Gele parkiet wordt groen

Gestart door nietje, oktober 08, 2006, 22:59:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nietje

Hallo, onze gele parkiet wordt steeds groener, vooral de staart is nu al best groen terwijl dat eerst niet was, weet iemand waar dit aan ligt? hij is nu 4 jaar oud

groetjes Nietje

Cutie_lover

Bij mijn Moppie was dat ook, volgens mijn is het gewoon omdat hun genen e.d. veranderen..

Josephine

Het gebeurt vaker als een parkietje uit de rui komt(tijdens de rui) dat hij dan wat verkleurt.

Groetjes Josephine

emceeelwee

Haha, weer wat geleerd. Ik wist niet dat dat kon. Heb je foto's?

smartie

Sorry, ik kon het niet laten!

Is jouw parkietje een toverbal of geef je ze deze toversnoepjes te eten? ;)

Ook ik ben zeer benieuwd naar foto's en wist niet dat een parkiet zo kan 'verkleuren'. (of heb je je parkietje soms te heet gewassen?, hihi)

Josephine

Met name nog jonge parkietjes verkleuren als ze de jeugd rui net hebben gehad. Maar ik kan me goed voorstellen dat het op een wat oudere leeftijd ook nog kan gebeuren. Misschien heeft Cutie_lover wel een foto van voor en na het verkleuren van Moppie. En anders heeft iemand anders dat misschien wel.

Groetjes Josephine

Parkieten-Freak

#6
We hebben een tijdje geleden dit ook ook eens aan de hand gehad. Een regenboogparkiet was na de rui ook behoorlijk verkleurd.
Ik zal eens kijken of ik dat topic nog terug kan vinden.

Edit://
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=2200.msg12414;topicseen#msg12414


nietje

Dank je wel voor jullie reacties, ik vind het niet erg hoor dat hij groen wordt, vond het alleen een beetje vreemd, we hadden hem vorige week heel even op een ander plaatsje neer gezet, en ineens viel het op, hij ergerde zich natuurlijk geel en groen van het uitzicht ( grapje) ik ben allang blij dat het niet iets ernstigs is

groetjes Nietje

Cutie_lover

Bij coca cola's vogeltje, was het beestje nog heel jong blauw, en later groen. Moppie bijna een het zelfde. lijkt net of het vuil is. Onder haar vleugeltjes is het blauw :o Foto's: ( Wis maar als het niet kan :P )
Eerst:

En nu

Danielle

wat een groot verschil zeg. Ik vind het wel vreemd.
Je denkt dat je een blauw vogeltje koopt en dan wordt die opeen goen  :-X
Net een toverbal.

Chantalleke

Hier idem!! Toen we Sjefke kochten was hij fluoriserend geel met een heel klein groen borstje. Hij is nu ruim 4 jaartjes oud en zijn buikje begint behoorlijk groen te worden (dus het groen wordt met de jaren meer)

Ik wist overigens niet dat rui het hele leven door een rol blijft spelen in de kleuring van een parkietje. Is dat zo? Dat de jeugdrui voor een intensievere kleuring kan zorgen weet ik alles van (Billy is een geelmaskertje, maar na de jeugdrui was haar koppie ineens wel heel fluoriserend, terwijl het daarvoor gewoon zacht-geel was)

@ Cutie-lover. Zo wat een verschil zeg! Maar Moppie is nog steeds een mooi meiske hoor  :D

Joske

Wat een verschillen!

Dus eigenlijk ben je nooit 100% zeker van de kleur van je vogeltje? Aangezien Chantallekes parkiet nog steeds groener wordt.

Josephine

Mooie foto's cutie_lover! Je ziet erg duidelijk verschil.

@joske
Inderdaad je bent nooit 100% zeker van de kleur. Maar volgends mij ben je er wel zeker van als je een wild-kleur parkiet hebt.(zoals cutie die andere vogel op die 2e foto van cutie_lover)

Groetjes Josephine

Mars

Wat mooi! Hij heeft een hele mooie kleur (en is niet echt wildkleur). Ik denk dat het bij Jim ook wel eens naar boven kan komen. Hij heeft nu nog zijn jeugdveertjes (lichtblauw), maar daar zitten geeltinten onder. En hij lijkt erg op de eerste foto van Moppie. Dat kan dus net zo goed groenig worden!

Leuk om te zien.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cutie_lover

Citaat van: Mars op oktober 11, 2006, 10:30:45
Wat mooi! Hij heeft een hele mooie kleur (en is niet echt wildkleur). Ik denk dat het bij Jim ook wel eens naar boven kan komen. Hij heeft nu nog zijn jeugdveertjes (lichtblauw), maar daar zitten geeltinten onder. En hij lijkt erg op de eerste foto van Moppie. Dat kan dus net zo goed groenig worden!

Leuk om te zien.
Leg uit. Want ik heb foto's gezien van parkietjes uit Australiƫ en het was net of ik mijn vogel zag vliegen. Als het lichter donkerder is = foto slecht ;)

prissie

Hier net zo!  :D
Bello is blauw (zie avatar) en die word nu helemaal groen ook, ik zal van het weekend eens kijken of ik de kleuren goed op de foto kan krijgen.
Eerst waren het alleen vlekken, maar hij word steeds groener, gewoon helemaal groen denk ik uiteindelijk, echt heel apart!