gekke ontlasting

Gestart door Scotty - Keecko, oktober 16, 2006, 21:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Lieve Ilse...

Volgens mij was er een afspraak dat je je zou neerleggen bij wat de DA zou zeggen.... Nu heb je dan de assistente gesproken en niet de DA zelf, maar de situatie is ten opzichte van je vorige bezoek bij de DA niet veranderd...

Lieve schat, ik wil je echt op je hart drukken om het nu te laten rusten. Je maakt jezelf helemaal gek (deed je al) en nu word er aangegeven dat het gewoon bij Keecko hoort ( wat al vaker gezegt is) en of je dat dan de naam gedragsstoornis geeft of gewoon Keecko-eigen noemt dat maakt geen verschil. Je gaat nu gelijk alweer het oordeel van een deskundige in twijfel trekken.

Keecko is KERNGEZOND, het enige dat ze heeft is een obsessie voor het waterbakje en daardoor drinkt ze veel. Met als gevolg dat ze dus ook meer plast dan ze normaal zou doen. Haal dat keukenpapier uit de kooi, leg alleen houtsnippers op de bodem en kijk niet naar elke flats die er uit komt. Richt je nu weer op de leuke aspecten van het houden van parkieten, het tam maken, het op commando bij je komen wat ze zo goed doet op het moment en geniet van je bessies.

Laat het los!!!!!

Dikke knuf Renate

PS Ik heb het vandaag nog over jou situatie gehad met mijn eigen DA, ik was daar vanmorgen om mee te lopen met een aantal ingrepen/operaties en in de ontspannen sfeer heb ik jou situatie ook nog even voorgelegd. Ook daar kreeg ik te horen van de vogelarts dat als ze echt ziek zou zijn dat ze allang niet meer bij jou zou zijn of dat ze op zijn minst zichtbaar ernstig ziek zou zijn. Er zijn nu eenmaal vogels die meer drinken dan normaal en dus ook meer urine uitscheiden.

Hopelijk stelt dit je ook nog wat geruster...

En verder weet je mijn PB box te vinden :P

karin v h

Hallo Ilse,
Ik begrijp het volkomen het is niets zo erg om jong een parkietje te moeten verliezen. Helaas heb je het niet altijd in de hand.
Als jij je enorme zorgen maakt werkt dat ook door op jouw parkietjes. Zij voelen aan jou dat er iets aan de hand is.
Je zou je neerleggen bij de beslissing van de dierenarts maar toch blijf je bang.
Ga nu eens een paar weken lekker genieten van je parkietjes en pieker niet zo.
Daar heb jij niets aan en jouw parkietjes ook niet. ;)
groetjes karin

Scotty - Keecko

#62
Heej allemaal,

Nog bedankt voor die lieve reacties allemaal, dat doet me goed :) Toch blijf ik nog onzeker over Keecko's poepies, bang dat ze iets ergs heeft, dat ik op langere termijn pas ga merken...

Maar eerst weer even een nieuwe update over Keecko:

De DA zou me terugbellen als hij dacht aan de megabacterie, maar heb daar nog steeds niets over gehoord :-\

Dinsdag (bijna 2 weken geleden) heb ik weer met de DA gesproken over Keecko. Dit keer was het de DA die Scotty destijds beter heeft gemaakt. Ik heb hem het verhaal verteld over Keecko. Dat ze teveel drinkt, teveel plast, dat ze dit al 4 maanden heeft, enz.

Hij dacht aan een psychische stoornis, en ik moest nu elke avond het bakje water uit de kooi halen (vanaf een uur of 7). Dit heb ik gedaan en elke ochtend waren de poepies goed :) Daar ben ik heel blij om, maar als ik dan 's ochtends weer het bakje eraan hang, gaan ze er gelijk heen. Als ik ze ondertussen afleid met bijvoorbeeld eten of speeltjes, dan gaan ze er niet heen.

Verder eten ze goed, niet bol, niet te mager, maar ook niet dik, en verder geen ziekteverschijnselen, dus dat vind ik op zich wel een goed teken.

Dinsdag (of woensdag) zal ik weer even bellen, om te vertellen over hoe het nu, na twee weken, gaat.

