Goed tehuis gezocht!!

Gestart door Irisje, september 23, 2006, 09:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Citaat van: Irisje op september 29, 2006, 13:59:36
Hoi,

Gisteren toch even langs de huisarts geweest en een test laten doen.

Verdrietig nieuws :(  Toch allergisch voor de vogels.

Dus opnieuw de vraag wie wil mijn vogels een goed tehuis geven. Waar ze tussen de mensen zijn en af en toe ook de vrijheid van het vliegen hebben.

Iris


Heb jij binnen één dag al de uitslag van die test? ???
Bij mij duurde dat heel wat langer..........


Caradow

Citaat van: Irisje op september 29, 2006, 13:59:36

Gisteren toch even langs de huisarts geweest en een test laten doen.

Verdrietig nieuws :(  Toch allergisch voor de vogels.


Mag ik vragen hoe de huisarts jou getest heeft?

CiteerBij mij duurde dat heel wat langer..........

Bij mij ook, heb 5 dagen getekend rondgelopen, letterlijk en figuurlijk...

frizzy

Hey Hey,

Balen. hoor!! Is altijd verdrietig als je dieren weg moet doen!!
Zijn je vriendjes wel tam?? Ik woon zelf wel ver weg (dordrecht)....dus dat is een beetje een nadeel?

groetjes

Niek

Annika

Citaat van: KiimmBiimm_ op september 29, 2006, 23:03:53
Jammer dat je zo erg ver weg woont
ikzelf woon in eindhoven
zou ze graag over willen nemen

offtopic : Hoeveel parkietjes mag jij van thuis hebben KiimmBiim, of woon je op jezelf? Het valt me nml op dat je bij alle prikbord nieuw thuis gezocht zegt dat je ze wel zou willen hebben ...
En gaan die andere twee parkietjes van een kennis nou nog door??

Groetjes Annika

tup en joep

#24
hoi irisje
jammer dat je ver weg woont anders zou ik ze willen hebben hoor woon zelf in zuidholland
had inderdaad wel leuk geweest heb zelf ook 2 parkietjes 2 mannetjes ze mogen bij mij altijd elke dag los vliegen had ze dus vriendjes gehad jammer dat het zo ver weg is anders had ik ze wel willen hebben

Het is erg lief dat je reageert, maar toch is het beter om dat niet te doen, en dit geldt overigens ook voor anderen!.
Dit soort berichtjes heeft namelijk erg weinig zin.......
GR. PF

Annika

Citaat van: Irisje op september 23, 2006, 14:08:05
Pietje is bijna tam, hij komt naar me toe als ik met eten de kooi inga, ook mag ik hem kroelen.
Puckie daarentegen is nog een beetje bang voor de mensenhand.
Ik denk dat met een hoop liefde en aandacht de vogeltjes wel tam te maken zijn.

antwoord op bovengestelde vraag van Frizzy

Irisje

#26
Hoi Allemaal,

De dokter heeft alleen even gekeken en vragen gesteld, dus ook niet echt betrouwbaar.
Het gaat op het moment goed met mijn zoon. Ik kijk alles dus nog even aan.
Ik bedacht me net dat hij de afgelopen dagen geen contact heeft gehad met de dieren van de buren (hond en een kat) daarvoor had hij dagelijks contact met die beestjes. Mischien dat de klachten daar van zijn gekomen. Of is het zo dat als je allergisch bent voor honden en of katten dat je dan ook allergisch bent voor vogels? Of is dat een ander soort allergie.

Ik ben nu wel blij dat het beter gaat met hem, ik hou toch maar mijn lieve schatjes  ;D ;D (zolang als het beter gaat)
en hou ik gewoon mijn zoon weg bij de dieren van de buren.

Trippy

Je kan inderdaad alleeen alergies zijn voor katten en honden dus mischien is dat het nou ja ik hoop het in ieder geval! ;D ;D

Caradow

Een allergie voor honden en katten is heel anders dan een allergie voor vogels. Het zijn andere stofdeeltjes die vrijkomen die de allergische reactie oproepen. Zo zit er ook al verschil tussen honden en katten allergie. Ik vind het ook wel erg makkelijk van de huisarts om een test via een aantal vragen te gebruiken, zeker omdat je eigenlijk specifiek al aangeeft dat het om een (mogelijke) allergie voor vogels gaat.

Het zou heel goed kunnen dat je zoon allergisch is voor honden en/of katten maar dat hij juist niet allergisch is voor vogels.

