sperziebonen??

Gestart door ibi, september 28, 2006, 18:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

ik heb gehoord dat sperziebonen goed voor piejes zijn. is dat echt zo ??? ???

Parkieten-Freak

Ja hoor, je parkiet mag gerust een stukje (gekookte) sperzieboon hebben. Het is gezond!


ibi

maar wel eerst even afkoelen heh ;)

judithdejong

En zonder jus, zout, spekjes en andere dingen die wij er op gooien omdat we het anders niet lekker vinden.....tenminste ik dan zeurpiet die ik ben...hihi

Groetjes,
Judith

Caradow

Dus er mag ook voor het koken geen zout op de sperziebonen gegaan zijn... (om het plaatje helemaal duidelijk te maken) :-X

Mars

En ehm... Gekookte bloemkool?
Ik dacht dat valt wel binnen Jims voorkeuren: beetje stevig, niet te vochtig niet plakkerig... (tenminste ligt eraan hoe doorkookt je het hebt)
Kortom: meneer wil geen natte, plakkerige dingen en eigelijk alleen komkommer en appel.

We aten het gisteravond, maar ik durfde het niet aan.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Triesja

Hi ibi,

Sperziebonen (of snijbonen) koken en gewoon uitproberen! Als hij het niets vind dan eet ie het niet, en als het leuk is gaat ie kijken en knabbelen. Mijn parkietje vindt snijbonen het lekkerst.

Groetjes Triesja

Parkieten-Freak

Citaat van: ibi op september 28, 2006, 18:58:23
maar wel eerst even afkoelen heh ;)
Croky heeft graag een warme spezieboon, maar uiteraard zonder zout.  Bloemkool lust hij ook trouwens.
Evenals witlof. En wortel. En......ach hij lust eigenlijk bijna alles. ;)


Triesja

Daar was ik weer.... :)

Afkoelen tuurlijk ik brand ook niet graag mijn mond..
Ik heb al veel kleuren groente aan geboden maar groen is favoriet bij mijn parkiet. :)

Groetjes

judithdejong

Misschien stomme vraag hoor, maar moet je witlof eerst koken voordat je het aan je parkietje geeft?
Ik maak het natuurlijk wel schoon voordat ik het aan hem geef maar vroeg me af of je het eerst moet koken.

Hij vond het trouwens maar niks de eerste keer en heb het niet nog een keer gegeven.
Komkommer is en blijft een hit hier!!!  :P

Groetjes,
Judith

Sonja

Hoi Judith,

Mijn parkietjes krijgen de witlof altijd zo, ongekookt.
Ze zijn er niet zo weg van, maar eten het wel. ;)

Groetjes, Sonja.

Qwerty

En snijbonen dan?Moeten die gekookt worden? :-\

Qwerty de Heer

Safrena

Citaat van: Qwerty op oktober 21, 2006, 09:50:29
En snijbonen dan?Moeten die gekookt worden? :-\

Qwerty de Heer

Hey Qwerty de Heer

Ook verse snijbonen kun je beter eerst even koken, zonder zout

vele groetjes

Qwerty

Bedankt, dat weet ik dat nu.

Qwerty de Heer