Ziek vogeltje in dierenwinkel.

Gestart door Cutie_lover, oktober 17, 2006, 14:32:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Hallo ;)

Vanmorgen gingen wij naar Made. Zoals normalijk ging ik ook langs de dierenwinkel. ::) Normalijk zien alle beestjes er wel gaaf uit, maar nu. Er was een heel ziek vogeltje. Zat telkens op de grond en kon niet vliegen. Miste volgens mij ook een paar vleugeltjes. Ik heb wel een foto: maar slechte kwaliteit.

Ik vroeg aan mijn ouders:
Ja er zit daar een zieke vogel, en die wil ik kopen en verzorgen. Hun: "We zijn geen asiel." Het vogeltje zit dus daar nog, maar ik ben van plan om na school regelmatig te gaan kijken. Wat moet ik doen?
Groetjes

Caradow

Informeer naar het diertje bij het winkelpersoneel.

Ik begrijp dat je het beestje zelf wilt opnemen, maar bezint eer je begint... Je weet niet wat het beestje mankeert en je wilt Cutie en Moppie toch ook niet besmetten. Mogelijk weet het winkelpersoneel er vanaf, ik weet dat mijn dierenwinkel juist een aantal "zielige" parkietjes besteld omdat er best veel vraag is naar kruipertje, omdat deze zo makkelijk tam worden. Nu weten wij natuurlijk met ons allen wel beter, maar er zijn mensen die er speciaal naar vragen. Mogelijk dat jou dierenwinkel daarom ook wel een stumpertje er tussen heeft zitten.

budgie

Here we go again .....
Spreek de verantwoordelijke persoon in die winkel er op aan. Blijkt het inderdaad om een verwaarloosd parkietje te gaan en is de winkelier niet voor rede vatbaar, dan zou ik de dierenbescherming bellen.

Cutie_lover

Ik was ook niet van plan het diertje zomaar op te nemen, en het zou sowieso niet bij Cutie en Moppie in de kamer komen. Informeren dus.. Ik ga kijken wat ik kan doen. Wat denken jullie dat het vogeltje heeft? Echt kruipertje?

Caradow

Als het geen slagpennen heeft en op de bodem scharrelt... klinkt als een kruipertje, maar zeker weten doe ik dat niet

roha

Hoi,

Vraag aan het personeel in de winkel hoe dat zit met dat parkietje en dat je je een beetje bezorgd bent.
En verder sluit ik mij bij Budgie aan. Dat is beter dan regelmatig te gaan kijken, daar help je het parkietje niet mee, wel een lieve gedachte.

Roha

Josephine

hoi,
Goed dat je dit hebt opgemerkt! Jammer dat je hem niet mag kopen van je ouders maarja ook wel voor te stellen...

Misschien woont er iemand van het forum bij jou in de buurt die het parkietje kan ophalen?

En als het parkietje echt verwaarloosd is dan zou ik als ik jou was ook de dierenbescherming bellen.

Cutie_lover

Hoi

Het regelmatig kijken was om te kijken of ze er echt iets aan deden. Ik stap nog wel een keer eropaf, al zou dat wel een mijlpaal voor mij zijn. ( Verlegenheid )

Groetjes

Josephine

oke goed van je! Ik zal voor je duimen... De mensen uit de dierenwinkel MOETEN er gewoon wat aan doen. En als jij naar ze te gaat en het verhaal vertelt, en ze nemen je niet serieus omdat je nog jong bent. Misschien wil je vader of je moeder dan wel een keer mee...