help, mijn parkietje plukt aan zijn veren!

Gestart door lindab1, oktober 13, 2006, 18:30:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lindab1

Hoi,

Ik heb een probleempje. Mijn parkietje pikt sinds anderhalve week aan haar veren. Ze trekt ze er niet uit, maar rafelt ze. zij doet dit bij haar staart en bij haar vleugels. Ze had net een nieuwe staart, nadat haar kuikens haar vorige staart hadden aangeknaagd. Ze woont nu samen met haar mannetje al 1,5 jaar samen zonder problemen in mijn kooi. Ze besteden veel aandacht aan elkaar (kroelen, kletsen) en zijn levendig. Ook hebben ze wat speeltjes die ze gebruiken. Ze eet gewoon, ze krijgt volledige voeding met af en toe gierst, walnoot, snoepjes, etc.
Ze heeft altijd al van de ene poot op de andere gesprongen, ik weet niet of dit afwijkend gedrag is. Het mannetje doet dit namelijk niet.

Kan iemand mij helpen voordat mijn parkiet volledig kaal is?

Groetjes,
Linda

Josephine

Maar,,, ze plukt haar veren er niet uit?

Mischien zit je parkietje zich gewoon te poetsen. Mijn rakker die haalt ook wel eens ze staartveren, of ze vleugel pennen door zijn snavel...

Groetjes Josephine

lindab1

Hoi,

Het is niet gewoon poetsen wat ze doet. Ze trekt letterlijk de "haartjes" van de veren af, waardoor alleen maar de pen overblijft en er allemaal losse draadjes aan haar kontje / vleugels hangen. 

Groetjes


Josephine

Kan het misschien stres zijn? Of verveelt ze zich?

Safrena

Hey Linda

welkom op het forum

Kijk eens even hier bij onderstaande link ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10601.0

Vele groetjes

lindab1

hoi,

Dank je voor de tip. Ik zal in ieder gevald meer / ander speelgoed kopen voor mijn parkietjes.

Groetjes
Linda

lindab1

Nog even een vraagje.

Wat kan stress veroorzaken bij mijn parkietjes. Er is de afgelopen tijd weinig veranderd in haar omgeving vergeleken met de laatste paar jaar. Heeft vorige maand een weekje ergens anders gelogeerd, maar toen deed ze nog niet aan haar veren plukken.

Groetjes