Moppie

Gestart door Caradow, november 02, 2006, 12:37:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Heb je haar nou gewoon zaad gegeven of is ze nog aan de Harrison.
Bij mij krijgen de kleintjes de eerst 8 - 9 weken 2 x per dag een bakje gekweekt voer. Dit gaat er goed in, dit is makkelijk om te eten en er wordt niet meegespeeld.

Caradow

Ze krijgt nu weer Harrisons, daar heeft ze gisteren uit de hand ook de volledige dagportie van gegeten. En ook echt gegeten, niet verspeeld of verknoeid. Ik merk dat ze de brokjes wanneer ze iets kleiner zijn makkelijker eet, dus ik sla ze eerst kleiner. Naast de droge vorm, krijgt ze ook een deel in papvorm, maar dat eet ze wat moeilijker. Gisteren had ik wat pap gewoon op mijn hand gedaan en daar ging ze in liggen rolllen.. je kunt je voorstellen hoe ze er uit zag ;)

Ik ga zo weer wat pap maken, met palmnotenolie en hoop dat ze dat van de hand eet. Ik wil het vastpakken nu vermijden, omdat het te veel energie voor haar kost.

Scotty - Keecko

Caradow,

Ik hoop dat Moppie nu goed eet! Ik ben benieuwd hoe het nu met haar gaat...

Ik duim mee dat ze snel weer opknapt en dat ze niet weer naar de DA hoeft!

Groetjes ilse
en pootjes van Scotty en Keecko

Caradow

Het was vandaag geen al te slechte dag...

Ze zet wel continue haar veren op, of ze nu speelt, eet of slaapt en ze laat de vleugeltjes af en toe wat hangen nog.

Ze heeft vandaag niet gegeten.. ze heeft gevreten! Zowel uit de hand (ben begonnen met uurlijks pellets op de hand aanbieden) als later vanmiddag ook zelf uit de voerbak. Ze heeft al een ruime dagportie op. Ook was ze vandaag weer een stuk aktiever en daarom hebben we besloten dat ze vanmiddag dan ook even uit de kooi mochten samen. Coco en Ukkie hadden even huisarrest in de voliere en Binkie en Moppie waren los.

Ze weet wel waar ze moet zoeken als ze honger heeft ze zat herhaaldelijk op de bak met kattegras die ik van de week in de vensterbank heb gezet om op te kweken en ze heeft een stuk of wat zaadjes eruit gevist en opgepeuzeld. Ze heeft ook een ontspannen vluchtje gemaakt en het deed haar duidelijk goed om even vrij te zijn.

Nu zit ze inmiddels heerlijk stijf tegen Binkie aangedrukt te slapen, nog wel op 2 pootjes, maar uiteindelijk heeft ze zeker een betere dag gehad dan ze de afgelopen dagen had.

Ik durf nog steeds niet te zeggen of het goed gaat komen, want ik ben ook realistisch genoeg om in te zien dat ze een paar hele slechte dagen heeft gehad en dat ze morgen weer een stuk minder kan zijn, maar ze is er nog steeds! Aan het eten ligt het nu zeker niet, ze eet ruim voldoende, zit volledig aan de pellets. Het is haar lijfje dat de rest moet doen.

Parkieten-Freak

Spannend toch allemaal hoor.....
Gelukkig eet Moppie nu goed, dat is tenminste een goed teken. Verder is het inderdaad afwachten hoe het zich vanaf nu allemaal gaat ontwikkelen.
Het kan inderdaad zijn dat ze toch iets onder de leden heeft, maar voor hetzelfde geld gaat het nu elke dag een stukje beter. We zullen duimen!  ;)


roha

Hallo,

Ik heb nog niets van me laten horen, maar ik wil even laten weten dat ik al de hele tijd met jullie mmeleef en hoop op het beste!!
Sterkte Moppie, zet 'm op!!

