Kropontsteking of niet?

Gestart door Psychobilly, oktober 12, 2006, 10:37:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Lieve Ohanna ;)

Heb dit draadje afgelopen dagen over het hoofd gezien...
Ik zit dit net allemaal weer eens te lezen en slaak een diepe zucht... Maar houd de moed erin! Hedwig is terug en ook Stitch slaat zich er nog steeds goed doorheen. Ik kan me niet voorstellen dat het nu nog mis zou gaan. Ja, Stitch heeft de laatste dagen zaadjes opgegeven, maar het ging op zich toch vrij goed. Nu kan de echte behandeling beginnen (ok, morgen als de post geweest is) Ik denk dat al jullie bloed zweet en tranen nu beloond gaan worden. Ik hoop het in ieder geval van harte!!

weer heel veel sterkte en houd de moed erin!

Renate

Psychobilly

Dank je  :) We houden de moed er ook in hoor!

Vind het alleen wel sneu dat Stitch nu weer een aantal dagen door ons vastgepakt moet worden voor nieuwe medicijnen...weer al die stress voor dat arme diertje.

Bij deze wil ik dus een negatieve ervaring bij D.A van Roesel neerzetten, dat iedereen dat even weet.  >:(

Groetjes,

Maurice, Desiree en Stitch

mozart

Balen zeg, zo heb je dus veel kostbare tijd verspild!
Inderdaad...nieuwe ronde nieuwe kansen.
Het komt echt wel goed, maar inderdaad heel sneu voor stitch dat ie nu onnodig langer gemartel aan moet gaan.
Maar gelukkkig blijft ie wel knuffelig en aanhankelijk, jullie doen het dus wel goed!
groetjes en knuf aan stitch!
Mozart

budgie

Citaat van: Psychobilly op oktober 24, 2006, 11:17:04
Bij deze wil ik dus een negatieve ervaring bij D.A van Roesel neerzetten, dat iedereen dat even weet.  >:(

Tjongejonge! Die Van Roesel zou aan mij een kwaaie hebben! >:( Het stomste dat je als dierenarts kunt doen, is (alleen maar) een antibioticum voorschrijven terwijl er duidelijk sprake is van een behoorlijk aantal gisten! Wat zijn sommige lui toch eigenwijs! Het gaat er toch niet om dat je als dierenarts per se gelijk wilt hebben? Het gaat erom dat zo'n parkietje op de juiste wijze wordt behandeld en hopelijk geneest! Gelukkig zit je nu bij de juiste arts en heb je hierdoor een gerust gevoel. Ik hoop van ganser harte dat dit schattige vogeltje (dit kan ik wel opmaken uit je berichten) het gaat redden!!!!! :-*

Psychobilly

#44
Hey allemaal,

Hedwig gaf aan dat Stitch het heus wel zal redden hoor, zoals ik beschreef hoe hij nu is hoefde ik me geen zorgen te maken.

Wat wél vast staat is dat mocht het met Stitch niet goed komen dat ik verhaal kom halen bij van Roesel, mijn vriendin had liever dat ik telefonisch mijn ongenoegen uitte omdat ze bang was dat ik zijn praktijk vandaag op stelten zou zetten  ::) (zou ik overigens nooit doen als daar andere zieke diertjes zouden zitten)

Van Roesel heeft mijn feitenrelaas aan moeten horen.

Die *knip* (sorry voor de taal) was dus ineens heel bedeesd aan de lijn en gaf aan dat het kolder was dat antibiotica de weerstand tegen gisten verlaagde bij een dergelijk korte kuur (10 dagen een korte kuur? ???) ik heb hem gezegd dat ik Hedwig in de arm heb genomen en dat ik het erg onprofessioneel vond dat hij het onderzoeksrapport van haar niet serieus nam toen ik deze naar hem had doorgebeld.

