trosgierst

Gestart door wake-up, oktober 04, 2006, 11:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wake-up

Goede morgen ,mijn parkieten doen het zeer goed .Begonnen meteen te eten en te drinken .Nu gaf ik ze gisteren een sliert trosgierst .En dat was aanvallen.mijn vraag is nu hoe vaak geef ik ze dit .Kan het ook te veel zijn .Ze zijn nu ogeveer 7 weken .En weet niet of het belangrijk is dat ze er wat meer van eten omdat het engelse parkieten zijn en die worden groter ,dan een grasparkiet .
gr Margaretha

Caradow

Als je de zoekfunctioe gebruikt, zul je merken dat deze vraag al vaker gesteld is. Parkieten mogen niet meer dan een halve sliert trosgierst per week, er zitten namelijk erg veel vetten in.

Engelsen zijn wel iets groter dan Australische grasparkieten, maar qua hoeveelheden maakt dit niet vele verschil, zeker niet waar het traktaties betreft.

Mars

Hallo Margaretha,

Trosgierst is wel heel lekker voor parkieten, maar veel is niet goed. Het is een echte dikmaker.
Ik geef mijn parkietje af en toe een stukje (twee/dire keer per week). Volgens mij hebben ze hier op het forum gezegd dat een cm per dag per parkiet meer dan genoeg is. Je zou het even na kunnen zoeken met de zoekfunctie.

Daarnaast kun je ze ook groente en fruit proberen te laten eten (wel de tijd geven, ze zullen het waarschijnlijk niet meteen eten). je zou kunnen beginnen met een dun gesneden plakje komkommer of appel (uit de hand, als ze wat tam zijn?). Mijn jonge parkietje lijkt dat zelfs lekkerder te vinden dan de trosgierst.

Veel succes en groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi wake-up,

Je mag per parkietje een halve sliert trosgierst per week geven. In trosgierst zit veel vet, en weinig voedingsstoffen, dus daarom is teveel niet goed.

Groetjes, Sonja.

martijn

Ja ik ben ermee eens het is een Snack