bol zitten en niezen

Gestart door Jetske, oktober 30, 2006, 07:38:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jetske

De laatste tijd heb ik gemerkt dat cicero nog wel eens bol wil zitten. Dit doet hij niet altijd, meestal alleen als hij in zijn kooi zit en niet aan het spelen is, maar dan ziet het er anders uit dan wanneer hij gaat dutten. Bovendien hoor ik heel af en toe een soort nies geluidje, een soort klein piepje. Hij heeft verder geen last met zijn ademhaling en is heel levendig. verder ziet zijn ontlasting er normaal uit en zijn eetlust is prima. Ben ik een beetje overbezorgd of is er toch iets aan de hand?

Caradow

je merkt het vaak pas heel laat wanneer ze ziek zijn en als parkietenliefhebbers zijn we daarnaast wel eens TE overbezorgd. Eten zegt weinig over de gezondheid. Ik zou het even goed aankijken en anders van de week misschien toch voor de zekerheid even langs een VA. Zijn er trouwens nog andere dingen die je opvallen? Zit hij wel op 1 pootje en dat soort zaken?
Is het wat kouder in huis dan anders, waar hij misschien nog even aan moet wennen, dat soort dingen?

Maak je niet TE ingerust, maar bekijk Cicero (ongemerkt) wat vaker en zie of er meer dingen opvallen

Jetske

Hij gedraagt zich verder normaal, zit vaak op een pootje. Het is misschien inderdaad wel wat kouder geworden in huis door het kouder wordende weer. En dat niesje hoor ik niet heel vaak, misschien een of twee keer per week, maar het is een raar geluidje.

Caradow

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Je bent in ieder geval alert, dat is het halve werk en als er echt iets niet goed is, dan merk jij het vast op tijd :)

mickael

Ik heb precies hetzelfde met mijn parkietje.
Hij zit de hele tijd bol en hij is een beetje stilletjes.

Hij heeft ook een periode dat hij steeds ons opzoekt.
Normaal vliegt ie naar je toe en weer weg, maar hij blijft nu echt een half uur lang op je schouder zitten. Helemaal bol en op één pootje.
Het is wel erg schattig.

Ik dacht ook al dat het met de kou te maken heeft.

Caradow

Als jou oarkietje ineens van het ene op het ander moment veel tammer is, moet je hem ook extra in de gaten houden. Het supertamme gedrag is dan niet normaal en kan ook duiden op ziekte. Dat hebben we met onze tiki meegemaakt toen hij ziek was.

Jetske

Cicero is niet meer of minder tam dan voorheen, hij heeft z'n momenten dat hij erg aanhankelijk is maar het volgende moment wil hij niets van je weten... en dat is altijd al zo gewees. Ik hou hem gewoon in de gaten en als ik denk dat er echt iets mis is dan ga ik natuurlijk naar de da of va.