Roha

smartie

Ik ben een paar daagjes niet online geweest en geschokt om te lezen dat het niet zo goed gaat met Moppie. Je doet in ieder geval wat je kan dus nu is het aan Moppie om aan te sterken.

Enne, dat ze nog zo'n pitbullpop is is alleen maar goed hoor. Zodra ze niet meer voor zichzelf op zou komen zou het een minder goed teken zijn. Toen mijn Pino klein was beet ze me ook hard toen ze aan het papje moest. Ook ik maakte 'misbruik' van dat moment om direct het spuitje in haar bekkie te stoppen. Alles voor de gezondheid eerst. De rest komt later wel weer!

HEEL VEEL BETERSCHAP MET DE KLEINE!!!

Caradow

Zo goed als het gisteren(Zaterdag) ging, zo min was ze vandaag weer. :( :'(
Ik merkte het vanmorgen gelijk, ze was weer zooo zwak. Ik heb haar huilend in mijn armen gehouden en wist zeker dat ze zou inslapen.

Dat is gelukkig (nog) niet gebeurd.
Ik heb er niets in gekregen vandaag, qua pellets. Niet als pap, niet als brij, niet als brokken. Zaad wilde ze wel. Dat is dus ook wat ze vandaag gegeten heeft. Wanneer ze wat zaadjes heeft gegeten, gaat ze heel veel drinken. Echt veel meer dan je normaal zou zien. Dit deed ze donderdag ook.

Ik heb zitten denken of het aan de pellets ligt, maar daar at ze gisteren echt helemaal zelf van, ging zelf naar de bak, ook als ze net al wat gegeten had uit de hand, dus zeker niet onder dwang ofzo. Waarom ze het dan vandaag niet wil? Ik weet het niet en als het zo is dat ze alleen maar beter zou worden op zaad, dan vind ik dat ook prima. Ik ben er alleen meer en meer van overtuid dat er meer aan de hand is. Zo zwak als ze vanmorgen was bij het wakker worden, komt niet door ene voedingstekort of extreme honger. Ze is gisteravond om 22 uur met een goed gevulde krop gaan slapen, dat viel me namelijk goed op toen ik haar in de kooi zette gisteravond. De krop was zo duidelijk voelbaar.

Morgenochtend om 8 uur hang ik gelijk weer met de praktijk van Kindermans aan de lijn. Waarschijnlijk zal ik haar dan moeten wegbrengen en zal ze Moppie een tijdje willen houden. Ik ben nu zover dat ik dat ook graag wil, hoewel de angst ook leeft dat ik haar dan misschien niet meer levend terug zie. Mijn man zat vandaag even te hinken of we niet vandaag naar de spoedarts moesten gaan, maar die kan niet in de gegevens van Kindermans kijken en heeft dan geen idee waar die naar moet zoeken. Daarbij komt dat ik dan niet zeker weet of men verstand heeft van vogels. En Kindermans wel.

Moppie heeft vandaag dus regelmatig wat zaad uit de hand gehad en op dit moment zit ze er iets beter bij dan vanmorgen. Ik zal blij zijn als we er achter komen wat ze nu echt heeft en of we haar kunnen redden. Ik voel me niet snel echt machteloos, maar nu weet ik het niet meer. Met Tiki was het toch wel anders 2 jaar geleden. Tiki heeft het niet gered, maar was toch een heel ander vogeltjes toen hij zo ziek was. Hij kroop niet weg, at wel uit de hand, maar ging ook zelf op verkenning rond in huis, op plekken waar hij anders nooit kwam. Hoewel het duidelijk was dat hij ziek was, was hij wel een soort van aktief.
Dat heeft Moppie dus niet, die kruipt het liefst helemaal weg bij je. Ze is ook niet lekker warm. Ze zit wel onder de lamp, maar zelfs als je haar een tijdje bij je hebt gehad in de badjas, dan nog voelt ze koel aan. Dat baart mij ook zorgen, als ze haar temperatur niet zelf goed kan regelen, dan zou er mogelijk iets in de hersentjes niet goed zijn...

