben daar heen geweest (eerst even gebeld) en het zag er heel mooi uit, je zag ook echt dat die man veel om zijn beestjes gaf. De vogeltjes kregen goed te eten, schone volière en vers water op verschillende plekken, natuurlijk ook diverse stokken van verschillende diktes. Ik had twee mooie vogeltjes uit gekozen (hij had ze ook geringd, hieraan kun je herkennen uit welk nest ze komen en welk jaar). Ze kostten ook maar €4,50 per stuk en ze waren +/- 6/7 weken.

Dus ga gewoon eens een kijkje nemen. Dan zie je vanzelf of het een hobbykweker of prokweker is (een prokweker verkoopt zijn diertjes over het algemeen ook voor meer geld).

Groetjes Ilse

DarkWolf

De kweker waarvan ik mijn vogel heb plaatste ook op kapaza en op affiches dat hij grasparkieten te koop had.
Maar hij had altijd eerst een reeks gesprekken met je om te zien of je wel weet welk dier je mee naar huis kreeg. Zo vroeg ie aan mij welke kooi ik had, hoe ik hem tam ging maken,...
Zelf heeft hij ook veel info gegeven.
Ik denk dat je gewoon iemand moet zoeken en er ook gesprekken mee moet voeren. Dan zie je meteen of die zijn parkieten gewoon weg wil of er echt wel een goed huis voor zoekt.

Josephine

ik denk dat het niet belangrijk is dat je weer of je naar een pro of hobby kweker gaat. Je moet daar gewoon rustig kijken, hoe hij omgaat met de beestjes, en inderdaad ook letten op de punten die scotty&keecko al aan gaf. Zoals vers water enzo...

Want bij een pro kweker kan dat ook allemaal op orde zijn!

hannah

bedankt allemaal  :)
zal mijn best doen een goeie kweker te vinden (tenzij ik nog een parkiet kan adopteren, maar tot nu toe niet)
groetjes Hannah