mega bacterie

Gestart door maartje, januari 06, 2007, 13:18:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartje

hallo allemaal,
ik vroeg me af of dat de megabacterie iets nieuws is. Ik had er nog nooit van gehoord en nu heb ik al meerdere berichten gelezen in een 2 maanden tijd dat DA's wellicht of met zekerheid de mega bacterie aanwijzen. Is het een epidemie? komt het door het weer? dat het uitbreekt.
Ik vind het heel "toevallig". Tot nancy er wat over schreef had ik het hier nog niet gelezen en bij Binkie is het misschien al en mijn da zei dat het bij iso wellicht ook zou kunnen, ik vind dit raar en maak me er zorgen om.

ps. kleine vraag, kun je water ook aanzuren als er vit. A gegeven moeten worden in het water, tast het de vit. A niet aan?

maartje

Ingrid

Hoi Maartje,

Meer informatie kun je vinden bij de links die Safrena in haar topic heeft neergezet.
Ook hier staat e.e.a. te lezen:
http://www.webwizzards.nl/webwizzards/wwbasic/web/lookdetailspublicatie.asp?RelatieID=292&PublicatieID=309

Groetjes, Ingrid

Safrena

CiteerWe zien echter ook vogels die blijvend vermageren en sterven. De doodsoorzaak kan dan zijn een verhongering met een volle krop en een volle maag. De voeding komt niet verder dan de maag.

Dat is wat er dus met Poeken gebeurd is  :'(
Poeken was zo al een zwakker vogeltje doordat zij het resultaat was van inteelt  :'(
En door de stress en het verdriet (verlies van Winnie) was haar afweersysteem zo verzwakt dat ze zo ziek is geworden.

Veel van de dingen die beschreven staan op de site (die ingrid heeft meegegeven) komen me bekend voor.
De slijmpjes die ze de hele dag uitbraakte :'(  De warmte die ze steeds opzocht, ook omdat ze zichzelf zo moeilijk nog kon warm houden (en al helemaal de laatste dagen), enz...

Op de onderste foto, zie je de megabacterie in de poepjes, wel zo heb ik dat ook gezien bij Poeken. De vogelarts heeft een comp aangesloten op zijn microscoop en zo kon ik meekijken :'(

vele groetjes

Karin

Citaat van: Ingrid op januari 06, 2007, 13:29:42
Ook hier staat e.e.a. te lezen:
http://www.webwizzards.nl/webwizzards/wwbasic/web/lookdetailspublicatie.asp?RelatieID=292&PublicatieID=309

Interessante link.
Er staat alleen bij Biogarde:
1 druppel per 400 gram lichaamsgewicht 

Maar de meeste parkietjes wegen tussen de 40-50 gram.
Hoe doe je dat dan...

Ingrid

Het kan een typo zijn, mogelijk zal daar 40 gram moeten staan, maar dat zul je aan Dr. Hooimeijer zelf moeten vragen ;).

Karin

Citaat van: Ingrid op januari 06, 2007, 22:30:59
Het kan een typo zijn, mogelijk zal daar 40 gram moeten staan, maar dat zul je aan Dr. Hooimeijer zelf moeten vragen ;).

Oow okee, ha, ik dacht al...hoe kun je je parkiet dan 1/10 deel van 1 druppel geven. Ik zal eens kijken of er een e-mailadres staat. Thanks. 

Mars

#6
In het boekje over papegaaien en parkieten van Hooimeijer staat:
'een mespuntje Biogarde per dag toevoegen per 400 gram lichaamsgewicht'.

Ik geef Jim wel eens een hapje biogarde. Dat zal dan wel gelijk staan aan de hoeveelheid die er gegeven mag worden aan een parkietje. Kleiner dan een hapje wordt wel erg lastig...

Al met al hetzelfde als op de site dus..

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Karin

#7
Een hapje Biogarde? Ehh, je parkiet weegt toch niet 400 gram? Want voor 400 gram is 1 druppeltje of mespuntje goed (dus minder dan een hapje).

Ik heb ze vanavond gemaild om het te vragen. Ik ben benieuwd.

Mars

Ja, maar hoe dien je minder dan een (parkieten) hapje toe? Jimmy is niet erg gulzig hoor...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..