Ik ben nog steeds bezorgd over Keecko, maar al wel wat minder ongerust, omdat ze nog steeds fit is en het lijkt ook wat beter te klikken tussen Scotty en Keecko.

Wel maak ik me om het volgende zorgen, misschien herkent iemand dit:
Het is niet zo, dat Keecko vaak drinkt, maar dus alleen veel. Ik zie haar niet vaak drinken, maar als ze drinkt, steekt ze haar snaveltje er zo ver in en ze klokt het helemaal naar binnen. Als ze dan klaar is, niest ze wat uit of ze schud wat overtollig water uit haar snaveltje :( Dit gebeurt niet heel vaak, maar ik merk het toch wel een aantal keren op.

Ik vind het ook zo vervelend om telkens weer naar de DA te bellen of erheen te gaan. Ze kennen me daar al, en ben bang dat ze me straks niet meer serieus nemen, ook omdat Keecko nog steeds fit en actief is...

Sorry, het is een heel verhaal geworden, maar het komt er dus op neer, dat de "psychotherapie" bij Keecko niet helpt, en ik vraag me af of jullie misschien nog een oorzaak hebben, waarom Keecko zoveel drinkt. Een ontlastingsonderzoekje volgt zeker nog, hoewel de DA dat eigenlijk onnodig vindt. Heeft iemand verder nog ideeën wat ik voor Keecko kan doen?

Groetjes, Ilse

Caradow

Lieffie, de psychotherapie helpt WEL!

De poepjes zijn in de nacht goed, weet je nog...Je zult dit gedrag nooit helemaal om kunnen bouwen, maar door het water in de nacht weg te laten beperk je het wel en krijtg Keecko in ieder geval zijn rust in de nacht, wat hij voorheen dan toch niet had.
Misschien dat na verloop van tijd dit gedrag vanzelf minder word, maar zo niet dan zul je het vele drinken overdag moeten accepteren als Tic van Keecko. Dat dit nu al 2 weken werkt, dit weghalen van het water in de nacht, bewijst dat er niets met Keecko aan de hand is, op een gedragsstoornis na. Hier kan ze heel goed mee leven. Het is wel de bedoeling dat jij daar dus ook mee leert leven.

Mars

Hoi Ilse,
Ga nu alsjeblieft geen ontlastingsonderzoekjes meer doen, tenzij de DA het je aanraadt! Je hebt het al zo vaak gedaan: het haalt niets uit: behalve spanning voor jou of het wel goed is, problemen thuis, een extra rekening... Had je niet beloofd dat niet meer te doen?

Het helpt blijkbaar als je het waterbakje uit de kooi haalt, dus doe dat gewoon.
Keecko heeft gewoon een idiote afwijking, zoals mijn Jimmy constant zijn best doet om vast te komen te zitten (door kleine ruimtes heen te klimmen en niet eens schrikt als hij er bijna niet meer uit kan komen), zo drinkt jouw Keecko te veel water.

Maak je verder geen zorgen, je weet nu wat het is: ze drinkt te veel water, maar dat is geen gevolg van ziekte, want dan was dat nu wel al 'boven water' gekomen. Waarschijnlijk is het inderdaad psychisch.

Beste Ilse, laat het verder met rust, jij hebt gedaan wat je kon, de dierenartsen ook en 'wat komt dat komt'. We kunnen niet in de toekomst zien en dat is meestal maar goed ook! Natuurlijk maken we ons daar allemaal wel eens zorgen over, maar probeer het ook van je af te zetten.

Groeten en liefs Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

#65
Citaat van: Caradow op januari 27, 2007, 13:25:46
Je zult dit gedrag nooit helemaal om kunnen bouwen, maar door het water in de nacht weg te laten beperk je het wel en krijtg Keecko in ieder geval zijn rust in de nacht, wat hij voorheen dan toch niet had.
Ja, dat klopt...
Keecko blijft nu tenminste 's nachts rustig, omdat ze weet dat er geen water meer te halen valt 's nachts. Ook Scotty slaapt hierdoor beter.

