Tak met schroef

Gestart door soapie, oktober 24, 2006, 17:00:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

soapie

Ik heb vandaag bij Pets Place 2 takken gekocht met schroef, ongeveer zelfde systeem als met de touwen. Alleen bij die touwen zit er een dop bij om de schroef af te dekken en hierbij niet. Of de tak nu in de kooi word geplaatst of buiten de kooi, in beide gevallen steekt de schroef uit. (als de tak in de kooi zou gaan is dat dus ook een probleem aangezien mijn parkieten als ze eruit zijn ook klimmen langs de buitenkant) Ik wilde ze dus aan de buitenkant hangen om te kijken hoe ze het vinden, niet gelijk zo'n eng ding IN de kooi, maar dan zit ik dus met die schroef...het lijkt me gevaarlijk maar wil toch even weten of iemand hier ervaring mee heeft en/of misschien een oplossing weet.

Heb trouwens ook een speeltuintje gekocht, zal mij benieuwen... ::)

soapie

O, ik ben even in de war, dat met die touwen was vroeger, ook zonder dop, en nu worden ze verkocht met van die draaidoppen. Heb een foto gemaakt van de takken, ik ga proberen het bij te voegen...



[verwijderd door de beheerder]

Josephine

tja, het is zo lastig te zien of het gevaarlijk is. Ik zou zeggen je koopt het bij een dierenwinkel dus dan moet het wel goed zijn... Maarja... helaas kan je daar ook niet altijd van opaan.

Misschien kan je zelf kijken, is het echt scherp?

esther

Hallo,

Ik maak zulke stokken als op de foto zelf.
Ik heb ook gekochte touwen van met dezelfde constructie en die hangen ook in de kooi.

Nog nooit problemen mee gehad, het is niet scherp ofzo en de parkiet
kan zich er niet zomaar aan bezeren, het is hier in ieder geval nog nooit gebeurd!

Groetjes Esther

Parkieten-Freak

Het is niet gevaarlijk, Croky heeft ook zo'n tak in de kooi.
Het voordeel is, dat de tak wat dikker is dan de zitstokken.
Goed voor de pootjes dus! ;)


soapie

Ja maar het gaat om die schroeven, ik wil de tak dus aan de buitenkant hangen, dan komt de schroef dus aan de binnenkant. Ze zijn niet scherp en vrij dik dus dat kan geen kwaad? (waarom aan de buitenkant? om even te testen wat ze ervan vinden, en aangezien ze aan de buitenkant ook klauteren zou in de kooi niet uitmaken want dan steekt de schroef aan de buitenkant uit...)

Speeltuintje is nog niet in trek maar goed, staat niet in de weg  ;)

Brenda

Ik heb zelf ook zo'n tak in de kooi hangen en ik moet zeggen hier bevalt hij goed  ;D
Het leuke zelfs aan die schroef is dat mijn parkietjes er ook aan de buitenkant op gaan zitten...
Ze maken er dus op meerdere manieren gebruik van!

Doen zou ik zo zeggen!!

soapie

Bedankt voor de antwoorden, heb ze vanmiddag, na afborstelen, geplaatst. Tot nu toe worden zowel de takken als de speeltuin genegeerd, zal wel even duren voor ze gaan kijken.