Maar goed, we gaan niet doemdenken, we proberen te blijven hopen en ik hoop dat Kindermans ook alles uit de kast gaat halen voor mijn kleine pitpullpop! Alhoewel, dat bijten laat ze nu ook achterwege... :-\

Ik laat het morgen weten als ik nieuws heb. Duim in ieder geval allemaal voor ons...

En iedereen bedankt voor de lieve PBtjes en reakties tot zover :) :-*

Parkieten-Freak

Dit klinkt inderdaad niet goed Caradow..... :( heel verstandig dat je morgen naar de dierenarts gaat. Ik ben toch heel erg benieuwd wat er met haar aan de hand is. Veel sterkte morgen!


Caradow

Dank je PF

En inderdaad, ik weet het zelf ook niet meer, haar eetpatroon is zo wisselend, van het ene uiterste in het andere... Als het puur een infectie was ergens, zou je toch meer stabiliteit verwachten. Ik heb ook het internet al nagezocht op allerlei ziekten bij kromsnavels. Ik heb ook al besloten dat als Moppie het niet mocht redden, dat ik wil vragen of ze sectie wil doen. En in mij achterhoofd spookt natuurlijk ook mogelijke besmetting van de anderen en dan mijn Binkie, want die zit toch de hele tijd te kroelen met haar. Vooralsnog doet Binkie het echter prima gelukkig :)

Parkieten-Freak

#30
Het vele drinken is voor een grasparkiet niet normaal. Waarom ze dit doet is uiteraard de grote hamvraag.....
Suikerziekte, nier- en leveraandoeningen en vitamine A gebrek kunnen daar soms de oorzaak van zijn. Het lijkt me in elk geval verstandig om het vele drinken morgen met de dierenarts te bespreken.


Caradow

Suiker heeft mij ook al rondgespookt... De organen waren afgelopen donderdag niet voelbaar vergroot, maar ja, ik was er natuurlijk als de kippen bij toen ze ziekjes begon te lijken... Het word in ieder geval een spannende dag morgen. Ik moet slapen, want ik ga de nachtdienst in vanavond... maar het zal wel een zware week worden met slaaptekorten...

Ingrid

Het klinkt inderdaad niet goed, arme Moppie  :( :(. Ik zal voor jullie duimen, Blizzard en Luna houden hun vleugeltjes gekruist!
Heel veel beterschap en sterkte morgen bij de dierenarts.

Idske

 :o Jemig zeg wat ontzettend rot! :'(

Heel veel sterkte gewenst, en we duimen/vleugelen voor je dat ze er weer helemaal bovenopkomt!

Groetjes Coco en Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Scotty - Keecko

Arme Moppie! :'(
Ik zal voor jullie duimen!
Heel veel sterkte morgen bij de dierenarts en ik hoop zo dat Moppie er weer boven op komt!

Liefs Ilse
en pootjes van Scotty en Keecko

Safrena

Hey Caradow

Wat erg voor je en voor Moppie
Ook wij zullen mee duimen en hopen dat Moppie snel weer beter wordt

Heel veel sterkte en beterschap voor Moppie

Vele groetjes

Sonja

Hoi Caradow,

Wat vreselijk dat Moppie er zo aan toe is. :(
We gaan hier heel hard duimen hoor, dat ze er toch bovenop gaat komen!

Heel veel sterkte morgen bij de dierenarts.

Groetjes, Sonja.

Joske

Heel veel sterkte vandaag. We duimen met je mee!!

Groetjes Joske

Mars

Hey,

Ik had, net als iedereen gehoopt dat Moppie inmiddels wat opgeknapt was. Vreselijk om te horen dat dat niet zo is.
Laat je zo/straks even weten hoe het met haar gaat?

We leven met je mee.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Danielle

Ook namens mij heel veel sterkte.
En ook ik zal voor Moppie duimen dat ze er weer bovenop komt!

Groetjes Danielle