Even voorstellen

Gestart door Sharon, november 02, 2006, 14:43:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sharon

Hallo mijn naam is sharon

Ik ben hier nieuw op het forum en had een paar vraagjes.
Voor kerst wilde ik voor mijn moeder een parkiet kopen omdat ze dat altijd zo leuk vind.
Zelf vind ik het ook geweldig en heb al een liefhebbend konijn die alle aandacht van de wereld krijgt.

Mijn vragen!

Kan het kwaad om een parkiet te kopen terwijl ik een konijn heb? Hij loopt namelijk de hele dag los [ tot ik naar school ga en waneer ik thuis ben tot ik naar bed ga]

Wat vinden jullie en goede afmeting voor een kooi ?? Ik hou namelijk zelf niet van die kleine kooitjes en heb graag iets wat ruimers.. zou 65x45x60 ongv gaan?? Moet natuurljk wel niet te duur worden he!:P

Wat raden jullie aan voor 'n dierenwinkels?? Ik woon in heerlen en omgeving.. we hebben hier doby, petsplace ed..

hopelijk kunne jullie me een beetje informeren!
Groetjes kusjes Sharon & Punkie [konijn]

Josephine

Wat leuk dat je een parkietje voor je moeder wilt kopen! Ik weet niet of het slim is als je konijn los loopt dat je parkiet ook los is als je konijn bijvoorbeeld bang is van de parkiet kan je konijn je parkiet gaan bijten. Ook kan het zo zijn dat op een gegeven moment je parkiet het konijn zat is en het gaat bijten :(.

De afmetingen die je noemt voor een kooi zijn prima hoor. Teminste ik denk dat je 1 parkiet gaat aanschafen?

Als ik jou was zou ik je parkiet bij een ervaren hobby kweker kopen, bij een dierenwinkel kan natuurlijk ook prima, maar meestal zijn de parkietjes daar wat ouder. Zorg wel dat je parkietje minstens 6 weken oud is en kan vliegen en zelfstandig kan eten!

Misschien kan je voor de aanschaf van je parkiet even op www.parkietenfreak.nl kijken bij aanschaf, staat alles wat je nodig hebt. Als je nog vragen hebt kijk dan eerst even bij de zoekfunctie, als je daar geen antwoord op je vraag kan vinden dan kan je je vraag stellen.

Groetjes Josephine

Chantalleke

Loslopende konijnen en losvliegende parkietjes kunnen goed gaan, een konijn is immers zelf net zo goed een prooidier en geen jagertje. Maarrrrr zorg dan wel dat je altijd in de buurt bent om de twee uit elkaar te houden!!
Jij bent namelijk degene die verantwoordelijkheid moet nemen (dat kun je niet aan parkietjes en konijntjes overlaten ;)) Onze parkietjes weten heel goed dat ze niet in de buurt van het konijntje mogen komen. Doen ze dat wel, dan moeten ze voor straf de kooi weer in (voor een minuutje of 10) Nu loopt ons konijntje altijd gewoon op de vloer en de parkietjes mogen van ons niet op de vloer lopen. De parkietjes spelen namelijk altijd op tafel of op het aanrecht. Als je je parkietjes op de vloer laat lopen is de kans natuurlijk groot dat jij of een van je huisgenootjes per ongeluk op ze stapt.  :o

De afmetingen van de kooi zijn goed voor een een-parkiets-huisje  :P

Groetjes,
Chantal

Sharon

Heeej !

Bedankt voor jullie berichtjes!
Jaa als ik t parkietje heb ga ik naar 2 weken eens kijke hoe het werkt als ze alle2 samen uit de kooi zijn.
Jullie weten dan ook toevallig niet waar hier in de buurt een hobby kweker is he? Zal ik dat gwn eens google?

Jaa wil eerst gewoon eens 1 parkiet kopen omt e kijken of dat samen gaat met me konijn, en misschien in de toekomst nog 1 erbij maar het word eerst eens afwachten!
& ik had al veel gelezen op de site enz..

Mijn moeder had vroeger ook parkieten 2 zelfs ennm di waren na kerstmis overleden.. Heel naar natuurlijk en ze wist maar niet hoe het kwam.. dus ik op de site leze over ziektes enz kom ik het artiekel teflon tegen!
SCHRIK ME KAPOT wij hebbe dus zijn gourmetstel daarvan en mijn ouders hebben met kerst ge gourmet vandaar dat de deugnietjes zijn overleden... wel jmmer!

