vanaf hoe oud mag je parkiet onder de kraan??

Gestart door Sweety, oktober 25, 2006, 12:54:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sweety

nou ik had een vraagje?? vanaf wanneer mag je parkiet onder het water(de kraan)??
???

Josephine

Als je parkietje uitgevlogen is, en hij eet zelfstandig dan lijkt het me goed om onder de kraan te gaan...

Wacht voor de zekerheid maar even op de experts.

karin v h

Bij mij is een parkietje 3 1/2 maand en ging uit zichzelf in een badje en hij had nog lol ook - en het water was best koud (je zou mij er niet in kunnen krijgen!).
Dus als ze willen.... dan denk ik niet dat het uitmaakt.
Sammy die er in ging was aan het einde van de 1 e rui.
Groetjes karin

Sweety

Maar mijn parkietje is 10 weken en kan hij dan geen kou vatten????

Safrena

Hey Sweety

Als je ervoor zorgt dat het lekker warm is en er gee tocht is kan je parkietje geen kou vatten.
Zorg er ook voor dat je altijd lauw water gebruikt.
Echter kan en mag je, je parkietje niet dwingen om onder de kraan te gaan

Je moet zelf zoeken wat je parkietje het liefste wil, sommige wassen zich liever in een fonteintje, andere gaan dan graag mee onder de douche,of worden liever beneveld met een plantenspuit en er zijn zelfs parkietjes die zich nooit wassen.

Vele groetjes

Mars

Nog even een toevoeging...

Je parkietje kun je beter niet 's avonds nat maken. Dan heeft hij een grotere kans op kou vatten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

starling

haha dat er zelfs mensen zijn die met hun parkiet onder de douche gaan joh. dat lijkt me echt grappig om een keer te doen.

Cutie_lover

Citaat van: starling op oktober 27, 2006, 20:33:08
haha dat er zelfs mensen zijn die met hun parkiet onder de douche gaan joh. dat lijkt me echt grappig om een keer te doen.
Ik persoonlijk zou het nooit doen. Wat is namelijk de juiste temperatuur voor een parkiet? Een wat als hij wegvliegt en net een gaatje vind? Je kan moeilijk in je nakie erachteraan!

Fenixjuh

whahaha, het idee lijkt mij ook wel grappig, en voor wegvliegen zou ik niet bang zijn.. eerder voor het tegen de spiegels of douche-deurtjes aanvliegen..
Mijn parkietje komt altijd als ik de kraan aanheb, naar me toe vliegen. Onder de kraan wil hij niet, maar ik heb zo'n rekje waar een beker op staat voor tandenpoetsten (die ik toch nooit gebruik) en als ik die vol met water doe, houdt hij zijn kop er helemaal in.. Hij probeert ook vaak zijn buikje te wassen, maar ik denk dat hij dit toch echt onder de kraan moet leren  ;)
groetjes!!