Wanneer spelen ?

Gestart door mitchel, oktober 29, 2006, 15:39:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitchel

ik heb nu mijn parkiet 3/4 maanden maar hij speelt echt niet hij is heel saai maar ik heb er een bij gekocht maar ze maken steeds ruzie dus staan ze nu apart?  Wie weet hoe ik ze kan laten spelen en vanaf welke leeftijd doen parkieten de meeste dingen?

pbos

Parkieten moeten vaak ook wennen aan speelgoed. En daarbij komt ook dat het ene parkietje wat meer speelt dan de ander. Noem je parkietje in ieder geval niet saai, hij heeft vast andere leuke dingen dan het niet spelen.
Wat betreft het tweede parkietje, zet de kooien eerst naast elkaar. Zo kunnen ze aan elkaar wennen. Ze kunnen elkaar opzoeken bij de tralies als ze willen en met elkaar communiceren. Pas na een tijdje kun je ze samen los laten vliegen en kijken hoe ze op elkaar reageren. Als dat goed gaat kun je ze proberen bij elkaar in de kooi te doen! Succes...

Groetjes Peter

Josephine

Het ene parkietje speelt heeeeeel veel het andere parkietje doet helemaal niks...

Probeer wat glimmende speeltjes in de kooi te hangen. Je parkietje zal er vast niet meteen mee gaan spelen, maar laat hem er gewoon aan wennen.

Ik heb een keer een nieuw speeltje gekocht waar hij pas na 2 maanden mee ging spelen!

Groetjes Josephine

emceeelwee

Jah, vooral geduld hebben  ;D

Pien speelt helemaal niet, en Kiki af en toe. En dan alleen met belletjes...

Veel plezier met je parkietjes