erg overgeven na botsing HELP

Gestart door bo22, oktober 27, 2006, 20:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bo22

HELP HELP

Japie is zojuist tegen de tv gevlogen, daarna was hj helemaal de weg kwijt en na een paar minuten moest hij echt erg overgeven, er kwam allemaal wit slijm en voer  uit zijn mondje.

Ik maak me erge zoregn want hij is echt helemaal stil en ezit een beetje scheef op zijn stokje, normaal is hij echt de vrolijkste van de wereld maar hij heeft geen kick meer gegeven daarna>


Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee

Groetjes Bo :( :o

karin v h

Hallo Bo,
Wat verschrikkelijk - dat is schrikken.
Ik weet niet of ik je gerust kan stellen maar zijn krop zit vol zaad en slijm en dat is waarschijnlijk door klap eruit gekomen.
Heb je de stokjes laag gezet in de kooi  - als hij valt dat hij dan niet van hoog valt? Misschien kun je het beste even een doek over de kooi hangen - half zodat je toch kan zien als er iets gebeurd en dan is het wat donker voor hem en komt hij tot rust.
Hij is natuurlijk zelf ook enorm geschrokken en moet bijkomen.

Ik zou hem maar even rustig laten zitten zo laag mogelijk en anders morgen de dierenarts bellen.
De schrik is vaak het grootste en dat kost best wat tijd. Bij mij zijn ze ook wel eens tegen de ramen aangevlogen. Echt even rustig aan doen.
Sterkte en succes
Groetjes karin

Safrena

Hey Bo

Als je parkietje scheef zit, denk ik toch aan een hersenschudding
Dat verklaard meteen het braken ook.
Het beste lijkt me om toch snel langs een vogelarts te gaan met je vogeltje

Wat je ondertussen kan doen is je parkietje extra rust en warmte geven en ervoor zorgen dat hij zich niet pijn kan doen of ergens af kan vallen
Zorg ervoor dat hij niet teveel moet klimmen, maar rustig kan blijven zitten, ook als hij wat wil eten

Veel sterkte

vele groetjes

bo22

Hij zit al een tijdje heel stil op zijn stokje nu, hij is wel constant met zijn hoofdje overal langs aan het wrijven maar dat komt denk ik omdat er overal slijm zit.
Hij zat net wel alweer op 1 pootje ik weet niet of ik daarom al wat geruster kan zijn? hij tjilpt ook alweer af en toe.

alvast bedankt voor de geruststelling.

groetjes Bo

ik hou jullie opde hoogte

karin v h

Ik hoop echt voor je dat het de schrok was voor jouw parkietje (en voor jou).
Ik ben geen expert maar ik ben altijd blij als mijn parkietjes op 1 pootje zitten/slapen.
Dat slijm heeft hij natuurlijk overal zitten en dat zal misschien kriebelen.
Wacht rustig af en ben voorzichtig met hem.
Laat de stokjes (als je dat gedaan hebt) laag zitten voor de nacht en hang een zaad bakje bij zijn stokje.
Sterkte.
Groetjes karin

budgie

Ik zou tóch bij de dierenarts langs gaan. Je weet nooit wat een parkietje aan zo'n klap overhoudt.

Parkieten-Freak

Hoe gaat het nu met je vogeltje? Het is een goed teken dat hij op 1 pootje zit, en het kopje wrijven kan op zich helemaal geen kwaad, hij doet het inderdaad om zijn kopje schoon te maken.
Vogels met een hersenschudding houden vaak de kop scheef, hou dat even goed in de gaten.
Als zijn toestand zaterdag niet verbeterd is, zou ik even contact opnemen met de dierenarts.
Mocht je vogeltje inmiddels al weer lekker aan het opknappen zijn (goed eten, op 1 poot slapen en niet meer braken) gun hem dan de komende dagen nog wat extra rust!


bo22

Met japie gaat het gelukkig al weer een stuk beter, hij heeft zich zojuist lekker zitten wassen en ook al wat gegeten en gedronken! Hij zit nu te slapen met zijn kopje alweer onder zijn vleugeltje op zijn schommeltje, zijn favoriete slaapplekje!!

Gelukkig! ik was echt enorm geschrokken toen hij zo begon te braken, hij was al vaker ergens tegenaan gevlogen omdat hij nogal klein is en weinig kracht heeft., na 2 rondjes vliegen is hij bekaf.Hij Probeert altijd zijn vriendinnetje polly bij te houden als ze door de kamer vliegt maar dat lukt niet altijd! Hij had nooit eerder last na zo een botsinkje.

Ik wacht even de nacht af, anders bel ik morgen even de dokter! Zolang hij weer lekker slaapt ben ik ook gerust.

allemaal erg bedankt voor de berichtjes, dat heeft me wel gerust gesteld. Soms ben ik echt overbezorgd als iets is met me kleintjes!

Ik laat morgen wel even weten hoe het gaat met japie!

Groetjes Bo ;D

Parkieten-Freak

Fijn dat het goed gaat! Hou Japie maar even goed in de gaten, maar ik denk dat dit gewoon helemaal goed gaat komen! ;)