Maar het is zo dat als ze 's nachts niet mag drinken, dat ze de volgende dag juist meer gaat drinken. Het lijkt erop dat ze het drinken in probeert te halen, omdat ze de avond daarvoor niet heeft gedronken. Hierdoor heeft ze ook van die grote plassen urine van soms wel 7 cm doorsnede (wel uitgelekt op keukenpapier). Dit lijkt me echt niet goed.

Ik zal met de DA overleggen, wat ik nu moet doen. En Marcia, ja, ik had inderdaad beloofd om te stoppen, maar het zit me toch nog dwars...

Ik heb het beste met hun voor, en ik vind het helemaal niet leuk dat ze van die rare poepies heeft. Misschien blijkt het dat ze toch niets heeft, die poepies blijven mij ongerust maken, omdat overal wordt verteld dat als de ontlasting langer dan 2 dagen gek is, dat ze dan ziek zijn.

Bovendien had ik in oktober die antibiotica meegekregen, die wel heeft geholpen, maar zodra ze niet meer aan de antibiotica was, de ontlasting weer de oude was als daarvoor. Ook leek het parkietje van Danielle, Sammie (die ondertussen weer helemaal gezond is), dezelfde symptomen te hebben, dus dan ga ik ook weer denken aan bacteriën.

Ik probeer het echt met rust te laten en ermee te leren leven. Ook waardeer ik de berichtjes die jullie sturen heel erg! :) Maar ik weet niet hoe het komt, telkens komt dat ongeruste gevoel weer terug... Hoewel er vele erge dingen met parkietjes aan de hand zijn deze tijd... :(

Ik laat jullie weten wat de DA vindt en wat er moet worden gedaan.

karin v h

Lieve Ilse,
Waarom ga je nou niet eens lekker genieten van je parkietjes zonder steeds naar hun 'poepjes' te kijken.
Het is een obsessie voor je geworden, je had beloofd dat je ermee zou stoppen en nu ga je toch weer mee door.

Laat die beestjes is een paar maanden lekker met rust.
Geniet van ze - knuffel met ze, speel met ze of i.d. maar laat de poepjes met rust. ;)
Groetjes karin

Scotty - Keecko

#67
Het gaat intussen beter met Keecko. Ze is vrolijk en speelt leuk, vliegt heel erg snel :)
Toch drinkt ze nog een beetje te veel, maar het is al minder geworden. Haar poepies vindt ik wat aan de zachte kant, hoewel tot nu toe elke ochtend de poepies goed zijn ;D Soms overdag vindt ik ook nog wel eens goed poepies, maar ik vindt ook wel eens plenspoepjes (niet meer zo vaak) of zachte poepies. Daarom heb ik besloten om Keecko grondig te laten onderzoeken door de dierenarts. Dat wil zeggen:

* een suikerziekte-test (glucose-gehalte)
* een nieraandoening-test (eiwit-gehalte)
* een standaard ontlastingsonderzoekje (bacteriën, gisten, wormen, e.d.)
* een ontlastingsonderzoekje met Gram-kleuring (megabacterie)

Ik weet nog niet wanneer. Ik ga morgen of donderdagochtend bellen om te vragen wat mogelijk is. Waarschijnlijk gebeuren de onderzoekjes volgende week. Ik ben nu al zenuwachtig... :-\ :'( Aangezien het goed gaat met haar, hoop ik op goed bericht, maar mijn gevoel zegt dat er echt iets mis is met haar...

Groetjes, Ilse

Caradow

Weet de DA dat zelf al? :P

Succes lieverd en zal ik je de uitslag vast verklappen? ;)

Dikke knuf

karin v h

Hallo Ilse,
Ik vind het wel erg zielig voor Keecko wat hij allemaal moet ondergaan. Nu weer de volgende onderzoeken. Waarom gun je het diertje niet eens een tijdje rust al die onderzoeken zijn voor Keecko ook niet goed - geeft zoveel stress (waardoor zijn poepjes ook weer van slag raken....).
Maar goed Caradow kan jou de uitslag al vertellen en dat scheelt jou veel geld. ;)
Sterkte met Keecko.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Citaat van: Caradow op februari 05, 2007, 17:41:58
... en zal ik je de uitslag vast verklappen? ;)

Dat mag, maar ik weet denk ik al wat dat volgens jou zal zijn ;) :-X

Om nog even terug te komen over de onderzoekjes:
Ik weet niet meer wat ik moet doen... De een zegt van wel en de ander zegt van niet. Ik weet het niet hoor, zelf maakt het me niet uit, maar als jullie eens wisten hoe ik telkens achter die kont van Keecko aanloop... :( Het lijkt nu trouwens goed te gaan, maar een paar weken geleden was dat ook zo, maar daarna ging het weer mis...