Daar heb ik het bij gelaten om te voorkomen dat ik met modder zou gaan smijten (wat snel gebeurt in een boze bui)

Kan begrijpen dat je boos bent
maar wel letten wel op de taal
we hebben ook jonge lezers
gr Safrena

Psychobilly

Citaat van: Caradow op oktober 24, 2006, 10:43:13
Ja, Stitch heeft de laatste dagen zaadjes opgegeven, maar het ging op zich toch vrij goed.

Dat waren de vertrouwde genegenheidszaadjes, maar nu begint het weer dwangmatiger te worden tegen de spiegeltjes...

budgie

#46
Citaat van: Psychobilly op oktober 24, 2006, 14:49:19
Die *knip* (sorry voor de taal) was dus ineens heel bedeesd aan de lijn en gaf aan dat het kolder was dat antibiotica de weerstand tegen gisten verlaagde bij een dergelijk korte kuur (10 dagen een korte kuur? ???) ik heb hem gezegd dat ik Hedwig in de arm heb genomen en dat ik het erg onprofessioneel vond dat hij het onderzoeksrapport van haar niet serieus nam toen ik deze naar hem had doorgebeld.

Wat kon die *knip* anders zeggen? Hij heeft wél met het leven van jullie parkietje gespeeld. Het is heel erg dom en vooral onvolwassen om de onderzoeksresultaten van een collega niet als welkome aanvulling te beschouwen. Die Van Roesel lijkt me een écht haantje! Ik hoop dat hij een goede vogelarts heeft voor als hij zélf iets gaat mankeren!

We letten wel op het taalgebruik
we hebben ook jonge lezers
gr Safrena

Caradow

Citaat van: budgie op oktober 24, 2006, 15:06:15
lijkt me een écht haantje! Ik hoop dat hij een goede vogelarts heeft voor als hij zélf iets gaat mankeren!

Dan gaat ie naar Hedwig ;)

budgie

#48
Citaat van: Caradow op oktober 24, 2006, 21:26:09
Dan gaat ie naar Hedwig ;)

Kan ie meteen z'n z** laten wassen!

Oke mensen
Dit begint op chatten te lijken
en chatten doen we in de chat room
gr Safrena

budgie


Psychobilly

Hallo allemaal,

Tis allemaal een beetje hectisch geweest en daarom nog niet op het forum geweest.

We zijn bezig met de Nystatine met Stitch, door omstandigheden was dit namelijk zaterdag pas binnengekomen.

2-4 maal daags 2 druppeltjes staat erop, echter staat er niet hoeveel dagen, ik ga er vanuit dat het 10 dagen zal zijn?

in ieder geval is het buiten de koelkast 7 dagen houdbaar en binnen de koelkast 10 dagen. Wij bewaren het in de koelkast.

Hij ondergaat het in ieder geval makkelijker dan die plakzooi van een antibiotica, het ruikt ook best wel lekker moet ik zeggen.

Verder is Stitch blij en energiek en knuffelig!   ;D

We zullen zien hoe het verloop zal zijn, we houden jullie op de hoogte !

Groetjes van Maurice en Desiree en een snavelkus van Stitch!


budgie

Citaat van: Psychobilly op oktober 30, 2006, 10:31:47
We zijn bezig met de Nystatine met Stitch, door omstandigheden was dit namelijk zaterdag pas binnengekomen.

2-4 maal daags 2 druppeltjes staat erop, echter staat er niet hoeveel dagen, ik ga er vanuit dat het 10 dagen zal zijn?

Over het aantal dagen zou ik contact opnemen met de vogelarts!

Psychobilly

Ik heb met Hedwig gebeld, het moet inderdaad 10 dagen.

Stitch maakt het nog steeds goed, eet goed, poept goed en knuffelt  ;D

Caradow

Citaat van: Psychobilly op oktober 31, 2006, 21:33:14
Ik heb met Hedwig gebeld, het moet inderdaad 10 dagen.

Stitch maakt het nog steeds goed, eet goed, poept goed en knuffelt  ;D

Dat is goed nieuws Maurice! Houden zo!

