Lichte ontlasting

Gestart door Mars, oktober 14, 2006, 12:02:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Beste mensen,

Vond ik net dat het zo goed ging met mijn kleine eigenwijze Jim (nadat 'ie 2 maanden geleden behoorlijk ziek is geweest), zie ik zojuist dat hij hele lichte ontlasting heeft: het gedeelte dat normaal donker hoort te zijn is nu licht grijs.
Verder geen ziekteverschijnselen, sterker nog: hij wordt met de dag (hyper)actiever en begint eindelijk wat meer te fluiten/schreeuwen.

Helaas is de dierenarts op zaterdag tot 11.oo uur open, dus ik kan daar niet even snel langs.
Zijn het ernstige signalen, moet ik me zorgen maken?

Oja: hij zit net een weekje in de jeugdrui en is druk met (vooralsnog alleen) kleine veertjes verspreiden, misschien dat dit van invloed is?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Als de ontkleurde ontlasting aanhoudt, kun je maandag contact opnemen met de dierenarts, want dan is nader onderzoek geboden.
Vooralsnog zou ik me niet teveel zorgen maken, eerst maar eens kijken wat de dierenarts er van zegt! ;)





roha

Hallo,

Wat eet je parkiet? Heeft hij ander voer gekregen?

Roha

Mars

Hij krijgt XtraVital. En dit heeft ie al een maandje.

Dus nee, geen wisselingen in voeding.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hoi,

Dus toen je vorige maand over ging op ander voer, toen bleef zijn ontlasting normaal? En nu is de kleur van de ene dag op de andere dag in eens veranderd?

Roha

Mars

Ja, dat klopt. Het verschil tussen XtraVital en gewoon zaad heb ik niet gemerkt. Het lijkt mij dan ook niet aannemelijk dat hij hier een maand later nog klachten van krijgt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Het komt wel eens voor dat de ontlasting een dagje anders gekleurd is, bijvoorbeeld door iets wat ze gegeten hebben. Ook lijkt er wel eens een dun grijs vliesje om het "drolletje" heen te zitten.

Ik ben het eens met PF, geen paniek, even aanklijken het weekend en anders maandag even de DA bellen...