Samengevoegd: Tips voor parkieten die geen fruit willen eten.

Gestart door Josephine, oktober 29, 2006, 19:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

hallo,
Ik heb misschien een tip voor parkietjes die geen fruit willen eten! Teminste Rakker wil alleen maar zaadjes pellen en bij haar werkt het!

Mijn moeder doet we eens een halve banaan, een appel en een peer bij elkaar en dan mixt ze dat allemaal door elkaar dat drink ik dan op ::) Het is lekker en gezond en soms doet ze er wat biogarde yoghurt doorheen. Maar Rakker vindt het ook lekker! En omdat Rakker dus echt GEEN fruit of groente eet krijgt hij daar af en toe wat van!

Misschien is dat een tip voor parkietjes die ook geen groente of fruit willen eten...

Ik neem aan dat het niet slecht voor Rakker is omdat er fruit in zit wat hij mag hebben, en ik heb ook wel eens wat gelezen over biogarde yoghurt dat dat mag...

Groetjes Josephine

budgie

Een goed idee want ook parkieten houden van milkshakes en smoothies (zo heten die dingen toch?).

Parkieten-Freak

Een hele goed tip Josephine, parkieten mogen gerust een beetje Biogarde hebben en fruit ook uiteraard!  ;)


Cutie_lover

Ideetje ;D Hoe krijg jij dat gedronken? Moet er niet eerst wat water bij?
Ik ga het in ieder geval ook eens proberen..

Josephine

Citaat van: Cutie_lover op oktober 30, 2006, 14:35:16
Ideetje ;D Hoe krijg jij dat gedronken? Moet er niet eerst wat water bij?
Ik ga het in ieder geval ook eens proberen..
gewoon een halfe banaan, appel en peer en je kan er natuurlijk van alles en nog wat aan fruit doorheen doen wat een parkiet mag. Dan in de blender, of er een staafmixer doorheen en klaar is kees!

@budgie
Ja, wij noemen dat ook meestal een shake! en dat is eigenlijk niet een smootie want een smootie maak je met bevroren fruit, sorry dit is off topic.

budgie

Citaat van: Josephine op oktober 30, 2006, 15:34:06
gewoon een halfe banaan, appel en peer en je kan er natuurlijk van alles en nog wat aan fruit doorheen doen wat een parkiet mag. Dan in de blender, of er een staafmixer doorheen en klaar is kees!

Ik doe er altijd wat sinaasappelsap bij. En inderdaad: het hele spul in de staafmixer en dan alles met een rietje uit de bijbehorende beker opslurpen. Doe dit zo luidruchtig mogelijk, zodat de aandacht van je parkiet optimaal wordt getrokken. De parkiet neemt dan, als het goed is, plaats op de rand van de beker en begint het hem aangeboden rietje af te likken. Tip voor een lekkere shake: banaan, kiwi, sinaasappelsap. Gooi er 's zomers een stapel aardbeien in! De mogelijkheden zijn (bijna) onbegrensd.

Mars

Goede tip!

Tenzij je parkiet niet van kleverig en dik houdt, maar van dun (water) of knapperig.. haha! (Zoals Jim, maar die eet dus wel komkommer, appel en paprika!)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Citaat van: budgie op oktober 30, 2006, 16:06:57
Ik doe er altijd wat sinaasappelsap bij. En inderdaad: het hele spul in de staafmixer en dan alles met een rietje uit de bijbehorende beker opslurpen. Doe dit zo luidruchtig mogelijk, zodat de aandacht van je parkiet optimaal wordt getrokken. De parkiet neemt dan, als het goed is, plaats op de rand van de beker en begint het hem aangeboden rietje af te likken. Tip voor een lekkere shake: banaan, kiwi, sinaasappelsap. Gooi er 's zomers een stapel aardbeien in! De mogelijkheden zijn (bijna) onbegrensd.
Ja, ik had maareen voorbeeld van vruchten die we meestal altijd wel in huis hebben. Als me moeder sinaasappel heeft, of bijv. perzik is dat er ook lekker door.

