bijtende parkiet?

Gestart door katarina, november 03, 2006, 11:34:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

katarina

Heb sinds een paar dagen een parkietje (vrouwtje) Nu ben ik bezig om haar tam te maken, gaat al aardig goed, maar als ik mijn hand in de kooi doe blijft ze op haar stokje zitten alleen als ik mijn hand dichter naar haar toe breng bijt ze in mijn vinger, ze doet dit niet hard. Betekent dit dat ze gewoon nog te bang is? Zal zel wel op een dag me laten aiien? ik heb haar al vaak aangeraakt, maar toch bijt ze nog zachtjes, maar ze vliegt niet weg.

jovel

Zacht bijten is ( van wat ik gelezen heb, ben ook geen expert ) meer een teken van onderzoeken. Kijken of iets eetbaar is bijvoorbeeld. Zacht bijten kan echter uitmonden in echt bijten dus waakzaamheid blijft beboden.

Sonja

#2
Hoi Katarina,

Zoals je het beschrijft, lijkt je parkietje te bijten omdat ze nog wat bang is. Zachtjes knabbelen is onderzoeken, maar dat kan evt. later uitmonden in harder bijten. (zoals Jovel al schreef)
Er zijn verschillende redenen waarom een parkiet kan bijten, hier kun je een heleboel lezen daarover:

http://parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Of je parkietje zich op een gegeven moment zal laten aaien, is nooit zeker. Het ene parkietje vindt het wel goed, het andere niet.
Maar je hebt je parkietje nog maar een paar dagen, dus probeer geduld te hebben, en wie weet..... ;)

Groetjes, Sonja.