Medicijnen toedienen met spuit op pipetje...

Gestart door stan19, oktober 17, 2006, 00:21:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stan19

Ik heb gelezen dat er een gevaar bestaat dat er iets in de luchtpijp van het vogeltje kan terechtkomen. Mijn vraag is nu, zal het onmiddellijk fataal zijn, of kan het nog verschillende dagen of weken duren? En kan men ook zien of men de medicijnen verkeerd toegediend heeft? Ik heb het genoeg gedaan bij mijn oude oude parkiet, maar ik vraag het mij toch af, moest het ooit nodig zijn bij mijn nieuwe vogels.

tonny

Als jou parkietje medicijnen nodig zal hebben, zal dit eerst door een DA moet worden vastgesteld wat het vogeltje mankeert. Op basis hiervan krijgt het vogeltje ook zijn medicijnen. Het beste kun je dan overleggen met de DA hoe je het medicijn het beste kunt geven.

stan19

Je hebt het waarschijnlijk niet goed gelezen  :)  Mijn vogels hebben helemaal niets nodig, ik vroeg het mij gewoon af. Het is vanzelfsprekend dat de dierenarts het geneesmiddel moet voorschrijven. Ik heb nog nooit op eigen initiatief geneesmiddelen toegediend.

aatje

Citaat van: stan19 op oktober 17, 2006, 00:21:51
Ik heb gelezen dat er een gevaar bestaat dat er iets in de luchtpijp van het vogeltje kan terechtkomen. Mijn vraag is nu, zal het onmiddellijk fataal zijn, of kan het nog verschillende dagen of weken duren?

Hallo Stan,

Ja dat klopt, parkietjes kunnen zich heel makkelijk verslikken in anti-biotica, waardoor het in de luchtpijp terecht komt. Als er te veel in een keer wordt toegedient kan het parkietje stikken. Ook kan het zorgen voor een longontsteking. :(

Groet Anita

Psychobilly

Mijn vriendin en ik ondervinden de afgelopen dagen dat het een secuur en geduldig werkje is.

Het beestje op zijn gemak proberen te stellen (zachte vrouwenstem van mijn vriendin doet wonderen bij Stitch) de één houdt hem vast, de ander doet voorzichtig aan met het spuitje de antibiotica in zijn snavelte en proberen om kleine druppeltjes te doseren zodat ie ook de kans krijgt het weg te slikken en dan niet meteen erachteraan nog één. Heel eventjes wachten en dan nog een keertje.
Hij went er aan valt me op, hij protesteerd allang niet meer zoveel als 2 dagen terug en is vrij snel na de "behandeling" weer blij en beweeglijk  ;D

Groetjes van Maurice, Desiree en een snavelkusje van Stitch