Kiwi maakt het meestal heeeeeeeeeeel zuur :-\

budgie

Citaat van: Josephine op oktober 30, 2006, 18:23:05
Kiwi maakt het meestal heeeeeeeeeeel zuur :-\

De kiwi 'Gold' is niet zo zuur als de 'gewone' groene kiwi. Nooit het zure opheffen door er suiker bij te doen hoor!
Voeg dan een extra rijp banaantje toe, wordt het ook zoeter van!

Josephine

Citaat van: budgie op oktober 30, 2006, 18:44:05
De kiwi 'Gold' is niet zo zuur als de 'gewone' groene kiwi. Nooit het zure opheffen door er suiker bij te doen hoor!
Voeg dan een extra rijp banaantje toe, wordt het ook zoeter van!
Klopt wij hebben ooit zo'n domme gele kiwi gehad, ik wist niet wat ik zag toen ik hem open maakte! Maar toen vertelde mijn moeder dat het zo hoort.

En ik doe er ook nooit suiker bij hoor! ik houd er altijd rekening mee dat ik niet de enige ben die het lekker moet vinden!

Joske

Wat een leuke tip! Wij maken hier vaak van die vruchtenshakes, misschien dat Gigi of Swiffer er ook van wil proeven!

Fenixjuh

hoi,
een heel lekker idee, hoewel ik altijd heel veel aardbeien nodig heb, om de kiwi-smaak weg te krijgen  ;)  is de biogarde-yoghurt trouwens gewoon in de winkel te koop, of moet je daarvoor naar een natuurwinkel? moet ik maar eens naar op zoek gaan ;)
groetjes!!

Josephine

#12
gewoon in elke winkel volgens mij hoor!

MoonMoo

Ja, gewoon bij iedere supermarkt.
Heb het ook voor mijn hamster :)

Jammer dat wij geen blender hebben, maar misschien zou je het ook gewoon kunnen prakken?

Josephine

Citaat van: MoonMoo op november 10, 2006, 08:03:52
Ja, gewoon bij iedere supermarkt.
Heb het ook voor mijn hamster :)

Jammer dat wij geen blender hebben, maar misschien zou je het ook gewoon kunnen prakken?
Ja tuurlijk prakken kan ook, maar rakker die wil beslist geen fruit eten, en als je prakt blijven het natuurlijk altijd gewoon nog stukjes. Maar misschien willen jou parkieten het wel?

Als ik het allemaal mix, dan is het een egaal mengsel, dat eet rakker dan wel...

kekavo

Wat een onwijs leuk idee! Is weer eens wat anders dan gewoon wat fruit. Lekker, ga ik onthouden voor de feestdagen. Heeft ze ook iets sepciaals.

Claudia uit Maastricht

Hallo allemaal,

In augustus heb ik ook een nieuw baby parkietje aangeschaft.
Helaas at mijn kleine ventje Chico ook geen appel of wat dan ook.
Maar de uitvinding heb ik voor hem gevonden.
Ik snij een stuk appel af, en leg deze bovenop de kooi.
Op elke kooi zit een kleine handvat waar je de kooi me kan dragen,
en deze duw ik een stuk in de appel.
Op deze manier onstond een soort speeltje voor hem, want door de ronding
van de appel schommelt het ook nog leuk op en neer.
Vanaf deze dag eet de lieverd spontaan z'n appeltje, en speelt er ook vrolijk mee. ;D

Wellicht een idee voor de niet etende parkietjes,...

groetjes,
Claudia en Chico


Josephine

Citaat van: Claudia uit Maastricht op november 10, 2006, 13:31:08
Hallo allemaal,

In augustus heb ik ook een nieuw baby parkietje aangeschaft.
Helaas at mijn kleine ventje Chico ook geen appel of wat dan ook.
Maar de uitvinding heb ik voor hem gevonden.
Ik snij een stuk appel af, en leg deze bovenop de kooi.
Op elke kooi zit een kleine handvat waar je de kooi me kan dragen,
en deze duw ik een stuk in de appel.
Op deze manier onstond een soort speeltje voor hem, want door de ronding
van de appel schommelt het ook nog leuk op en neer.
Vanaf deze dag eet de lieverd spontaan z'n appeltje, en speelt er ook vrolijk mee. ;D