De dierenarts wordt inderdaad ook gestoord van mij... Ik heb hem (en zijn collega) al vaak gebeld, maar zij denken beide niet aan suikerziekte en nieraandoening. Ik moest Keecko eerst maar eens 'afleren' om water te drinken, zodat ze minder zou gaan drinken. Maar hoe doe je dat, een vogeltje minder laten drinken :'( Ik kan haar moeilijk straffen daarvoor, toch??

Het geld maakt me niet uit, ik heb een baantje dus dat maakt me niet zoveel uit. Ik geef ook liever mijn zakgeld aan de dierenarts uit, dan dat ik iets voor mezelf koop. Maar hoe moet ik nou tegen de DA zeggen dat ik wel die onderzoekjes wil laten doen. De vorige keer dat ik voor Keecko een ontlastingsonderzoekje liet doen, kwam ik aanzetten met 'perfecte' poepies, toen had ze een dag wel goede poepies. De dierenarts zal toen ook wel gedacht hebben, waar maakt ze zich druk om.

Nou ik maak me druk om Keecko, het ging de laatste tijd weer goed, maar als ik dan naar Keecko ga kijken, lijkt het of ik meer verschijnselen zie, zoals opgezette krop, blauwe pootjes, bol zitten, last van de stuitklier ;) Ik weet nu niet of ik me dat nu ga verbeelden of dat ik het erbij 'wil' verzinnen, zodat ik een excuus voor mijn ouders heb om naar de dierenarts te gaan...

Ik wou dat ik het met rust kon laten, maar sinds 5 maanden verschoon ik nog steeds 2x per dag de keukenrolvellen die op de bodem van de kooi liggen. Ik ben echt bang dat er niets anders opzit dan die onderzoeken... En dan moet ik maar hopen dat ik deze keer wel de DA kan vertrouwen dat er (misschien) toch niets met Keecko aan de hand is.

Danielle

#71
Het is toch wat!
Ik zou als ik jou was je niet druk maken hoor. Je zecht zelf dat ze meestal goede ontlasting heeft.
En zoals mijn dierenarts ook al heeft nagekeken en opgezocht heeft, komt het gewoon wel eens voor dat parkieten teveel drinken als een soort dwangmatig handelen. Bij honden en katten zie je dit vaker, maar bij grasparkieten schijnt dit ook voor te komen.
En er zit (zat) toch wel echt een verschil tussen Sammie en Keecko. Sammie had constant 'plens' poepjes (zat geen een keer een goeie tussen) en keecko heeft maar heel af en toe 'plens' poepjes, zoals je zelf beschrijft. En bij Sammie was het meteen te zien door de microscoop.

Nou, ik wens je in ieder geval succes.

Zie net jouw nieuw reactie......... Maar ik denk inderdaad dat je snel nieuwe symptomen gaat zien. Je fixeert je namelijk denk ik er teveel op. Ik zal als ik jouw was, houtsnippers in de kooi leggen, zodat je de ontlasting niet meer ziet. Ik heb dit op een gegeven moment ook gedaan, omdat je je er zelf echt gek door kan maken als je constant elk uur gaat kijken. Probeer het even met rust te laten. Je merkt echt wel als je parkietje echt ziek is.

karin v h

Hallo Ilse,
Ik probeerde je alleen duidelijk te maken dat al dat gesleep met zo'n parkietje naar de dierenarts enorm veel stress geeft (voor jou parkietje) ook voor jou.
Het beestje moet dan geprikt gaan worden - nog meer stress/angst. Gevolg de ontlasting is weer helemaal van slag want jouw parkietje is van slag door alles.
Maar je moet goed begrijpen als jij naar de dierenarts wilt gaan moet je dat zelf weten maar je vraagt onze mening en die is denk ik wel duidelijk.
Laat het beestje nu eens een aantal maanden genieten dat hij bij jou mag zijn. ;)
Je zegt zelf dat de ontlasting nu goed is nou  dan denk ik dat je dat zo moet houden.... :)
Is voor het parkietje beter en voor jou zeker ook.
Sterkte met jouw beslissing.
Groetjes karin

Caradow

Ik wilde me eigenlijk even stil houden, maar ik zeg het toch ..

