dikke bult op vleugel

Gestart door abitini, oktober 12, 2006, 10:50:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Beide geneesmiddelen bevallen een antibioticum.
Je zou eigenlijk mogen verwachten dat na 5 dagen de zwelling toch wat minder zou zijn geworden.
Het lijkt me verstandig om voor alle zekerheid morgen even met de dierenarts te overleggen.


budgie

Citaat van: budgie op oktober 19, 2006, 15:03:43
Als ik het zo lees, zou het een abces kunnen zijn.

Misschien dan tóch? Maar aan de andere kant: dit zou de dierenarts toch meteen hebben gezien?

abitini

hey hey,

ben nu aan het einde van de kuur gekomen en ben ook gestopt met zalf, dit omdat het naar mijn idee niet beter werd en dierenarts gezegd had dat zalf niet zo lang moest. ik had er geen goed gevoel bij maar mij werd geadviseerd om paar dagen te wachten en warempel de wond droogt op ;D de bult is er nog maar de wond is nu aan het helen. hij zing ook weer mee met de radio gelukkig zoals we van hem gewend zijn.

groetjes albertine

Mars

Hoi,

Zou je niet toch nog een keer naar de vogelarts gaan? Dat de wond dicht is, is natuurlijk goed, maar een bult hoort er toch echt niet thuis! Laat je even weten hoe het nu verder gaat/ wat je verder gaat doen?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonline

Dit berichtje is niet bedoeld om je expres bang te maken, maar ik hoop wel dat het voor jou een aanleiding is met je parkietje naar de dierenarts te gaan! Mijn vorige parkietje had ook een bult. Ik dacht dat ze zich bezeerd had en dat het wel zou genezen, maar ze begon er steeds aan te pikken en het begon te bloeden met alle gevolgen van dien. Toen ik haar ook hoorde piepen tijdens het eten heb ik de dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt! Helaas was mijn parkietje niet meer te redden! Ze had een kanker gezwel! Ik heb haar moeten laten inslapen! In eerste instantie was de bult ook niet opgevallen omdat het goed verstopt zat onder de vleugel tussen de veertjes, dus het viel niet echt op eigenlijk. Maar toen ze eenmaal begon te pikken (vermoedelijk omdat het zeer deed) werd ze kaal rond die plek en zag ik dus dat er iets loos was. Op een gegeven moment strekte ze wel erg veel haar vleugeltjes op en ook wanneer ik bij haar kwam kijken, net of ze wilde vertellen van "kijk, ik heb iets raars" ondanks dat ze dus ziek was en ook piepte tijdens het eten was het toch nog steeds een vrolijk beestje en erg nieuwsgierig. Zelfs bij de dierenarts in de wachtkamer moest alles ontdekt worden vanuit haar kooi.... Helaas werd dat wel haar laatste avontuur!

Veel sterkte met je parkietje! Ik hoop oprecht dat het iets onschuldigs is!

abitini

hey,

dat is dus mijn vermoeden dat het een gezwel is :( de wond is nl. weer opgengegaan, heb al met de dierenarts gebeld en maandag gaat mijn moeder met hem heen.ik laat z.s.m. weten wat eruit gekomen is...

groetjes albertine

Safrena

Hey abitini

Het kan ook een vetklier zijn die helmaal vuil en ontstoken is
Vaak geven ze daar een klein sneetje in, waardoor al het vieze vuil eruit kan en na een weekje of twee samen met een antibioticum is dit helemaal hersteld

Het is een verstandig keuze van je om opnieuw naar de dierenarts te gaan. Die zal je zeker veel meer kunnen vertellen

Veel sterkte

vele groetjes

abitini

hallo allemaal,

maandag is giechel bij de dierenarts langsgeweest en de penicilline kuur had para tyfus of onstoken klier moeten remmen en weg doen gaan, omdat het groter geworden is en geen resultaat te zien is na de kuur, heeft de dierenarts geconcludeerd dat het een gezwel is:( ik mag door blijven smeren met de zalf om het te rekken zodra hij ziek begint te worden en er aan gaat pikken, mag ik terugkomen om hem een spuitje te laten geven. ik kon het nu nog niet omdat hij juist zo opgeleefd is en probeer hem nog aandacht te geven en te verwennen, omdat het zo weinig gebeurd is bij hem. zodra het lijden word kan ik niks meer voor hem doen.

:(

roha

Och jee, wat ontzettend vervelend is dit nou. Toch een gezwel. Nou, verwen hem dan maar heel goed, zodat ie zo min mogelijk hoeft te lijden tot het niet meer kan.
Geniet van elkaar zolang het kan.

Roha

Sonline

Geen leuk nieuws!  :( Geniet nog maar van je vogeltje zolang het kan!
Veel sterkte!

Parkieten-Freak

Wat vreselijk naar nou toch..... :( we hadden allemaal zo gehoopt dat het goed zou komen met je parkietje.
Veel sterkte!


Caradow

heel triest! :'(

Ik hoop dat je toch nog in redelijke gezondheid afscheid kan nemen van je gevleugelde vriendje... Geniet dubbel van de tijd die jullie nog samen rest!

Maur@

Ach hemel dat is geen leuk bericht. Ik hoop dat de tijd die je nog hebt voor jou en je vogel een fijne tijd zonder lijden gaat worden

*Z*

OwwJeetje  :( en ik maar op goed nieuws wachten... net zoals de anderen zeggen geniet van de tijd met je parkietje..

Mars

o, wat erg. Heel veel sterkte met het langzaam verwerken van dit slechte nieuws, geniet maar van je Giechel nu het nog kan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..