Wat is het geslacht?

Gestart door mozart, oktober 01, 2006, 19:36:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Ik heb enige tijd geleden een onduidelijke foto van Nelie geplaatst met de vraag wat het nou is.
Heb nu in fotoalbum een duidelijker foto geplaatst, zou iemand willen kijken of hij/zij het nu kan zien.
En van mijn nieuwe aanwinst ook. (volgens kweker ws een man?)
Alvast bedankt,
gr Mozart

Ingrid

Hoi Mozart,

Je had die foto ook hier mogen plaatsen, het verduidelijkt immers jouw vraag ;). Ik denk dat Nelie een popje is en jouw nieuwe aanwinst zou een ventje kunnen zijn. Volgens mij is het nieuwe parkietje een bonte parkiet. Bij die kleurslag krijgen popjes altijd een bruine dop rond de 7 à 8 maanden en mannetjes houden een roze/paarsige neusdop. De neusdop is echter op de foto niet zo heel goed te zien, je zou kunnen proberen een foto te maken en dan inzoomen op de neusdop.

Groetjes, Ingrid

mozart

Misschien is deze duidelijker?

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

#3
mooie foto!

Nelie is inderdaad een popje, oud nieuws, maar je nieuwe parkietje kan nog alle kanten op.
Zeker omdat het een vogeltje is met veel wit erin, vaak is het heel lastig te zien bij zulke vogeltjes en kun je het dus pas met zekerheid zeggen over een paar maandjes.
Bij vogeltjes met heel veel wit kleurt het dopje niet volgens het boekje zal ik maar zeggen.


Als het wel volgens het boekje gaat, dan lijkt het erop een popje te worden, blauwig met licht rond de neusgaatjes... Maar ik zet er nog geen geld op ;)

Pam

Hallo Mozart,

Zo slecht vind ik de foto niet hoor.
Zoals Caradow al zegt zou, volgens het boekje,  je nieuweling een popje zijn. Maar inderdaad omdat zij zo wit is kan het best zijn dat het helemaal niet duidelijk wordt.
Ik weet namelijk nog steeds niet of mijn Okkie nu een man of een vrouw is. Hij is "verkocht" als man maar ik heb hem nu vanaf februari 2005 en z'n neusdop is nog steeds roze. Maar dat maakt me helemaal niets uit het is een schatje.
Onze Gijs is ook een schat hoor en dat is een echte man.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Josephine


mozart

#6
Heb even een close-up gemaakt van Peerke's neusdop, iemand al enig idee wat het zou kunnen worden?

Nelie is me wel duidelijk, bruin en bijna geen blauw meer, dus inderdaad popje!
Maar Peerke?
Kweker heb ik ook foto's gestuurd, die gaat nog steeds voor man?!

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Ik zie toch aardig wat wit rond de neusgaatjes en op basis daarvan zeg ik dat Peerke een popje is.