krijsende valkparkiet

Gestart door sweetyfan, oktober 11, 2006, 10:54:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweetyfan

hey mensuh!
ik heb een valkparkiet van nog geen jaar oud.... ik heb hem gekocht bij een hobbyfokker. sind hij is gewent bij ons heb ik 'm tam gemaakt. je kunt alles met 'm doen en hij mag ok heeeeeeel vaak zijn kooi uit. er is alleen een probleempje:
als ik naar school ben zodra hij wakker is begint hij met krijsen en hij strest heel erg op de bodem hij heeft zzicht hiermee ook al meerdere keren opengehaalt aan zijn vleugels. dat gekrijs blijft net zolang doorgaan totdat ik thuiskom. als ik mijn hand in de kooi doe spring hij er gelijk op zodat hioj eruit kan en hij is ook altijd moeilijk in z'n kooi te krijgen.

de kooi is ong 60-40-60 is dat groot genoeg???
kan het zijn dat hij ergens bang voor is want hij staat bij het raam.
wil hij gewoon de hele dag bij mij zijn of zo?
waarom krijst hij?????
HEEEEEEElp als dit niet opgelost moet ie weg :-[ :-[ :'( :-[ :'( :-[ :(

Sonja

Hoi Sweetyfan,

Zelf heb ik geen ervaring met valkparkieten.

Maar zoals je het beschrijft lijkt het me dat je valkparkiet (letterlijk) schreeuwt om aandacht.
Ook kan het zijn dat hij de vogels buiten hoort en ziet, en het daarom doet.
Zorg er voor dat je valkparkiet volop afleiding heeft in de kooi, knaagmateriaal, speeltjes e.d., zodat hij zich wat kan vermaken als jij er niet bent.

Voor meer informatie kun je het beste hier kijken:
http://www.valkparkiet.com/index.htm

Groetjes, Sonja.

Mars

Het lijkt erop dat je valkparkiet zich verveelt als jij weg bent. Hij probeert met dat krijsen aandacht te zoeken. Heeft ie genoeg speeltjes en een spiegel?
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik vind je kooi niet erg groot voor een valkparkiet.

Volgens mij moet je eens nadenken over een tweede valkparkiet...

(en mijn reactie komt tegelijk met Sonja)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nina

je kooi lijkt me inderdaad iets te klein, al denk ik niet dat het probleem dáár ligt. Ik denk dat je valkparkiet zich inderdaad eenzaam voelt als jij er niet bent, ik vraag me net als in de vorige reacties af of je genoeg speeltjes in de kooi hebt.

Als dat wel het geval is dan zou ik overwegen een maatje voor hem/haar erbij te kopen! ;)

sweetyfan

omdat veel van jullie zeggen een grotere kooi. hoe groot moet hij dan zijn en is een kooi voor papagaaien goed? en hoe groot moet de spijlenafstand dan zijn?

Carla

Ikzelf heb ook een tamme valk in huis. Nu heb ik het voordeel dat ik overdag thuis ben. Flupke woont in een juniorpapegaaienkooi en hij heeft het prima naar zijn zin.
Ik denk dat je vogel heel hard aan je is gehecht. Zorg er inderdaad voor dat hij voldoende speelgoed heeft zodat hij zich overdag kan bezighouden.
Mss kan je eens proberen om wat muziek opte zetten of je stem op te nemen en die dan te laten afspelen als je er niet bent.
Als wij thuiskomen en we komen bij de deur dan gaat Flupke ook luid roepen om ons te verwelkomen.

corrina

Mijn valkparkiet krijst ook soms heel erg hoor,en die verveelt zich niet,zij is altijd los in de kamer en heeft zat te doen. Ze houd er niet van om opgesloten te zijn. Maar ze is (te)veel aan me gehecht,zodra ik mijn auto sleutels pakt begint ze ook,maar dan zeg ik dat ik zo weer terugkom en dan gaat het wel over.Heb een zijraam en daar gaat ze dan zitten om te kijken of ik er aankom.En ja soms krijsen ze gewoon om nx.