[Tam maken] Fladderen enzo

Gestart door MoonMoo, oktober 12, 2006, 10:16:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MoonMoo

Hoi iedereen.
Ik zal maar meteen vertellen waar ik me zo ontzettend voor schaam.
Ik ben niet bang voor bijtende vogels, of grote vogels, ik vind het eng als ze gaan fladderen. :o
Oke, meteen bij mijn 2e bericht al zullen jullie denken: Wat een raar kind.
Maarja, ik ben hier om vragen te stellen, dus doe ik dat maar.

1. Hebben jullie hier ook angst voor gehad?
2. Wat te doen om over mijn angst heen te komen?
3. Zijn er ook parkieten die door de eigenlijke eigenaar al tam zijn gemaakt?

Moo :)

Nelleke^^

Hoi!

Ik heb nu net mijn Parkietje en ben niet bang voor het fladderen (maar dat doet hij ook niet echt.)
ik wee tniet wat je zou kunnen doen. Maar wel weet ik dat je een parkietje zou kunnen aanschaffen die al (redelijk) handtam is. Ik weet niet precies hoe het zit maar ik heb begrepen dat de parkietjes dan met de hand zijn gevoert en dus al gewend zijn aan mensne. Ik denk ook dat ze dan minder fladderen:)

Ik snap dat jehet een beetje eng vind, maar dat hoeft niet, het is hardstikke normaal dat een parkietje dat doet als ie nieuw is.

Annika

hoihoi, heb je toch al een nieuw parkietje naast je hamster of begrijp ik het verkeerd? Of probeer je antwoorden te vinden voor je een nieuw parkietje aanschaft?
Er zijn mensen (zoals ik) die een paar keer per jaar hun parkietenkoppel laten broeden en dan de parkietjes al vanaf 1 a 2 weken dagelijks even uit het blok halen zodat ze aan handen wennen. Dit scheelt enorm als ze met +/-6 weken weg mogen, dan zijn ze niet zo bang en zullen ook minder fladderen.
Verder is het een kwestie van doorzetten, als je schrikt en terugtrekt daarna weer direct je hand terug doen, je zult zien dat je er zelf aan went en het parkietje minder fladdert als hij/zij merkt dat jij niet terugtrekt.

Groetjes Annika

Sonja

Hoi MooMoo,

Nee hoor, we denken helemaal niet "wat een raar kind".
We vinden het juist heel goed dat je je vragen hier komt stellen. Daar is het forum immers voor bedoeld. ;)

Voor wat betreft het fladderen: je kunt nooit helemaal voorkomen dat een vogel gaat fladderen, ook niet bij een vogeltje wat al min of meer handtam is bij aankoop.
Misschien scheelt het ietsje als je bedenkt dat een vogel gaat fladderen omdat hij zelf bang is. Ook voelen ze het aan als je zelf onzeker bent, en daar reageren ze dus op door o.a. te fladderen.
Het enige wat erop zit, is dus je hand zeer zeker niet uit de kooi halen als je parkiet fladdert. Hij heeft dan met succes je hand op deze manier weggejaagd uit de kooi, en doet het telkens opnieuw.

Hoe beter je het volhoudt, om je hand (ook al vind je het eng) in de kooi te houden, des te eerder zal je parkiet ophouden met fladderen. Het zijn slimme vogeltjes, en hij zal heel snel doorhebben dat het geen zin heeft om te fladderen. Die "enge" hand gaat immers toch niet weg! ;)

Veel succes.

Groetjes, Sonja.

MoonMoo

Heel erg bedankt :D
Nee, ik heb nog geen parkiet.

@ Nelleke: O, oke! Dan kan het dus zijn dat mijn parkiet toen zoveel fladderde omdat hij uit de dierenwinkel kwam(Tegenwoordig koop ik nooit meer een diertje in de dierenwinkel. :-\)?

@ Annika: Ja, dat bedoelde ik dus :D

@ Sonja: :P Bij mij was het dan zo, in die maand dat hij leefde, dat ik m'n hand er niet eens in durfde te doen.. :(
Maar ik ben nu al weer wat ouder en door de informatie op de site weet ik nu ook waarom ze fladderen enzo. :)

Qwerty

Ik ben 11 en ik ben niet bang voor grote vogels.Ik vind het heel leuk als ik een Havik op mijn arm heb(kon dat maar).En als ze vladderen ben ik ook  niet bang, ze doen je vast niets.Ik zou kalm blijven, MoonMoo.

Qwerty de Heer ;D

MoonMoo

#6
@ Qwerty 'de heer': Tja, het is gegarandeerd dat ze niks doen..Maarja, 't is net zoiets als dat iemand bang is voor spinnen. Die beesten doen ook nik.s  :P

Mensen let op
Dit begint op chatten te lijken
en chatten doen we in de chatroom
gr Safrena