Wellicht een idee voor de niet etende parkietjes,...

groetjes,
Claudia en Chico



Haha dat is inderdaad ook een idee!

anouk26

Goed idee
alleen hoe moet je het geven aan een parkiet die niet tam is??/

Kleintjes

Citaat van: anouk26 op januari 29, 2009, 18:20:39
Goed idee
alleen hoe moet je het geven aan een parkiet die niet tam is??/

Dat is niet zo moeilijk hoor. Je kunt groente / fruit met behulp van 'n knijpertje vastzetten, dit knijpertje wordt tussen de tralies geklemd en in de 'bek' van de knijper zit 't groente/ fuit. Je kan ook 'n soort ruifje halen. Ik geloof dat de foto's van zo'n ruifje hier nog ergens staan op 't forum. Met de zoekfunctie kun je trouwens ook genoeg informatie vinden over dit 'probleem'.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

anouk26

Citaat van: Kleintjes op januari 29, 2009, 20:46:48
Dat is niet zo moeilijk hoor. Je kunt groente / fruit met behulp van 'n knijpertje vastzetten, dit knijpertje wordt tussen de tralies geklemd en in de 'bek' van de knijper zit 't groente/ fuit. Je kan ook 'n soort ruifje halen. Ik geloof dat de foto's van zo'n ruifje hier nog ergens staan op 't forum. Met de zoekfunctie kun je trouwens ook genoeg informatie vinden over dit 'probleem'.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
En dat soort drankje?

Piknikki

#21
Nee, het is een houdertje van metaal of plastic: http://www.cso-hoca.nl/N_art254_Memo1_1.jpg
Het knijpertje ziet zo uit: http://www.valkparkiet.net/b_29.jpg


Piknikki

Je moet 'm aan de tralies van de kooi hangen, dan het fruit of groente erin stoppen. ;)

anouk26

Citaat van: Piknicky op maart 18, 2009, 15:10:43
Je moet 'm aan de tralies van de kooi hangen, dan het fruit of groente erin stoppen. ;)
Sorry maar ik bedoel een fruit DRANKJE voor tarzan

Piknikki

Ooh! Sorry, ik had niet goed gelezen!
Dan kun je het beste hier op het forum even zoeken naar 'Roosvicee'.

anouk26

Citaat van: Piknicky op maart 18, 2009, 15:14:48
Ooh! Sorry, ik had niet goed gelezen!
Dan kun je het beste hier op het forum even zoeken naar 'Roosvicee'.
Oke ik dacht al
Ik zal gaan zoeken!

Mars

Maar roosvicee moet je zeker niet zien als vervanging van groente en fruit. Voor een keertje is het lekker en er zitten wat vitamines in, maar fruit en groente hebben vezels en vitamines die echt goed zijn!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

anouk26

Citaat van: Mars op maart 18, 2009, 15:17:11
Maar roosvicee moet je zeker niet zien als vervanging van groente en fruit. Voor een keertje is het lekker en er zitten wat vitamines in, maar fruit en groente hebben vezels en vitamines die echt goed zijn!
Oke
ik ben ook van plan het 1 of 2 keertjes te doen
en dan ook gewoon van fruit zelf maken
Alleen ik kan niks vinden bij de zoekfunctie ???
kan iemand het zo even zeggen of misschien een link geven?

Mars

#29
Probeer het nog eens: vul het in de rechter bovenhoek in, dan krijg je dat hij niets vindt, maar staat het in een vakje in het midden van de pagina. Dan druk je nog eens op 'zoek' en dan vindt ie het wel!

Dan kun je zelf het goede topic wel opzoeken ;)

(daar kun je niets aan doen hoor, de zoekfunctie werkt soms niet helemaal goed)

Enne, ik zou het dus maximaal 1 of 2 keer per MAAND geven :P Het is erg zoet en dat is niet goed voor het kropje.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..