Overzetten van binnen naar buiten voliere

Gestart door NielsTreurniet, oktober 16, 2006, 18:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NielsTreurniet

beste Parkiet liefhebbers! :)

Ik heb thuis een parkietje, die we kunnen ruilen voor een jong tam vogeltje... maar dan willen we ons vogeltje in een voliere buiten plaatsen, hoe precies zet ik die nou over.. want hij moet natuurlijk eerst wennen aan buiten, de tempratuur enzo... hoe ga dat precies in zen werk..

ik hoop dat ik hiermee voldoende heb geinformeerd,

Bvb dank!! ;D
doegg

emceeelwee

Huh? Je hebt nu een vogeltje dat je gaat ruilen voor een tam vogeltje? Ga je dan het tamme vogeltje buiten in een voliere zetten? Of begrijp ik het verkeerd?


Maur@

In deze tijd van het jaar is het niet meer mogelijk een tamme huisvogel aan een buitenvoliere te laten wennen. En zeker geen jong vogeltje. Maar even, waarom ruil je een parkiet die je al hebt tegen een jonge tamme? Ik wil niet bemoeizuchtig overkomen, maar ik snap dit niet.

NielsTreurniet

ik heb nu een parkiet van 5 jaar, die willen we bij iemand in de voliere zetten, en we krijgen daarvoor een klein parkietje trug... want onze parkiet van 5 jaar is niet heel erg tam.. dus we willen een nieuw begin maken met een heel jong parkietje.. dus vandaar de vraag of ik mijn parkiet zomaar kan overzetten naar een voliere.. en hoe doe ik dat..

Safrena

Hey NielsTreurniet

Welkom op het forum

Een parkietje van 5 jaar, die altijd binnen heeft gezeten, zet je niet zomaar even buiten in een voilere
Het diertje moet wennen en de tijd krijgen om zich aan te passen.
Daarvoor is het nu al veel te laat.

Je mag dat pas doen begin van de lente, als het wat warmer word en niet meer vriest. Zo heeft het parkietje de hele lente en zomer en herfst om zich behoorlijk aan te passen voor de winter.
Als je dat nu nog mocht doen,zullen er heel zeker problemen komen, omdat je parkietje de tijd niet meer krijgt om zich aan te passen.

Wacht dus aub, voor het welzijn van je parkietje, af tot begin van het nieuwe mooie weer, de lente (ergens begin arpil).

Vele groetjes

Josephine

Ik sluit me bij de andere aan. Je moet het maar zo zien:
Het is lekker zommer elke dag is het zo'n dertig graden en je kan lekker in het zonnetje zitten. Op een gegeven moment sta je sochtends op en dan vriest het! Wat doe je dan? Je zoekt snel een warme trui en ene lange broek op. Maar je zit dan toch wel even raar te kijken. Moet je je voorstellen een parkietje kan NIET EENS even snel een warme trui pakken!

Groetjes Josephine

NielsTreurniet

owke;) ik weet genoeg  :D Bedankt voor het helpen allemaal:) ik hou de parkiet nu gewoon, en neem geen nieuwe, miss dat ik er een kleintje bij neem, want we dachten miss is het een beter leven met wat soortgenootjes... is dat trouwens zo..:) nou ja.. het belangrijkste weet ik in ieder geval ;) Bedankt allemaal ;)

Groetjes Niels  ::)

Josephine

Van nature zijn parkieten gewend om in groepen te leven. Dus tuurlijk vinden ze het leuk met allemaal soortgenoten om zich heen. Maar wie zegt dat als je een parkiet gewoon voldoende aandacht geeft dat hij het dan niet naar zijn zin heeft?