Ik denk dat je het beste een verwijsbrief kan aanvragen voor een allergoloog en die een test kan laten uitvoeren. De test is niet echt leuk, maar wel betrouwbaar! Je zoon krijgt dan een aantal stofjes op zijn rug (of binnenkant armen) gesmeerd die worden aangeprikt met een een klein mesje, (voel je bijna niks van, klinkt erger dan het is) waardoor het goed intrekt en alles word afgetekent met een dikke stift. Na een paar dagen is op de rug (of arm) af te lezen welke stoffen op zijn komen zetten en waar een allergische reactie op is ontstaan. Het is een paar dagen vervelend, zeker als er inderdaad een allergische reactie op komt zetten (heb zelf mijn beide armen en rug vol gehad.....) maar het is zeker de moeite waard!

Je bent dan gelijk van alle onzekerheid af en ook voor de toekomst kan je dan veel beter bepalen wat wel of niet kan. Denk hierbij ook aan logeerpartijtjes waar je zoon voor word uitgenodigd...


Ingrid

Vraagje aan Iris:
Zoek je nog steeds een nieuw tehuis voor je gevleugelde vriendjes, of kan het topic (eventueel voorlopig) op slot?

Moppers

Ik heb zelf tweemaal een allergietest gehad. Een keer bij de KNO arts, een keer bij een deskundige bij mijn huisarts zelf. Het ging zoals Caradow hierboven beschrijft, alleen had ik binnen een half uur de uitslag. Letterlijk en figuurlijk  ;)
Doordat de stof je huid binnendringt via de minigaatjes die geprikt zijn, reageert je huid erop afhankelijk van of je allergisch bent voor die specifieke stof. De mate van allergie bepaalt hoe groot het bultje is wat er ontstaat (vergelijkbaar met een muggenbult). Nadat mijn huid geprikt was, moest ik beide keren een half uurtje wachten, en toen was gelijk al het resultaat af te lezen. Na een paar uur was mijn huid weer hersteld.
Ik ben onder andere getest op honden, katten, paarden, konijnen en vogels (ik weet niet meer of het apart parkieten was, dat zou best kunnen), allemaal kregen ze een aparte vloeistof (anders is het resultaat bij een bultje 'je bent voor minstens een van die soorten allergisch' en daar heb je dan nog niet veel aan).

Je kunt trouwens niet allergisch zijn voor 'stof'. Wel kan je allergisch zijn voor de huisstofmijt, of de voorraadmijt, die heel erg op de huisstofmijt lijkt. (ikzelf ben allergisch voor de voorraadmijt en niet voor de huisstofmijt). Hetgene wat de allergie opwekt bij mensen zijn de uitwerpselen van deze mijten. Ze zijn met het blote oog niet zichtbaar, maar ze zitten overal, vooral in stofophopingen en bijvoorbeeld je matras.

Ik raad je sterk aan voor je zoon ook zo'n test te laten doen. Misschien kun je contact opnemen met de KNO afdeling van een ziekenhuis in de buurt. Zij kunnen je bijvoorbeeld ook vertellen of je een verwijsbriefje van de huisarts nodig hebt.
Een allergietest is duidelijk, want je weet gelijk waar je allergisch of gevoelig voor bent, en er is vrijwel geen twijfel mogelijk over de uitslag. Het is pijnloos en je houdt er geen littekens aan over.

Sanne

#31


Tja ik woon in Eindhoven, en ik ben wel bereid om d'r eentje op te halen als vriendje van Simba, als die andere dan ook ergens een leuk vriendje krijgt (3 wordt voor mij echt teveel). De afstand maakt mij niet uit... 'k kan gewoon met de trein :).
'k vind die met wit en blauw 't leukst :-*

Groetjes Sanne

p.s. 'k hoop dan maar dat ze niet 't hele huis de gehele dag (vooral sochtens) bij elkaar krijsen ;)

p.p.s. 't is nog wel even onder voorbehoud (morgen even aan de verhuurinstantie vragen of ik ook wel 2 parkietjes mag houden, heb nu toestemming voor 1)


Ow ik zie net (had niet goed gelezen) dat je ze voorlopig wilt houden) maar dat vind ik geen probleem, als je ze toch nog weg wil doen laat 't dan maar even via een pb weten. (als ik dan verhuisd ben kan ik ze misschien wel allebij hebben :) )

Ingrid

Citaat van: Ingrid op oktober 22, 2006, 14:10:06
Vraagje aan Iris:
Zoek je nog steeds een nieuw tehuis voor je gevleugelde vriendjes, of kan het topic (eventueel voorlopig) op slot?

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen, maar Iris gaf al eerder aan dat ze de parkietjes voorlopig wil houden. Ik ga ervan uit dat dat de uiteindelijke beslissing is.
Het topic doe ik bij deze op slot, mocht er iets veranderen dan kan het topic altijd weer open.

Groetjes, Ingrid

En *KLIK*