2 Mannetjes 1 Vrouwtje

Gestart door opal, sitah en misty, juni 25, 2005, 10:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

opal, sitah en misty

hoi

ik heb een vraagje ik heb 3 parkietjes.
2 mannetjes en 1 popje kan dit kwaad of zou het verstandig zijn om nog een popje erbij te doen.

groetjes yvo

Sonja

#1
Hoi Yvo,

Dit kan geen kwaad, hoor. Meer mannetjes dan popjes is zelfs beter.
Als je liever een even aantal parkietjes wilt, zou je kunnen overwegen om er een mannetje bij te halen. Twee mannetjes worden net zulke goede vriendjes, als een mannetje en een popje.
Je moet er wel altijd voor zorgen, dat je meer mannetjes hebt dan popjes.

Groetjes, Sonja.

Kuslar

#2
Hi

Zoals sonja al zei, meer mannejtes dan popjes kan geen kwaad. Popjes gaan vechten en soms tot bloedens toe.

Safrena

#3
Hey yvo

Welkom op het forum

Meer mannetjes dan popjes is inderdaad geen probleem. ;)
Ook evenveel mannetjes als popjes kan heel goed maar nooit meer popjes dan mannetjes ;)

Het kan best met drie parkietjes  hoor  dat is zeker geen probleem maar ik persoonlijk vind het altijd zielig voor het ene parkietje dat dan vaak alleen zit als de andere twee kroelen ;)

Persoonlijk zou ik kiezen voor een even aantal parkietjes  ;)

vele groetjes

opal, sitah en misty

hoi

ik heb er een popje bij gehaalt en het gaat nu goed met allemaal vier ze kletsen lekker aan met ze vieren bedankt voor de informatie

groetjes yvonne

aischa0070

Beste,


Ik heb momenteel 4 grasparkieten (1 popje en 3 mannetjes), enkel zit er 1 mannetje steeds in een hokje heel stil,  bij deze dacht ik van nog een vogeltje aan te schaffen, is dit een goed idee of niet? ;)


Groetjes
Gracy

Sonja

Hoi Gracy,

Misschien heeft dit parkietje wel iets onder de leden.
Mij lijkt het beter om hem voor de zekerheid even te laten nakijken door een dierenarts. Zeker als hij bol zit, en zich zo stilletjes blijft gedragen. Let er goed op, of hij wel eet.
Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen, en hem even apart houden, en laten onderzoeken, zodat je meer zekerheid krijgt wat, en of er iets aan de hand is met het diertje. Het lijkt me, voordat je hier meer over weet, niet verstandig om er een parkietje bij te halen.

Sterkte, en laat je nog even weten hoe het verder gaat?

Groetjes, Sonja.

Carla

Dit is zeker in overweging te nemen ! Zo weet je het snelst of er iets met het parkietje aan de hand is. Even apart zetten. Eventueel naar de dierenarts als je ook maar even twijfelt dat er iets mis is. Mss voelt dit parkietje zich niet op z'n gemak bij de rest van de groep om de een of de andere reden.

aischa0070

Beste Sonja,


Eerst en vooral bedankt voor uw antwoord.
Zoals u vermeld zal ik hem even apart houden en zien hoe het evolueert, indien het niet beter word , ga ik zonder fout naar de dierenarts.


Groetjes
Gracy

aischa0070

Beste,


Ik heb Zoé in het oog gehouden, bij deze eet hij. Toch blijft hij nog steeds alleen in zijn hoekje zitten. Coco, Titi en kiki blijven constant samen behalve Zoé  :unsure:  
Ik vind het niet fijn om hem zo alleen te zien zitten, wat kan ik doen om hem op te vrolijken???


Groetjes
Gracy

Safrena

#10
Hey Gracy

Welkom op het forum

Het beste is zoals sonja reeds zei even met je parkietje langs de dierenarts te gaan en zeker als hij zo helemaal in een hoekje stil zit

Als je parkietje dan ziek ik kan hij met de juiste medicijnen behandeld worden ;)

Ik persoonlijk vind het altijd leuk als er een even aantal parkietjes samen zijn omdat ik denk dat er anders altijd eentje helemaal zielig alleen is als de anderen zitten kroelen

vele groetjes

Anita & Marisa

Het is inderdaad niet goed dat je parkietje in een hoekje gaat zitten. Heb je al op de site gekeken naar de kenmerken van een zieke parkiet. Zit hij bol en stil, dan lijkt het erop dat hij ziek is. Het beste kun je inderdaad naar de dierenarts gaan. Dan weet je zeker of er iets mis is.
Als hij dan gezond is, kun je verder gaan kijken. Want een parkiet mengt zich normaal gesproken wel in de gemeenschap. Dus of nog een parkietje de stilte van je andere parkietje weg neemt, weten we niet.
Maar het belangrijkste is nu naar de dierenarts om te kijken of je vriendje gezond is!  ;)

Houd je ons op de hoogte?

