Wat zijn Quartz Therapeutische zitstokken?

Gestart door Monique8736, oktober 17, 2006, 13:05:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique8736

Ik zag ze staan op de website van Valkparkiet.net,de therapeutische zitstokken van Quartz.Het lijkt wel alsof er schuurpapier omheen zit? Waar dienen ze voor?

Groetjes Monique

Caradow

Er staat een hele mooie beschrijving bij in PDF formaat.

Het zijn zitstokken waarvan de onderkant geruwd is, dit is om de nageltjes op natuurlijke manier te laten slijten zodat ze niet te lang worden. Er zijn een heleboel soorten zogenaamde slijtstokken, maar het voordeel van deze Quartz stokken is dat alleen de onderkant geruwd is en de gevoelige huid van de pootjes zelf niet beschadigd.

Wanneer je geen aparte stokken wilt aanschaffen om de nageltjes te doen slijten kan je ook natuurlijke zitstokken gebruiken avn wilgenhout(geen treurwilg) of fruitbomenhout. Door stokken van verschillende diktes te gebruiken bevorder het je slijten van de nageltjes op natuurlijke wijze EN stimuleer je de spieren in de pootjes van de parkieten.

aatje

Citaat van: Caradow op oktober 17, 2006, 13:49:26
Wanneer je geen aparte stokken wilt aanschaffen om de nageltjes te doen slijten kan je ook natuurlijke zitstokken gebruiken avn wilgenhout(geen treurwilg) of fruitbomenhout.

Hallo Caradow,

Even een vraagje waarom geen treurwilg?

Groet Anita

Caradow

Treurwilgen hangen vaak met de takken in het water. Via het water nemen de takken dan mogelijke giftife stoffen op uit het water wat dus de takken vergiftigd.

Ook schijnt het dat treurwilgen een verhoogde concentratie van ?? iets?? in de bast hebben zitten wat niet goed is voor kromsnavels. Dit laatste heb ik geen officiele bronnen van maar heb ik al vaker opgevangen. Dus daarom beter het risico niet nemen.

Caradow

#4
[offtopic]
vreemd topic dit.. elke keer als ik hier een reactie post, loopt het forum vast en is 10 minuten niet bereikbaar....  mijn reactie staat er dan inmiddels wel zie ik dan als ik terugkom...[/offtopic]

Daar heb ik ook last van gehad. Ik denk dat de server misschien iets overbelast is geweest? G. Ingrid

budgie

Ik heb het al eerder gezegd in een ander topic:
Naar die quartz zitstokken heb ik destijds geïnformeerd. Ze zijn vervaardigd van een soort beton. Beton droogt de pootjes van je parkietje uit, te vergelijken met het gevoel dat je zelf krijgt als je met je handen over een betonnen vloer wrijft. Daarom moeten die zitstokken regelmatig worden ingesmeerd met speciale olie. Hieraan blijft dan weer allerlei stof en troep plakken. Om die reden heb ik er toen van afgezien. Ik heb trouwens 'quartz zitstokken' ingetypt bij de zoekfunctie, maar dit leverde geen resultaat op. Misschien had ik Quartz met een hoofdletter moeten schrijven.

Monique8736

Ik had er ook al om gevraagd bij de zoekfunctie,maar kreeg ook geen resultaten,vandaar dat ik mijn vraag stelde.Ik dacht dat het heel bijzonder was,aangezien het 'therapeutische',ik kreeg er in ieder geval erg aparte denkbeelden bij..(Parkiet liggend op sofa bij psycholoog 'En,hoe was je band met de rest van het nest?') Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Groetjes Monique