Ilse, heb jij vertrouwen in jou DA?
Heb jij vertrouwen in JOUZELF dat als de DA zegt dat het goed is, (na al die onderzoeken die je wilt laten doen) dat jij je hier dan WEL bij neerlegt?
En tot slot nog een hele harde, sorry meis:
Heb jij het er voor over dat Keecko mogelijk overlijd door alle stress van de onderzoeken die je wilt laten doen? (nierfunctie ed betekent bloedprikken he)

Parkieten-Freak

#74
Een vogel die veel drinkt en waterige ontlasting heeft, moet gezien worden door een dierenarts. Deze zal wat onderzoek doen om te kijken of er afwijkingen zijn.
Vindt de dierenarts geen afwijkingen dan kun je afspreken het een tijdje "aan te zien".
Als daarna de klacht niet over gaat, ga je nog een keer terug naar de dierenarts. Als wederom geen afwijkingen gevonden worden, hoort het misschien gewoon bij Keecko.

Ilse, ik denk dat je moet stoppen met overbezorgd zijn. Niemand heeft hier iets aan, jij niet en je vogeltjes al helemaal niet.
Ik zie dat een aantal forumleden er jou op gewezen hebben dat je dit gegeven beter kunt accepteren.
Laat het zo, en stel je vogel niet onnodig bloot aan onderzoeken die naar alle waarschijnlijkheid niets nieuws opleveren.
Zolang Keecko actief is, niet afvalt, goed eet, vliegt en speelt, dan kun je er van uitgaan dat het bij hem hoort.

Danielle suggereerde dat je beukensnippers als bodembedekker zou moeten nemen, en ik sluit me daar helemaal bij aan.

Citeerzoals opgezette krop, blauwe pootjes, bol zitten, last van de stuitklier. Ik weet nu niet of ik me dat nu ga verbeelden of dat ik het erbij 'wil' verzinnen, zodat ik een excuus voor mijn ouders heb om naar de dierenarts te gaan.....

Ik zou bijna denken dat je een verrekte leuke dierenarts hebt. :P
Ik heb al 30 jaar een vogel, maar bovenstaande verschijnselen heb ik zelden tot nooit waargenomen bij mijn gevleugelde vrienden en zeker niet allemaal tegelijk....... ???


Scotty - Keecko

Kijk, hier heb je het al...
Ik moet stoppen met overbezorgd zijn, maar dat gaat moeilijk als ik het gevoel heb dat er iets mis is met haar.

Citaat van: Caradow op februari 05, 2007, 22:33:56
Ilse, heb jij vertrouwen in jou DA?
Heb jij vertrouwen in JOUZELF dat als de DA zegt dat het goed is, (na al die onderzoeken die je wilt laten doen) dat jij je hier dan WEL bij neerlegt?
Heb jij het er voor over dat Keecko mogelijk overlijd door alle stress van de onderzoeken die je wilt laten doen? (nierfunctie ed betekent bloedprikken he)

Ja, ik heb wel vertrouwen in de DA. Maar de vorige keer toen Keecko aan de antibiotica was, zei hij dat de poepies goed gekeurd waren, ook toen ik stopte met de antibiotica werden ze goedgekeurd. Maar toen ik Keecko geen AB meer gaf, waren de poepies weer slecht, terwijl hij ze toen goedkeurde. Toen had ik echt het gevoel dat hij de poepies verkeerd had onderzocht...

En die laatste daar heb je wel een punt, ja :(
Ik wil inderdaad niet dat Keecko daaraan overlijdt :'( Maar als ik niks doe, en ze heeft een nieraandoening, dan overlijdt ze ook. Als ik er achter kom dat ze wel een nieraandoening heeft, kan ik nog wat voor haar doen...