Veel liefs,
Anita en Marisa.

aischa0070

De kenmerken die jullie aanhalen komt bij Zoé niet voor, hij zit gewoon (niet bol).

Ja ik ga Zoé grondig eens laten onderzoeken, daar het absoluut abnormaal is dat hij ganse de tijd alleen zit.

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.


Groetjes
Gracy

aischa0070

Beste,


Na onderzoek van Zoé heeft de dierenarts niets gevonden van ziektes.
Heeft iemand van jullie al gehoord dat een parkiet depressief kan zijn???

Groetjes
Gracy

Sonja

#14
Hoi Gracy,

Dat je parkietje depressief is, zou zeker kunnen.
Het zijn hele intelligente diertjes, net als papegaaien, en bij de laatste komt depressie ook voor.
Misschien wordt hij niet geaccepteerd door de andere 3 parkieten, en voelt hij zich daardoor erg alleen.
Je zou eens kunnen proberen om hem apart te zetten, en voor hem een soortgenootje erbij te halen. Of misschien nog beter: een parkietje van iemand anders te logeren nemen, en eerst eens kijken hoe hij daarop reageert. Als hij daardoor zichtbaar opfleurt, weet je dat hij eenzaam was, en kun je hem een soortgenootje geven.
Tot die tijd, zou ik hem lekker verwennen met extra veel aandacht!

Succes, en laat je nog weten hoe het verder gaat?

Groetjes, Sonja.

Jorijn

Mischien een vreemde tip, Verander de indeling van de kooi eens en kijk wat er dan gebeurd? Mijn nieuwe parkiet werd eerst ook niet geaccepteerd en daarna dus wel :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

aischa0070

Hoi allemaal,


Ik ga een kameraadje voor hem bij halen, hopelijk fleurt hij dan op, alsook zal ik de indeling van de volière aanpassen.
Want het is echt niet fijn om hem daar heel alleen te zien zitten  :(

Alvast bedankt voor jullie raad.  :)


Groetjes
Gracy en mijn lieve Coco, Kiki, Titi, (Zoé die er een kameraadje gaat bij krijgen om hem op te fleuren)

P.S: Neem ik best een popje of een mannetje?

Safrena

#17
Hey aischa

Heel goed van je dat je naar de dierenarts bent geweest met je parkietje  ;)

Een parkietje kan inderdaad ook depri worden.

Het blijft gelijk of je er nog een mannetje of popje bij doet.
Hou er wel rekening mee dat een popje heel dominant kan zijn tegen een mannetje ;)

Hoop dat  zoë helemaal opknapt en opfleurt met zijn nieuwe vriendje

vele groetjes

aischa0070

#18
Beste Safrena,


In dat geval neem ik best een mannetje, want nu ook zie ik hoe het popje zich kordaat opstelt t.o.v. van de andere 3 mannetjes! Ik wist niet dat een popje zo dominant kon zijn, dacht dat het aan haar karakter lag, maar blijkbaar zijn popjes heel dominant! Ik zou wat meer informatie moeten doornemen betreffende grasparkieten  :blush:

Ik hou je op de hoogte ;)

Groetjes
Gracy

aischa0070

Beste,


Ik ben dit weekend nog 2 grasparkietjes gaan halen (een koppel), na een tijdje kwamen ze goed overeen met de andere en ze zien er gelukkig uit  :D


Dikke smakjes, Coco, Kiki, Titi, Zoë, Dolphin (heel mooie mannetje met blauw en wit) het popje is gans wit, voor haar zoek ik nog een naam  ;)

Robin

#20
hey

wat leuk dat je nieuw koppel grasparkieten al goed overeen komen
denk aan iets wat veel wit heeft  ;)

vele groetjes

veerle

hey

ik denk dat 2 popjes en 1 mannetje geen kwaat kan.
ik had 2 popjes en 1 mannetje dus........

parkieten zijn sociaale dieren dus ik denk dat ze (bijna)altijd goed met elkaar overweg kunnen :D

nog veel plezier ermee

Safrena

Hey Veerle

Welkom op het forum

Dan heb jij heel veel geluk gehad met twee popjes en een mannetje

Dit loopt vrijwel altijd fout als er meer popjes zijn dan mannetje omdat popjes vrij dominant, jaloes en agressief kunnen worden naar elkaar toe tijdens de broedperiode en elkaar dan echt gaan aanvallen en vechten voor het mannetje met alle gevolgen vandien

Ik raad dus aan om AUB NOOIT meer popjes dan mannetjes samen te houden.

vele groetjes

veerle

oke en bedankt voor de raad :D