Nieuw Vriendje

Gestart door Mariëlle S, juni 23, 2005, 18:52:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mariëlle S

Dolby heeft er vandaag een nieuw vriendje (of vriendinnetje) bij gekregen!! :D
Het is nog beetje moeilijk te zien wat voor geslacht het heeft, het is nl. een albinootje.

Ik heb wel een vraagje: Er wordt altijd gezegd dat het t beste is om de nieuweling eerst apart te houden. Dat wil ik ook doen, ik heb nu ook twee kooien. Maar als Dolby rondvliegt of in de andere kooi zit dan wordt het nieuwe parkietje helemaal gek.  :o Hij roept dan constant en kruipt en vliegt tegen de tralies op. Toen ik ze even bijelkaar zette, hadden ze het samen reuze naar hun zin.  :rolleyes:

Moet ik ze toch apart houden of kunnen ze dan maar beter bijelkaar?

Hij zit trouwens (viel me op) regelmatig een beetje te hijgen maar ook zijn vleugeltjes staan "open". Het is bij mij wel warmer dan in de dierenwinkel maar is het alleen de warmte of zou er meer aan de hand kunnen zijn. :o  Verder ziet hij er erg gezond uit, schone veren, nette poepjes, mooie neusdop etc.

Jorijn

Minimaal even 1 of 2 dagen wachten. Zo krijgt je nieuwe parkietje de tijd om even tot tust te komen ;)

en leuk dat je een nieuw parkietje hebt, We kunnen niet wachten op de foto's ;) :P
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Mariëlle S

#2
Bedankt dat zal ik doen. :)
Zitten nu wel weer even bijelkaar (zijn heerlijk aan het snavelen ;) ) maar ik zal ze zo uit elkaar halen dan kan hij in ieder geval goed rusten vannacht. Morgen ben ik gelukkig de hele middag en avond thuis dus dan kan ik ze goed in de gaten houden.

Ik zal snel een foto maken het is echt een schatje.

Snaveltje van Dolby en van zijn (nog naamloze) vriendje

Wat dacht je van de naam 'NaamLoos' :P ;)

Gr Jorijn

Parkieten-Freak

#3
Dolby...is dat niet een bepaald geluidseffect of zo? :P
Misschien dat je je nieuwe parkiet een soortgelijke naam kunt geven hihihi.
Crossfading (Misschien Crossfader of zo hihihi), Equalizer, HiFi, (Sub)Woofer. :blink:
Of ga gewoon voor een audio merk:
Sony of zo. B)
Of koop er nog 1 bij, en noem ze Bang en Olufsen. :P
Leuk stel! Dolby, Bang en Olufsen hihihihihihi ;-) B)


Mariëlle S

#4
Die is goed zeg! Alleen.... is zo zielig voor nummer 3. Zitten Dolby en Bang lekker te snavelen en Olufsen stond erbij en keek ernaar :P

Dolby is inderdaad van een geluidseffect (heeft ie ook ;) ) en als hij rondvliegt is hij Dolby Surround.
Zijn vorige vriendjes heetten allemaal Discy (van Compact Disc) maar die waren zo snel dood helaas. Dus ik wil hem nu niet weer Discy noemen, lijkt wel of er een vloek op die naam rust ofzo.

Een vriendin zei dat ik hem Chicky moest noemen maar vind ik wel beetje ordinair  :blush: . En misschien is het wel een mannetje, zit hij zijn hele leven aan die naam vast  :P . Ik kan hem ook Sony noemen of Philips (let's make things better)

Mariëlle S

#5
Hey Woofer klinkt inderdaad wel leuk :D  
Zal er een nachtje (of twee?) over slapen

Naamloos = Parkiet zonder naam = PZN-etje  :P

Parkieten-Freak

#6
Da's waar Marielle, ik had er even niet aan gedacht, dat Dolby het wel eens met Bang zou kunnen gaan aanleggen. Toch sneu voor Olufsen dan.... B)

Ik zou zeker voor een naam kiezen, die iets met geluid te maken heeft.
Klinkt leuk bij Dolby! Hihihi "Dolby Surround", die is echt goed gevonden! :P
Misschien zijn er nog lezers die tips hebben!

Chicky zou ik ook niet kiezen om dezelfde reden als je al aangeeft.


Jorijn

Voor de computer piet:

Pixel
USB
Volume
DVD

Voor de space Piet

Laser
Tuvok

En ga zo maar door ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Tjipie lover

Hey leuk voor Dolby dat er een nieuw vriendje is.
Mijn Donder en Bliksem hebben ook een nieuw vriendje-vriendinnetje erbij als de eigenaar niet word gevonden.
Maareh nu noem ik hem-haar even Lucky zwerver maareh das tydelijk hoor als hij/zei blijft wil ik ook dat mijn nieuwe parkiet een leuke naam krijgt.
Moet beetje bij Donder en Bliksem passen!!
Is er ook een toepasselijke naam voor/ hij maakt namelijk ook andere vogelgeluiden van andere rassen dus!
Alvast bedankt allemaal.
Groeten Ank.
Snavelkusjes van de 3 parketiers! :D