Ik ga eens met mijn vader nog overleggen met dat aanschaffen waar we dat het beste kunne doen!
Groetjes kusjes!x x x

Josephine

kijk ook eens op marktplaats, ik weet alleen niet of er rond kerst nog jonge parkietjes zijn???

Chantalleke

Ach wat een vervelende ervaring.  :( Maar gourmetstellen en parkietjes kunnen echt niet samen!

Wij gourmetten eigenlijk nooit meer binnen (alles wordt er zo vies vettig van  ::)) Maar toen we dat in de flat wel deden dan moest Sjefke toch echt die avond en nacht in de logeerkamer doorbrengen. Pas de volgende ochtend na flink veel frisse lucht door alles tegen elkaar open te zetten, en vervolgens de kamer weer lekker warm gemaakt te hebben mocht ie terug naar zijn eigen plekkie.

Ik weet niet hoe ver dat je bereid bent om te rijden, maar forumlid Annika heeft kleine parkietjes nu. Dan zijn ze er ook wel iets eerder dan kerstmis (als Annika tenminste nog geen andere baasjes heeft gevonden!)

Succes met zoeken in ieder geval

Sharon

Hallo,

Ja tuurlijk ben ik bereid om een stukkie te rijden [ mijn vader ik ben pas 16 ]
Zolang het maar rond limburg is denk ik!
Jaa denk dat het nu nog te vroeg i daarvoor.. we willen me moeder die echt met kerst al geven!

En geen nood als we gaan gourmette zorg ik ervoor dat het parkietje bij mijn buurvrouw komt die 2 catharina parkietjes heeft!

En marktplaats denken jullie echt dat daar een beetje goede parkietjes vanaf komen??
Zouden mijn vader en ik al echt zelf moeten gaan kijken of het daar verzorgd uit ziet en alles anders
koop IK er dus ECHT geen! wil niet dat als ik er net aan gehecht bent dat hij overleid aan een ziekte die hij daar heeft opgelopen natuurlijk!!

Ik hoor het wel he!
Groetjes sharon

Mars

Je kunt gewoon gaan kijken naar een goede kweker op marktplaats. Je kunt hem van te voren bezoeken. Als het je aanstaat kun je een parkietje reserveren en vlak voor kerst ophalen, misschien?

Succes met zoeken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sharon

Jaaa ben nu toevallig aan het kijken en heb deze gevonden, voor mij niet echt super ver weg, en heeft toevallig nog niet zo lang geleden jonkies gekregen en er staan foto's bij!

Grotere afbeelding         
Prijs:
€ 10,00
Naam: Marny

Telefoon: 0614126040 

Woonplaats: Echt, Limburg

Beschrijving:   

Hoi ik heb nog een nestje grasparkietjes met hele aparte kleuren, die nu al gereserveerd kunnen worden. De oudste is een groene geelkop en gifgroen op de borst, de rest zijn fel geel bont, geel met zwart bont en de jongste kan ik nog niet zien. Ze zijn dus nog super tam te maken. De oudste is van 18/10 en zit bijna vol in de veren. Ze kosten 10,00 ps vanwege de aparte kleuren en kunne gereserveerd worden of voor diegene die met de handopfok willen doen mogen ze eerder weg.....
Dus wilt u zon mooie grasparkiet als nieuwe huisgenoot??? Mail dan mvg Marny   


De foto is erg klein maar het was verboden om hem te kopiere dus heb ik met printscreen enz gewerkt!


Mars

Dat is heel mooi. Tegen de tijd dat jij een parkietje op komt halen, halverweg december zijn ze tussen de 6-8 weken en zijn ze dus zelfstandig.
Niet aan handopfok beginnen hoor! Je moet dus als je hem op haalt zeker weten dat de parkiet zelfstandig eet, maar dat moet met 6 weken wel zo zijn.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sharon

Jaa het is zeker goed!
Alleen het mindere is mijn moeder wilde juist die kleuren niet!
Ze wil die met een blauw buikje! :P

Een vrouw met eisen ja sorry kan er niets aan doen!
Maar ik ga haar zeker mailen om haar wat dingen te vragen!
Misschien heeft ze binnekort een nestje waar de blauwige kleur in zit.

En anders is het jammer en krijgt ze een andere kleur:P
Moeten natuurlijk wel een jonger parkietje hebben!

Groetjes