schudden met kopje

Gestart door joyce.selbach, oktober 15, 2006, 14:17:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joyce.selbach

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum,dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Joyce Selbach en ik woon in Alkmaar,samen met mijn moeder, onze kruising Friese Stabij/Border Collie Barry en onze blauwe parkiet Kiri. Kiri woont sinds afgelopen vrijdag bij ons. Nu heb ik een hele dringende vraag. Als hij tegen de tralies hangt, gaat hij iedere keer heel heftig met zijn kopje heen en weer. Soms doet hij dit ook als hij gewoon op zijn stokje zit. In het begin "kwebbelde" hij de hele dag door, maar sinds vandaag is hij een beetje stilletjes.Hij slaapt wel gewoon op een pootje en eet heel goed.We hebben hem uit een dierenspeciaalzaak.Zou het stress kunnen zijn of iets anders? We hopen dat jullie een antwoord weten,want we maken ons behoorlijk ongerust. Groetjes

Psychobilly

Wat bedoel je precies met dat schudden? op en neer of van links naar rechts bijvoorbeeld?

Onze Stitch doet het wel eens bij muziek of zomaar als het stil is, soort van headbangen zegmaar, maar dan met een opgezet kuifje en kusjes erbij...in het begin deed hij ook wel zoiets hoor bij ons maar met behulp van speeltjes en individuele aandacht is het allemaal goed gekomen. Wat je kunt doen als je parkietje stilletjes is volgens mij is interactie met hem houden? Kan ook zijn dat ie zich dan namelijk alleentjes voelt ook al zijn er mensen om zich heen, aandacht is heel belangrijk!  :D

stan19

Volgens mij kan het ook geen kwaad. Mijn oude parkiet die een maand overleden is en mijn beste vriend was hield heel erg van heavy metal en headbangde regelmatig (ik denk dat hij het van mij geleerd heeft). Van andere muziek zoals pop en r&b op de radio moest hij niets weten.

Brenda

Over het headbangen van onze kromsnaveltjes staat al heel veel vermeld op dit forum
(misschien ook even de zoekfunctie raadplegen)

Parkietjes doen dit vaker als ze blij of opgewonden zijn en betekend meestal dat ze goed in hun vel zitten!

Groetjes Brenda

roha

Hoi,

Ik sluit mij aan bij Brenda.
Je zegt ook dat hij wat stilletjes is, misschien dat hij in de rui is nu. Vaak zijn parkieten dan wat rustiger.
Ik denk niet dat jullie je ongerust hoeven te maken, maar top dat je zo bezorgd bent!

Roha

joyce.selbach

Hallo allemaal. Ik wil nog even ingaan over het schudden van het kopje van mijn lieve parkiet Kiri. Jullie hadden het over headbangen,maar dat doet hij absoluut niet. Hij draait zijn kopje bijna 180 graden heen en weer.Het maakt niet uit of het nou links of rechts om is. We zijn dinsdag jl naar de dierenarts geweest,en het is een infectie in de hersenen, de zgn draaihals-ziekte. Hij heeft Vibravet druppels meegekregen.Ik moet 3 druppels Vibravet door het voer mengen. De eerste paar dagen leek dit aan te slaan, maar nu is het weer net zo erg als voorheen.Groetjes Joyce en Kiri

Caradow

bah Joyce, wat een naar bericht! ik hoop dat Kiri toch weer op mag knappen! veel sterkte!

Qwerty

Welkom joyce.selbach,

Het kan denk geen kwaad, dat geschud.

Qwerty de Heer

Caradow

Citaat van: Qwerty op oktober 21, 2006, 09:40:59
Welkom joyce.selbach,

Het kan denk geen kwaad, dat geschud.

Qwerty de Heer

Qwerty asjeblieft! Kan je eerst lezen voor je reageerd. Joyce zit hier net te vertellen dat haar parkietje een infectie in de hersenen heeft. Dus kom jij niet aan zetten met het kan geen kwaad!

Voordat je ergens op reageerd ga je maar eerst lezen wat er gepost is. En je hoeft ook niet op ALLE topics uit de afgelopen week te reageren.

Qwerty

#9
Wat erg nu!Sorry, maar ik ga toch niet alles na pluizen, zeker niet als er meer dan tien berichten zijn!Ben ik lekker lang bezig.Succes!

Qwerty de Heer

Het is wel de bedoeling
dat je eerst iets goed leest
voor je reageerd op een onderwerp
gr Safrena

Caradow

Citaat van: Qwerty op oktober 21, 2006, 09:59:24
Wat erg nu!Sorry, maar ik ga toch niet alles na pluizen, zeker niet als er meer dan tien berichten zijn!Ben ik lekker lang bezig.Succes!

Qwerty de Heer

Antwoord dan gewoon niet.. als jij niet van plan bent om serieus met het forum om te gaan, blijf dan lekker weg. Je hebt genoeg mensen gekwetst met je opmerkingen nu.

Qwerty

Sorry......Komt het nog goed met die arme Parkietje? :o
Succes, ik wou niemand kwetsen.

Qwerty de Heer

roha

Hoi Joyce,

Ik had niet begrepen uit je eerste verhaal dat het anders was dan headbangen. Wat erg dat Kiri een ontsteking heeft in z'n hersentjes. Lijkt me erg pijnlijk. Ik hoop dat het weer goed komt met Kiri!

@Qwerty bij nare dingen zeg je geen succes, maar sterkte!

Dus Joyce ij deze "STERKTE"

Roha

Trippy

Heel veel sterkte met je zieke parkietje :'(
Hopenijk komt ze er snel boven op


Groetjes,Ursula

Snavelkusjes Wizzy & Woppy