Mijn parkietjes worden steeds schuwer!

Gestart door Trippy, oktober 20, 2006, 17:48:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hallo,
Ik heb nun sinds 3 weken 2 parkietjes.
in het begin kwamen ze lekker op mijn hand zitten en kom in ze aaien enz.
maar zins ze een paar keer los geweest zijn zijn ze schuw geworden.
de eerste keer moest ik omdat ik onverwacht weg moest heb ik ze gepakt kon ik in 1 keer pakken.
Ik kon ze toen nog gewoon aaien enz. Van de week zijn ze weer los geweest en nu zijn ze heel schuw ???
ze zijn zelf hun kooi ingegaan maar zins ze in hun kooi in gegaan zijn en ik ze wil aaien of even op mijn hand wil nemen vliegen ze weg en beginnen ze te kwetteren .
Ik heb het idee dat ze in de rui zijn dus kan het daar door komen ? ik besteed erg veel aandacht aan ze.
ik begin aan me zelf te twijvelen vandaar deze vraag.

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen

Groetjes Ursula

Scotty - Keecko

Ik denk dat je gewoon nog meer geduld moet hebben :-X
Volgens mij zijn ze blij als ze uit de kooi zijn, en dan kunnen ze soms nog wel eens een beetje vervelend doen en niet meer terug willen  ;)

Ook zou ik niet gaan aaien (heb ik ook al eens eerder als advies gegeven ;)) Parkietjes houden niet van aaien, en al helemaal niet, als ze nog niet echt gewend zijn.

Dus nog meer geduld, en als je ze niet goed in de kooi krijgt, laat ze dan even niet meer eruit (is wel zielig, maar als ze eenmaal echt tam zijn, makkelijk). Ook komt het omdat ze nu pubers worden, dan krijg je dit soort streken, haha :D

Groetjes Ilse

Sonja

Hoi Ursula,

Het tam maken gaat een beetje met ups en downs. ;)
Ook het feit dat je ze een keertje hebt vastgepakt, kan er toe bijgedragen hebben dat ze nu wat schuwer zijn.
Met veel geduld komt dat weer goed, hoor.

Als parkietjes in de rui zijn kunnen ze soms ook weleens een beetje minder goed gehumeurd zijn. Ook dat gaat weer over. ;)

Veel succes verder met tam maken.

Groetjes, Sonja.

Trippy