Citaat van: Parkieten-Freak op februari 05, 2007, 22:38:46
Ik zou bijna denken dat je een verrekte leuke dierenarts hebt. :P
Ik heb al 30 jaar een vogel, maar bovenstaande verschijnselen heb ik zelden tot nooit waargenomen bij mijn gevleugelde vrienden en zeker niet allemaal tegelijk....... ???

Haha :P Nee, ik wil gewoon nog een paar onderzoekje doen, zodat ik weet wat Keecko heeft (of niet heeft). Maar ik mag niet 'zomaar' van mijn ouders naar de DA, ze moet dan ziekteverschijnselen hebben.
Maar die opgezette krop zie ik echt, ik weet nu niet of er voer inzit, of dat het de luchtzakken misschien wel zijn, maar een opgezette krop is toch ook een verschijnsel van de megabacterie?

Dus ik ga donderdag bellen, kijken wat de DA vindt, want ja hij weet het zelf ook nog niet wat ik van pan ben... Iedereen bedankt voor een reactie, maar ik denk dat ik niet anders kan dan die onderzoeken te laten doen... Misschien moeten ze maar een aantal weken uit logeren, misschien kom ik dan wat tot rust, hoe erg ik het ook vind... :(

karin v h

#76
Hallo Ilse,
Nou die laatste optie van jouzelf is heel erg goed.
Zou misschien een oplossing zijn.
Citaat:
Misschien moeten ze maar een aantal weken uit logeren, misschien kom ik dan wat tot rust, hoe erg ik het ook vind...
Heb je niemand waar je ze kan plaatsen (jammer dat ik waarschijnlijk te ver weg woon anders mochten ze hier staan - zonder problemen).
Maar dan is het wel zo geen contact. Laat ze maar eens lekker hun gang gaan en jij ook...... ;)
Ik hoop echt dat Keecko dit allemaal gaat overleven ik heb er helaas ook een hard hoord in.
Maar denk nog maar eens goed na over die laatste optie van jouzelf.
Groetjes karin

Caradow

Citaat van: Scotty&Keecko op februari 06, 2007, 08:39:27
Maar toen ik Keecko geen AB meer gaf, waren de poepies weer slecht, terwijl hij ze toen goedkeurde. Toen had ik echt het gevoel dat hij de poepies verkeerd had onderzocht...

En dat is precies wat ik je al zo vaak heb proberen te vertellen... Het maakt niet uit wat de DA zegt, jij vertrouwt de uitslagen toch niet...

En wat andere ziektebeelden zoals suiker of nierproblemen aan gaat, lieverd, dan was Keecko er al lang niet meer geweest, als ze zolang al met deze aandoeningen kampte, want we hebben het nu niet over vermoedens van een paar weken, maar inmiddels ook van maanden.

Ik hoop dat een logeerpartijtje uitkomast zou bieden en dat je niet na terugkeer weer in je oude patroon vervalt, want dat zou jammer zijn. Ilse lieverd, in het belang van Keecko, laat het los!!!!!!!!!!!

Een dikke knuffel en een schopje onder je-weet-wel

Renate



Mars

Lieve Ilse,

Als je wilt dat Keecko even uit logeren gaat, mag je haar bij mij brengen (Leeuwarden). Een paar weken een logeetje is niet erg en zelfs wel gezellig voor Jimmy. Misschien dat jullie dan allebeide wat tot rust komen. Als je dat echt als optie ziet, dan moet je dat gewoon doen.

En een tweede optie is Keecko hier in Leeuwarden door een andere arts (gespecialiseerd in vogels) laten onderzoeken als je dan toch perse haar wilt laten onderzoeken. Misschien dat je je dan wel daarbij neer kunt leggen. Denk er maar even over na en weet dat mijn huisje voor jullie open staat  :D

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Ilse, de verschijnselen die je noemt hebben niets met mega bacterie te maken.
Ben nou verstandig en stel je parkiet(en) niet bloot aan nodeloze onderzoeken.

Ik wil eigenlijk voorstellen om dit topic binnenkort te gaan sluiten, hiermee doorgaan is niet zinvol en het lost niets op.