Graag jullie mening over het staartwippen.

Gestart door parkietenfan, februari 07, 2007, 13:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfan

Hallo allemaal :-)

Met Binkie gaat het best goed op dit moment. Ik ben bijna klaar met de antibiotica dus even afwachten maar wat er daarna gaat gebeuren. Maar ze is heel levendig en vrolijk.
Naar mijn idee is ze nog wel wat kortademig. (ze zit ook vrij veel staartwippend te ademen). Maar ik geef haar voorlopig even lekker haar rust. Eerst eens goed de rui door en geen gestress meer met ritjes naar de vogelarts. Wel zou ik hem na 2 weken even op de hoogte brengen hoe het verder gaat. Graag wil ik jullie mening weten over het bijgevoegde filmpje. Ik heb het "staartwippen" opgenomen en wil graag weten hoe jullie het zien? Is dit normaal of vinden jullie dat haar staartje toch wel erg onrustig is. Anders wil ik de link doorsturen naar de arts maar vinden jullie dit nodig zoals het er nu uitziet?

Graag jullie reactie parkietenliefhebbers ;-)

Groetjes
Nathalie
http://www.zippyvideos.com/6320843516624006/mvi_1849/

parkietenfan

De link naar het filmpje werkt niet merk ik. Ik zal in de loop van de dag een nieuwe plaasten, dit duurt helaas eventjes.

Mars

Bij mij doet de link het wel.

Ik vind dat Binkie wel erg aan het wippen is hoor! Ik neem aan dat ze niet doorhad dat je filmde, dus dat het niet van angst kan komen?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Als zij niet net zat te tjilpen of jou in de gaten had wipt zij inderdaad wel erg met haar staart heen en weer.
Maar als hij zich verder gezond gedraagd zou ik gezien de omstandigheden hier nog even niets mee doen. Binkie heeft alleen nog maar lopen tobben met zijn gezondheid en is al zo vreselijk vaak naar de VA geweest dat hij ook wel wat rust verdiend heeft. Je zou het altijd met de VA telefonisch of via mail kunnen overleggen, maar ik denk dat ook hij het even zal willen laten rusten. Tenzij Binkie natuurlijk echt benauwd is of zich ook ziek gedraagd

kekavo

Als jij zegt dat ze gewoon weer levendig en vrolijk is, zou ik gewoon de kuur afmaken en dan afwachten wat er gebeurt. Want ik ben het met Caradow eens, geef haar maar even rust.

parkietenfan

Bedankt voor jullie antwoord! Ja ik ben het daar ook mee eens hoor en ze krijgt haar rust. Alleen ze doet dit al vanaf het begin en ik vind haar toch echt wel wat kortademig. Ga het dus wel voorleggen aan de arts (telefonisch) en kijk even wat hij adviseert. Maar ik ga even niet meer met haar slepen...