schouders ophalen

Gestart door Pascalle, november 01, 2006, 16:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pascalle

Hallo!

Mijn nieuwe vriendje Tijger haalt af en toe zijn schouders op. Hij tilt dat het bovenste stukje van zijn vleugels een stukje omhoog. Ik het geprobeerd hierover van te vinden op dit forum maar dat is tot dusver nog niet gelukt. Soms lijkt hij hierbij wat enthousiast, soms nukkig.

Kent iemand dit? En welke emotie hoort hierbij?

Groetjes

Pascalle en Tijger

Sonja

Hoi Pascalle,

Waarschijnlijk bedoel je dat je parkietje zijn vleugeltjes wat opheft en iets van zijn lijfje afhoudt?

Dat doen parkietjes als ze het warm hebben, bv. als ze net hebben rondgevlogen. Zo raken ze overtollige warmte kwijt. ;)

Groetjes, Sonja.

Pascalle

Oh,

Ik dacht dat ze dat deden, als hij zich echt zo uitrekt.

Ach wel, zo leer je elke dag weer wat!

Groetjes

Pascalle en Tijger

Safrena

Hey Pascalle

Als je parkietje gewoon zijn vleugeltjes een beetje van het lichaam afhoud is het zoals sonja al zei : omdat ze het te warm hebben ;)

Echter bedoel je dat je parkietje zijn vleugeltjes zo hoog omhoog heft (net een engeltje) dat is omdat ze zich strekken, net zoals ze een voor een hun vleugeltje (met hun pootje) naar achter strekken ;)

vele groetjes

Pascalle

Hoi Safrena,

Uitstrekken doet tie ook wel graag ja. Zeker na een slaapje.

Ik ben er trouwens eens op gaan letten en hij 'haalt inderdaad zijn schouders op' als hij een stukje heeft gevlogen. Dus die warmte-verklaring lijkt mij logisch

Maar het blijft een rekeltje hoor die Tijger van mij! Hihi, hij is nu 3 1/2 week bij ons en ik ben zo verknocht aan hem, dat mijn vriendinnen zeggen dat het lijkt of ik een kind heb gekregen ipv een parkiet. Ze moeten namelijk constant foto's kijken e.d.

Eigenlijk wilde mijn vriend namelijk heel graag en parkiet en hoefde het van mij niet zo nodig, maar dankzij iedereen hier, de website en het forum, ben ook ik nu een parkietenfreak!

Bedankt!

Pascalle en Tijger

Mars

#5
En ik maar denken dat Jim last van zijn vleugeltjes had en dat de pogingen tot vliegen (met ingekorte vleugels) hem te veel energie hebben gekost...
Dus hij heeft het warm?  :-X  Dan hoef ik hem niet meer zo vol medelijden aan te kijken. ;)

Weer wat geleerd...

Een parkietje die het te warm heeft
zit er meestal zo bij ;)
http://album.parkietenweb.nl/displayimage.php?album=89&pos=9
De vleugeltjes staan niet altijd niet zover open (hangt af van hoe warm ze het hebben) ;)
gr Safrena
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..