Ingrid

Hoi Maurice,

Het is alweer een tijdje geleden dat je op het forum bent geweest, maar ik vraag me af hoe het met Stitch gaat? Is hij weer helemaal opgeknapt?

Groetjes, Ingrid

Psychobilly

Hallo allen!

Het is inderdaad erg lang geleden dat ik op het forum ben geweest, echt heel druk met mijn afstudeer jaar.

Enfin: Stitch is de meest geweldige knuffelbeer geworden in de tussentijd! hij maakt ook echt hele schattige geluidjes en is steeds bezig nieuwe landingsplekken te zoeken (hij is best verwend qua vlieguren, en protesteert dan ook hevig als ie zijn kooitje in moet).

Een tijdlang gaf hij helemaal geen zaadjes meer op na de nystatine... (ongeveer een week)

Hierna begon hij her en der wel weer met zaadjes geven (spiegels en ons)

Stitch is enorm levendig en energiek, vliegt veel, doet veel "knuffelen" met zijn balletje  :P en is er kroelerig met het vrouwtje.

Het vrouwtje kan zijn buikje kussen, zijn baardje kroelen en zijn kuifje kroelen. Bij is het meer mannelijk, vriendschappelijk op mijn schouder zitten en zo nu en dan een uitbarstig van kusjes op mijn neus geven (tik, tik, tik tegen mijn neus gevolgd door een *mwah* die hij uitspreekt  :-*)

Nu schommelt het een beetje, de ene keer geeft ie veel zaadjes aan zijn spiegel, de andere keer minder...het ruikt niet zuur maar een beetje zoetig en een beetje naar nootjes. Hedwig heeft gezegd dat dat wel kan kloppen, zij vindt het vooral zoetig ruiken normaal.

wat ik wel doe is rond de namiddag (dan ben ik meestal als eerste thuis van ons twee) even zijn bakje met zaadjes van zijn kooi af met als doel dat ie even zijn kropje kan leegmaken en doe ik dit in de avond terughangen óf hij gaat zelf lopen schetteren en zoeken naar zijn bakje (die gewoon naast zijn kooi staat dus die vindt ie makkelijk als ie echt honger heeft).

Ik verschoon zijn kooi iedere twee dagen en soms zelfs om de dag...zo nu en dan eten we samen een appeltje (vindt ie geweldig!) of een ander stukje fruit.

Het gaat dus goed!

Groetjes van ons en een snaveltje van Stitch!

Caradow

Hele goed dat het zo lekker gaat met Stitch. Het opgeven van zaden dat hij nu nog af en toe doet zal voordrang zijn? Waarschijnlijk heeft Hedwig dat ook wel benoemd.  In ieder geval is er zolang het niet zurig ruikt waarschijnlijk niets mee aan de hand :)

Joske

Wat beschrijf je het lief! Volgens mij hebben jullie een speciale band met Stitch :-*

Ben blij dat het allemaal goed gaat!

Trippy

Wat goed hoe je met Stitch omgaat! :-* :-*

Psychobilly

Hallo!

Ten eerste: Lid van de maand? haha! leuk! bedankt! dat vinden wij erg leuk!

ten tweede: @ Caradow: nee, Hedwig heeft niets genoemd over iets als voordrang? ik ben ook niet bekend met deze term eigenlijk?

En ja, De band tussen ons en Stitch is inderdaad op zijn minst speciaal te noemen, maar dat moet ook wel, hij zit in een rockabilly/psychobilly huishouden, haha!
Nee, maar Stitch is gewoon ons kindje en wij beseffen heel goed dat alles wat je aan tijd, liefde en aandacht investeerd in zo'n klein diertje, je zonder voorwaarde vier maal zoveel terugkrijg!

Ik denk alleen dat er onderhand op dit onderwerp wel een slotje kan  :) Verdere vragen of opmerkingen mag je gerust als bericht naar me sturen hoor!